X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממצאים שהתפרסמו בכתב-העת המדעי Nature Medicine, עשויים לסייע בגיבוש אסטרטגיות טובות יותר להתמודדות עם המחלה ולמניעתה
▪  ▪  ▪
נגיף האבולה [צילום: AP]

מדעני מכון ויצמן למדע איחדו באחרונה כוחות עם צוות מחקר בגרמניה, כדי לחשוף מה בדיוק קורה למערכת החיסונית לאחר מתן החיסון. הממצאים שהתפרסמו בכתב-העת המדעי Nature Medicine, עשויים לסייע בגיבוש אסטרטגיות טובות יותר להתמודדות עם המחלה ולמניעתה.
"קשה מאוד לייצר חיסונים נגד אבולה, המופקים בשיטות גנטיות רקומביננטיות באמצעות הצמדת חלבון אבולה לנגיף בלתי-מזיק", אומר ד"ר רון דיסקין מהמחלקה לביולוגיה מבנית במכון. "לפיכך, אין די בכמות החיסונים המיוצרת כיום כדי לחסן את כלל האוכלוסייה, והחיסון ניתן רק לאנשים הנמצאים במגע הדוק ביותר עם חולי אבולה. אם נבין טוב יותר את התגובה החיסונית, נוכל לא רק לשפר את החיסון עצמו - אלא אף להבין אם המינון הניתן כיום הוא אופטימלי, ואם החיסון יעיל נגד זנים שונים של הנגיף".
"עד לאחרונה, מחקר שכזה בביולוגיה מבנית היה כרוך בתהליך מסובך של יצירת גבישים וביצוע קריסטלוגרפיה בקרני רנטגן - תהליך הנמשך בדרך כלל כמה חודשים ויותר", אומר ד"ר דיסקין. "כעת אנו יכולים לדלג על יצירת הגבישים ולפענח מבנה של חלבון בתוך שבועות ספורים".
אף שרבים מהנוגדנים שהופקו על-ידי תאי B נקשרו לחלבונים של הנגיף - חלקם כנראה ביעילות גבוהה יותר מאחרים - החוקרים הראו כי שני הנוגדנים שבהם התמקדו אכן יעילים במיוחד בעצירת הנגיף. ד"ר דיסקין ועמיתיו חשפו את המבנה של נוגדנים אלה ומיפו את הנקודות המדויקות שבהן נקשרו לחלבון הנגיפי. "למעשה", אומר דיסקין, "הנוגדנים שחקרנו נקשרים ביעילות גבוהה יותר לחלבון הנגיפי מנוגדנים אחרים הנבחנים כיום כטיפול אפשרי באבולה".
ממצא חשוב נוסף שעלה במחקר הוא כי בדמם של נבדקים שקיבלו מינון נמוך יותר של החיסון נמצאה כמות נוגדנים יעילים הדומה לזו שבדמם של נבדקים שקיבלו מינון גבוה יותר. עובדה זו עשויה להוביל לבחינה מחודשת של הפרוטוקולים לטיפול, ואולי לאפשר בעתיד הגנה לאנשים רבים יותר על-ידי הזרקה של מנות חיסון קטנות יותר. לחוקרים אין בשלב זה די מידע כדי לקבוע אם החיסונים אכן יעילים נגד זנים שונים של אבולה, הנפוצים באזורים שונים של אפריקה, אך הם מקווים כי מחקר נוסף יספק את המידע הזה, ואף יאפשר לשפר את החיסון כך שיוכל להילחם בתפוצת המחלה בכל רחבי היבשת.

תאריך:  07/10/2019   |   עודכן:  07/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוענחה המערכת החיסונית לאחר חיסון אבולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שיפוץ משמעותי, עמדות הצללה לעריכת סעודות מצווה    פתרון חדש למצוקת החנייה שבתקופת העבודות יצריך הסדרי תנועה מיוחדים
עידן יוסף
כיום נסמכת העיר על-כניסה יחידה, אולם הגידול המואץ של העיר ואכלוסה המהיר מחייב יצירת כניסה נוספת    משרד הבינוי יפעל לאגם תקציבים לטובת מימוש התוואי שעלותו המשוערת למעלה מחמש מאות מיליון שקל
איציק וולף
קורס הכבאים החדש שיתחיל בנובמבר הקרוב יכשיר 23 מוסלמים ו-20 דרוזים כלוחמי אש    12 תושבי מזרח ירושלים יוכשרו באופן ייעודי לאיוש התחנות בואדי ג'וז, בשועפאט, באבו גוש ובצור באהר
עידן יוסף
על נתניהו: "לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי"    על הליכוד: "אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כ"ץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי"    על דרעי: "בגידה. נקודה. אין מזה חזרה"
איתמר לוין
העליון דחה את ערעורה של קבוצת אנשי שמאל שביקשה לחשוף את השמות: החשיפה תפגע ביחסי החוץ של ישראל, לא היה מקום לערער על דחיית הבקשה בידי בית המשפט המחוזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il