X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת מבית המשפט הקפאת הליכים כדי להביא לסגירתה תולה את הקריסה בריבוי התביעות נגדה, במימוש ערבויות ותביעות מצד לקוחות ובעיכוב בתשלום על תחנת דוראד
▪  ▪  ▪
לוזון. רכש ב-2016 [צילום: יוטיוב]

חברת הבנייה א.דורי, הנמצאת כיום בשליטתו של עמוס לוזון, מבקשת להקפיא את ההליכים נגדה בשל חובות של 200 מיליון שקל. הבקשה הוגשה היום (יום ה', 10.10.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
החברה הוקמה בידי אורי דורי המנוח, שהיה מן הבולטים שבקבלני הביצוע בישראל. בין היתר היא בנתה את מגדלי אקירוב, מגדלי YOO, מגדל האופרה, מלון שרתון סיטי טאואר, מלון דן באילת, מגדלי הארבעה, מגדלי טויוטה, מגדל גיבור ספורט, קניון הזהב, מתחם יס פלאנט, תחנת הכוח של דוראד באשקלון ובסיסי צבא. בשנת 2008 נכנסה קבוצת גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן לשותפות בחברה, ובשנת 2011 רכשה את מניותיו של דורי.
בשנת 2014 התברר, כי בדוחותיה של דורי לשנים הקודמות קיים סטייה עצומה באומדני הפרויקטים, דבר שחייב מחיקה של 480 מיליון שקל ואילץ את גזית גלוב להזרים לדורי 731 מיליון שקל כדי למנוע את קריסתה. בתחילת 2016 מכרה גזית את החברה ללוזון, ולדברי דורי - מאז בוצעו מהלכים רבים במטרה לייצב אותה: מחיקת מניותיה מהמסחר בבורסה, הזרמת הון בעלים בסך 66.5 מיליון שקל, השלמת עבודות שהובילה להפחתת ערבויות, צמצום ניכר במספר הפרויקטים והתמקדות בעבודות עבור קבוצת לוזון. לדברי דורי, בשנת 2017 היא הצליחה לעבור לרווח גולמי.
לטענת דורי, צעדי ההבראה הובילו לזינוק בתביעות נגדה, וכיום מתנהלות נגדה 100 תביעות בהיקף כולל של 640 מיליון שקל; החברה מעריכה שהסיכון האמיתי מהן נמדד בעשרות מיליוני שקלים. היא גם מונה של אירועים שהובילו אותה לסף קריסה: מימוש ערבויות של קבוצת גינדי ב-16 מיליון שקל בפרויקט המשתלה בתל אביב ובפרויקט OAK; תביעות בסך 16 מיליון שקל של רוכשי דירות במגדלי תל אביב; סירובם של מזמיני עבודות לשלם לה עשרות מיליוני שקלים (למשל במגדל מאייר בתל אביב, בנווה צדק ובפרויקט גן הפקאן ברחובות); ועיכוב ניכר בקבלת תשלום מקבלן ההקמה של תחנת דוראר במסגרת בוררות שהתנהלה בלונדון.
דורי מודה, כי האירועים בשנתיים האחרונות גרמו לכך שהמוניטין שלה נפגעו קשות ואמונם בה של הספקים וקבלני המשנה ירד לטמיון, עד כדי כך שלא הייתה מסוגלת להמשיך בביצוע שני פרויקטים עבור קבוצת לוזון. בפועל, החברה עוסקת כיום בעיקר במתן שירותי בדק לפרויקטים במטרה לשחרר את הערבויות הבנקאיות בהם, בהשלמת עבודות במגדלי הארבעה בתל אביב (הפרויקט האחרון שלה) ובניהול ההליכים המשפטיים נגדה.
על-פי הבקשה, דורי חייבת 16 מיליון שקל כנגד ערבויות ביצוע, 18 מיליון שקל לבעליה, 4.5 מיליון שקל לבנק הבינלאומי, 83 מיליון שקל בערבויות בנקאיות לטובת מזמיני עבודות וצדדים שלישיים ו-81 מיליון שקל לספקים, קבלני משנה ולבעלי השליטה. החברה גם מציינת את 640 מיליוני השקלים בתביעות נגדה, אם כי אינה נוקבת בסכום הסיכון הממשי לדעתה.
בקשתה של דורי באה לאחר שחברת קורמן מערכות אינסטלציה ביקשה לפתוח נגדה בהליכי חדלות פרעון, לאחר שלא שילמה 1.2 מיליון שקל בהם חויבה בפסק דין. לטענת דורי, לנושיה ייטב אם ההליך יתנהל במסגרת שהיא מבקשת: הקפאת הליכים, כינוס אסיפות נושים ומניעה זמנית של מימוש הערבויות שהוציאה.
הסדר הנושים שמציעה דורי הוא, כלשונה, אינו לצורכי הבראה אלא לצורכי "סגירה שקטה" שלה. החברה מעריכה, כי במתווה זה ייכנסו לקופתה לפחות 80 מיליון שקל, ואולי גם תקבולי ביטוח (מתוך הליכים ב-35 מיליון שקל). קבוצת לוזון תמשיך להעניק את שירותי הבדק ללקוחותיה של דורי, דבר שיאפשר את שחרור הערבויות שקיבלו. לוזון גם מוכן לפרוע את החוב לבנק הבינלאומי ולהפחית 7 מיליון שקל מהחוב של דורי כלפיו. דורי מעריכה, כי תפרע את מלוא החובות לנושים המובטחים, אך אינה יכולה להעריך כמה תשלם לנושים הבלתי-מובטחים (דהיינו ספקים וקבלני משנה). החברה מבקשת למנות לנאמן את עו"ד אמיר ברטוב, אשר הגיש את הבקשה יחד עם עוה"ד שמרית מלמן ולירון ספיר.

תאריך:  10/10/2019   |   עודכן:  10/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת דורי שבבעלות עמוס לוזון קורסת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האם !!???:
עוד סתם אזרח  |  10/10/19 13:21
 
- #### כפשטות האמת:
עוד סתם אזרח  |  10/10/19 15:57
2
כ90% מחברות הבנייה פשטו רגל
רמי לוד49  |  10/10/19 13:29
3
לוזון עוד פושט רוח
7890  |  10/10/19 16:15
4
לוזון עוד פושט רוח
7890  |  10/10/19 16:15
5
לוזון עוד פושט רוח
7890  |  10/10/19 16:15
6
מינואר 1990 ,ע"י גונבי דעת
אף אחד  |  10/10/19 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קרן הריט מניבים רכשה את זכויות החכירה במגרש בן 3 דונם ובמבנה הבנוי בו תמורת 51 מיליון שקל, בתוספת מע"מ והוצאות רכישה בסך 3.5 מיליון שקל    94% מהמבנה מושכר
מירב ארד
לאחר דיון בוועדה המסדרת, יפעלו מעתה סיעות נפרדות - הימין החדש והבית היהודי-איחוד לאומי    כהנא: "מדובר בהחלטה טכנית בלבד עליה הוצהר עוד לפני הבחירות"
איתמר לוין
האן הייתה שותפה לגילוי חלבון שהוביל לייצור מספר תרופות, והתמלוגים שקיבלה הסתכמו ב-150 מיליון שקל    שמואל חרסט היה יועץ המס שלה, ואחד ההסכמים איתו נחתם על שמו של בנו עורך הדין    טוענת: חרסט הוציא במרמה 6.3 מיליון שקל, בעיקר באמצעות דיווח כוזב על יתרות מס מנופחות - ואז קיבל תשלום על "הצלחתו" להפחית אותן
עידן יוסף
השר סמוטריץ' הורה על ביטול הנת"ץ מנתניה עד צומת אודים    התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנר"ת
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו שב להציע הקמת ממשלת אחדות של מפלגתו עם כחול לבן והליכוד    אחרי שיוסכמו קווי היסוד ויאושר תקציב 2020 יוזמנו מפלגות נוספות לממשלה    הליכוד: ליברמן לא מחדש דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il