X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות טנדרים ומשאיות של חקלאים מכל הארץ עלו בשיירה לבית ראש הממשלה בירושלים בקריאה לרה"מ: "איך יכול להיות שהרשות הפלשתינית סוגרת את המעברים לסחורות ישראליות וממשלת ישראל שותקת"?
▪  ▪  ▪
שיירת כלי הרכב [צילום: אורן קמה]

עשרות חקלאים עלו (יום ה', 10.10.19) בשיירת טנדרים ומשאיות לירושלים לכיוון ביתו של ראש הממשלה. החקלאים קוראים לנתניהו להתערב במשבר שנוצר בשבועות האחרונים בעקבות חרם של הרשות הפלשתינים על סחורה ישראלית.
ב-25 השנים האחרונות, ברקע הסכמי פריז, היו פתוחים מעברי הגבול לסחורות משני הצדדים. בחודש האחרון החליטה הרשות הפלשתינית בצעד חד-צדדי להחרים את הסחורה הישראלית, לסגור את המעברים ולא לאפשר מעבר סחורות ישראליות. מדובר בפגיעה בפרנסתן של כ 500 משפחות שביום אחד איבדו את ההכנסות שלהן ונמצאות במשבר עצום ובהפסדים כספיים של מאות מיליוני שקלים למשק הישראלי ולחקלאים.
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, אמר כי "המהלך של הרשות הפלשתינאית הוא מלחמה כלכלית שהוכרזה על ישראל. הרשות בונה את עצמה כלכלית על גבם של החקלאים הישראלים. מאות משפחות של חקלאים ישראלים הן אלו שמשלמות את המחיר וזהו מצב בלתי נסבל. אנו מצפים להתערבות מיידית של ראש הממשלה נתניהו כדי שמצב אבסורדי זה ייפסק".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, אמר: "את הסכמי פריז יש לכבד. לא ייתכן מצב בו הצד הפלשתינאי מקבל את חלקו בהסכם ויכול לייבא סחורות כרצונו, בעוד על תוצרת ישראלית מוטל חרם, כתוצאה ממאבק בין סוחרים ופוליטיקאים בתוך הרשות. אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד על כיבוד הסכמי פריז. אין סיבה שמאות חקלאים ישראלים ישלמו על שחיתות ועסקות אפלות בצד הפלשתינאי".
ישראל (טוטי) בלוך מנהלל, יו"ר מועצת התאחדות מגדלי הבקר, אמר: "לא ייתכן שממשלת ישראל תעמוד מנגד כאשר החקלאות הישראלית קורסת תחת החרם הפלשתינאי. החרם נמשך כבר חודש והממשלה לא עשתה אף צעד אופרטיבי כדי למנוע אותו. בענף הבקר, אותו אני מייצג, נגרמת מפולת של משקים, שתגרום בטווח הארוך לעלייה של מחירי החלב והבשר בישראל, באופן שלא היה כמותו מעולם".

תאריך:  10/10/2019   |   עודכן:  10/10/2019
+צה"ל מיפה את בית המחבל שביצע את הפיגוע במעיין דני
08:47 11/10/19  |  עידן יוסף

בעקבות הפיגוע שבוצע במעיין דני שבו נרצחה הנערה רנה שנרב ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב, פעלו הלילה לוחמי צה"ל בכפר ביר זית למיפוי הנדסי של בית המחבל יזן חסין חסני מג'מאס, אחד מחברי החוליה החשודה בביצוע הפיגוע. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.
בנוסף, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בטרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירת השב"כ.

+גלובס: ישראל הסכימה לפתוח את הסכמי פריז
17:34 10/10/19  |  

ישראל הסכימה לפתוח את הסכמי פריז הכלכליים עם הרשות. בגלובס פורסם, מפי גורם פלשתיני בכיר, שקיימת כבר הסכמה על מספר שינויים משמעותיים שיאפשרו לרשות לקדם עצמאות כלכלית. ישראל סירבה לפתוח את ההסכמים במשך שנים, אך לאחרונה הסכימה לפשרה שיזם שר האוצר משה כחלון, בתמיכת מערכת הביטחון.
מזה שמונה חודשים שהפלשתינים מסרבים לקבל את כספי המיסים שאותם גובה ישראל עבורם ושהצטברו לסך של כחצי מיליארד שקל - סירוב הנובע מדרישה של הפלשתינים מישראל לפתיחת הסכמי פריז שנחתמו ב-1994 והתאמתם למצב הנוכחי. בין השאר דורשים הפלשתינים הסרה של מגבלות החלות על היצוא הפלשתיני לישראל ולמדינות אחרות, וגם על היבוא לשטחי הרשות - יבוא המוגבל בשל החשש של ישראל כי מוצרים שהרשות תרכוש במחירים מוזלים, יזלגו לשוק הישראלי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיירת האיכרים: "לעצור חרם פלשתיני על חקלאות ישראלית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון הסומה
ביבי -פיפי  |  11/10/19 04:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
ישראל הראל, אני לא שכחתי להיות יהודי, כשהלכתי בדרכו של ר' בנימין והצבעתי בעד רשימה, "השואפת להשיג פתרון צודק לבעיית הפליטים, אשר יבטיח את זכות השיבה בהתאם להחלטה 194"
טובה אבן-חן
אין למנות יועץ משפטי לממשלה לבית המשפט העליון... לפני שהם מנסים לפתור את תופעת הרצח במגזר הערבי, אפשר לדאוג שיפסיקו להשתלט על קרקעות
יוסי אחימאיר
אולי משום שהסגנון מוכר, השקרים אינם חדשים, הטקסטים מוכרים, בחינת "פזמון אנטישמי חוזר", שוררת אצלנו אדישות למשמעם    התקשורת מדווחת על כך בצימצום, פה ושם יוצאת תגובה רפה מצד דוברי הממשלה
איתמר לוין
העליון דחה את ערעורה של קבוצת אנשי שמאל שביקשה לחשוף את השמות: החשיפה תפגע ביחסי החוץ של ישראל, לא היה מקום לערער על דחיית הבקשה בידי בית המשפט המחוזי
יוסי נדיבי
ספרו של הסופר האמריקני מארק טוויין "Innocents Abroad" מ-1869 לאחר ביקורו ב-"Holy Land" מתאר בליווי איורים רבים את השממה, הביצות, הקדחת ומחלות אחרות שהוא ראה, אך לא את פגישתו אפילו עם פלשתיני אחד על הקרקע השוממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il