X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר יצחק וקנין הורה במקביל ללשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת את הסרטונים הלועגים לרבנות ולמסורת בסגנון המזכיר תעמולה אנטישמית ארגון חופות פרסם התנצלות והורה להסיר את הסרטונים מהרשת
▪  ▪  ▪
סרטון מיזם חופות

השר לשירותי דת, יצחק וקנין, הודיע כי יגיש (יום ב', 7.10.19) תלונה במשטרה בגין הסתה נגד ארגון "חופות". בסדרה של סרטוני שנאה ברשתות החברתיות, הציג ארגון חופות דמות של "רב" אשר פותח את החופה במעין מופע "סטנד-אפ" וולגרי ושוביניסטי. בסיומו של הסרטון השני נשמע ה"רב" אומר "רק מזומן בבקשה". וסרטון נוסף שם ללעג את מצוות הפרשת חלה.
וקנין העביר במקביל את הסרטונים לבדיקת המחלקה המשפטית במשרד. "יוצרי הסרטון מעודדים את השסע והקיטוב", אמר. "צפיתי בסרטונים והזדעזעתי עד עמקי נשמתי. ניכר כי יוצרי הסרטון הם חברי המערכת של 'שרלי הבדו' במהדורה העברית שלו. לבלרי ה'דר-שטירמר' הגרמני היו גאים ביוצרים האלו. רק מוח מעוות ומחשבה זדונית מסוגלים להוציא מתחת ידם רעל שכזה. אנחנו לא נעבור לסדר היום".
הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף רבנות ונישואין במשרד לשירותי דת, מסר בתגובה לסרטונים: "מדובר בארגון הפועל בניגוד לחוק. ומציג מצג שווא של חתונות הנעשות במסגרת מקילה. מצער לגלות שדווקא בעשרת ימי תשובה בחרו בארגון לעוות את המציאות בכל הקשור לרישום הנישואין הניתנים על ידינו. לא רק שמדובר בדמגוגיה זולה, מדובר בהסתה הגובלת באנטישמיות. לשכות הנישואין שבמועצות הדתיות זכו בשלוש שנים האחרונות פעמיים במקום הראשון באיכות השירות מטעם משרד ראש הממשלה. אין צורך בתחליפים שאינם חוקים".
הרב דוד סתיו יושב-ראש ארגון רבני צהר תקף אף הוא את הסרטונים: "מותר להתווכח על כל נושא ברומו של עולם. אסור להעליב, להשפיל ולהפחית בצורה מעוררת חלחלה כמו הסרטונים שהועלו לאוויר על-ידי ארגון חופות. זו לא בעיה של סגנון זו בעיה של מהות. אי-אפשר להשתמש בניגון על רגשות שנאה אפלים וגזעניים כחלק מהמאבק על אופיים של הנישואים בישראל".
מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד מסר: "עצוב שיש מי שמנצל את ימי התשובה והסליחה להכפיש ולבזות. ‏סדרת הסרטונים שהוציא מיזם חופות מבית ארגון השגחה פרטית היא בושה וחרפה. ‏המאבק הצבוע והשקרי נגד הרבנות הראשית ורבני ישראל המסורים חצה ממזמן את הקו האדום".

"מדובר באוטו-אנטישמיות"

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו אמר כי "מדובר באוטו אנטישמיות, לא פחות. זוהי הסתה ושקרים גסים שמטילים רפש, שם רע ושנאה על אלפי רבנים מוסרי נפש, על הרבנות הראשית ועל היהדות כולה. כמנכ"ל איגוד רבנים שמונה 500 רבנים ורבניות, אני מזועזע עד עומק נשמתי מהסרטונים מעוררי הקבס, סרטונים עם מוטיבים שלא היו מביישים את התקופות האפלות ביותר, וכל זה ביוזמת ארגון 'דתי'. הרבנים והרבניות בישראל מוסרים את נפשם למען התורה ולמען עם ישראל, והכל לשם שמיים. אני מכיר את הרבנים בארגון, אני יודע כמה הם עובדים וכמה הם 'מרוויחים' בתמורה. אני מצפה מכל מי שקדושת תורת ישראל, כבוד היהדות וכבוד הרבנות חשובים לו, להקים קול מחאה ולהוקיע את אנשי 'חופות' שעוללו כזאת, ערב הימים הנוראים".
אהרן ליבוביץ׳, העומד בראש ארגון חופות, נרתע מן הביקורת והורה להסיר את סרטוני השנאה מן הרשת: "הסגנון היה בעייתי ולא ראוי ופגע קשות בחלק מן הציבור. על הפגיעה הזאת אנו מבקשים סליחה מעומק הלב. מיזם 'חופות' נועד להציג רעיון בנושא דת ומדינה, ומאבק על הרעיון לא יכול להיבנות על סרטונים מהסוג הזה. אלו ימים של חשבון נפש, חזרה בתשובה וכפרה. מי ייתן שכולנו נדע להיות רגישים זה לזה וזהירים זה בכבודו של זה ולקדש שמו רק באהבה״.

תאריך:  06/10/2019   |   עודכן:  06/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר יגיש תלונה נגד סרטוני השנאה של חופות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שוטרים נתנו מאות אזהרות בעל-פה לנהגים שנסעו בנתיב הצוותאות    חיסכון של 12-10 דקות נסיעה למי שבחר לקחת עימו נוסעים נוספים
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי: "נלך למיזוג מיידי עם הבית היהודי"    "צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה"
עידן יוסף
הרקע לקידום המיזם הוא המתיחות הגוברת מול אירן, והמתקפה האחרונה בסעודיה נגד מתקני הנפט    בקבינט דנו על הנושא    גורמים כלכליים: המימון ידרוש קיצוץ בתקציבים אזרחיים והעלאת מיסים
עידן יוסף
מחלוקת באשר לשלב בו נתניהו יידרש להכריז על נבצרות    מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא להנהגה הערבית לשתף פעולה עם הרשויות ולציבור הערבי להימנע מאלימות בהפגנות    סיכם עם ארדן והמפכ"ל על הגברת האכיפה במגזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il