X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדוח שנתי של משרד הרווחה חושף:

זינוק בפניות נשים על אלימות במשפחה

הנתון מתייחס לשנים 2014-2018 בשנת 2018 בלבד התקבלו 1,219 פניות למוקד מאז 2004 נרצחו 163 נשים על-ידי בני זוגן, 50% מהן היו מוכרות לרווחה
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד אלימות במשפחה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

2,478 גברים אלימים ו-6,488 נשים נפגעות אלימות טופלו ב-113 מרכזים למניעת אלימות במשפחה של משרד הרווחה ברחבי הארץ במהלך 2018 - כך עולה מהדוח השנתי אודות הטיפול בתופעת האלימות במשפחה שמשרד הרווחה הקדים לפרסם (יום ב', 7.10.19) ברקע הרציחות האחרונות של נשים בידי בני זוגן.
מאז 2004 נרצחו 163 נשים על-ידי בני זוגן, 50% מהן היו מוכרות לרווחה אך לא בהכרח בתקופה שקדמה לרצח או על-רקע תלונות על אלימות במשפחה. נתון זה אינו כולל נשים שנרצחו על-ידי בן משפחה אחר, בנשים ששוהות בישראל באופן לא חוקי ובגברים שנרצחו על-ידי בני זוגם.
מניתוח הנתונים עולה כי המשתנים המרכזיים שחוזרים על עצמם במקרי רצח על-ידי בן הזוג הם פרידה, גירושין וסכסוך מתמשך לאחר הגירושין וקושי להשלים עם הפרידה.
בשנת 2018 הפנתה מערכת אכיפת החוק 2,325 גברים שהיו מעורבים במעשי אלימות כלפי בנות זוגן לבניית תוכנית שיקום. 95 גברים שמוגדרים ברמת המסוכנות הגבוהה ביותר טופלו במרכזי יום ובמעוניות. 17 מתוכם שהו במעוניות שהייה מלאה.
זינוק במספר הפניות על אלימות במשפחה
עוד עולה מהדוח כי בשנת 2018 התקבלו במוקד 118 שמפעיל המשרד 1,219 פניות של נשים שדיווחו על אלימות מצד בני זוגן. בין השנים 2014-2018 חלה עלייה של 160% במספר הפניות בנושא אלימות במשפחה וצוות המוקד כולל עובדים סוציאליים האחראים על מתן שירות מקרים של פניות בנושא אלימות במשפחה.
60 תקנים חדשים לטיפול בגברים אלימים
בשנתיים האחרונות הקצה המשרד 180 תקנים חדשים של עובדים סוציאליים למאבק בתופעת האלימות במשפחה מתוכם 60 לטיפול בגברים אלימים, 68 לטיפול בילדים חשופים לאלימות ו-50 תקנים נוספים לטיפול בתופעת האלימות כנגד אזרחים ותיקים.
איילה מאיר, עו"ס, ראש אגף בכיר - משפחה וילד בקהילה: "ככל שאנו מנגישים שירותים, ומפתחים מענים חדשניים, זאת בשיתוף פעולה חיוני עם מערכות ומשרדים נוספים, אנו רואים את עלייה בכמות הפניות לסיוע. אלימות במשפחה הינה אחת התופעות החברתיות החמורות וכרוכים בה קושי רב לפנות ולדווח, סודיות ובושה ולעיתים אף חוסר מודעות לחומרת הבעיה, ומאידך ההוכחות בשדה המקצועי מוכיחות כי הפנייה לקבלת סיוע וטיפול מסייעת בהפחתת המסוכנות וביציאה ממעגל האלימות הן לנפגעים והן לפוגעים".

תאריך:  08/10/2019   |   עודכן:  08/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק בפניות נשים על אלימות במשפחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גזרה רק 81 חודשי מאסר על אדם שהתעלל מינית בילדה בת 12 בביתה    סולברג: הטעות החלה במתחם העונש, שלא הביא בחשבון את העונש המירבי - עשר שנות מאסר
איציק וולף
שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם תוקפת את המדיניות החדשה של הבית הלבן    "הכורדים היו מכשיר במאבק האמריקני נגד דאעש בסוריה. לנטוש אותם למות זו טעות גדולה"
איציק וולף
עשרות אלפי מתפללים התאספו ברחבת הכותל המערבי לאמירת סליחות ערב יום הכיפורים. צפו בשידור החי מירושלים
איציק וולף
ראש הממשלה זימן ללשכתו את תושבת קריית שמונה שבה עלב בעת שביקר בעיר הצפונית    "היה בינינו מה שהיה, והתקשורת חגגה. עכשיו כשאת אומרת את הדברים שאת אומרת לזכותי, פתאום התקשורת חושבת שאת משעממת"
איציק וולף
ערב צליחת תעלת סואץ ביקש צה"ל למשוך את הכוחות המצריים ולהשמיד כמה שיותר מהם    הרמטכ"ל דוד אלעזר יזם שיחה גלויה עם מפקד חזית הדרום חיים בר-לב ובה הציגו מצג שווא שלפיו כוחות צה"ל חוששים ממתקפה מצרית    דדו לגולדה: אנחנו מתחכמים פה מה שאפשר, ובינתיים תדעי פשוט שזה הולך טוב מאוד    עזר ויצמן ששמע את השיחה: הקאמרי הפסיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il