X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בחיפה קובע:

עו"ד רכש דירה בעצימת עיניים

רן לוין התעלם מאיתותי אזהרה רבים שאמורים היו להטיל ספק בזהות הבעלים מהם רכש את הדירה - ואף ניסה להבטיח לעצמו את "תקנת השוק"
▪  ▪  ▪
שרעבי. "לא רק רשלנות" [צילום: יוטיוב]

עו"ד רן לוין מחיפה רכש דירה בחוסר תום לב, תוך עצימת עיניים לנוכח סימנים מחשידים סביב הבעלות בה ובניסיון להבטיח לעצמו את הבעלות בה באמצעות "תקנת השוק". כך קובע שופט בית המשפט המחוזי בעיר, חננאל שרעבי.
הלנה סבאג'-בטלמן זייפה הסכם ממון שכביכול נחתם עם בן-זוגה לשעבר, יאיר זוטא, ואשר "העניק" לה במקרה שייפרדו את הדירה שירש מהוריו. לאחר שנפרדו השניים וזוטא היה בכלא, קיבלה סבאג'-בטלמן במרמה מבית המשפט למשפחה פסק דין לאכיפת ההסכם. באי-כוחה, עוה"ד אבי קלינגהופר וניר דוידסון, פרסמו בדצמבר 2012 מודעה למכירת הדירה ולוין רכש אותה ב-1.1 מיליון שקל.
זוטא תבע לבטל את המכירה ולהחזיר לו את הדירה, בעוד לוין טען שקנה אותה בתום לב. שרעבי קיבל (19.9.19) את תביעתו של זוטא, תוך שהוא פורס על פני עמודים רבים את הראיות לכך שלוין פעל בחוסר תום לב, חשד שהזכויות בדירה אינן של סבאג-בטלמן ופעל בניסיון להבטיח לעצמו את הדירה למרות סימני האזהרה הרבים אותם ראה. שרעבי מדגיש מספר פעמים, כי לוין הוא עורך דין העוסק בנדל"ן, כך שיש לבחון את תום ליבו הסובייקטיבי כמי שמלאכתו בתחום זה.
בין היתר אומר שרעבי, כי לוין חייב היה לחשוד - וכנראה חשד - שמא הזכויות אינן של המוכרת, לנוכח העובדות הבאות: הזכויות נרשמו בהתבסס על פסק דין שניתן בהעדרו של זוטא, ואשר עשוי היה להתבטל (כפי שאכן אירע); המכירה בוצעה בחיפזון רב, ימים אחדים לאחר רישום הזכויות; השכרת הדירה בידי זוטא ולא בידי סבאג'-בטלמן. לוין גם ידע לכל המאוחר בפברואר 2013, ימים אחדים לאחר שהעביר את התשלום בעד הדירה, כי קיים חשש כבד שמא סבאג-בטלמן הסתמכה על הסכם מזויף כאשר קיבלה את פסק הדין שהעניק לה את הדירה.
עוד אומר שרעבי כי לוין דאג להבטיח את עצמו בצורה חריגה, דבר המוכיח גם הוא שהיה ער לבעייתיות שבעסקה. בהסכם עם המוכרת לא נקבע, כי אם יתברר שאינה בעלת הזכויות - המכירה תתבטל. לוין גם קבע תחילה שהוא ישלם את התמורה במלואה רק לאחר שהזכויות בדירה יועברו על שמו, אך לאחר מכן העביר בחופזה את הכסף - שוב כדי לקבוע עובדות בשטח. שרעבי גם מצביע על סתירות מהותיות בעדותו של לוין, על שאלות שנותרו ללא מענה ועל הימנעותו מלהביא עדים משמעותיים כחיזוק למסקנתו.
שרעבי מסכם: "כל אלה לימדוני כי הנתבע, עורך דין במקצועו העוסק בתחום האזרחי והמקרקעין, לא רק שהתרשל בבדיקת טיב או ביסוס זכויותיה של הנתבעת בדירה למרות רישומם במרשם המקרקעין, אלא מעבר לכך. הנתבע 'עצם עיניו' מלראות את הפגמים האפשריים בטיב זכויותיה של הנתבעת בדירה ונמנע מביצוע בדיקה ראויה בנדון. בדיקה כזו הייתה יכולה להיות פשוטה ביותר - הרמת טלפון לתובע, הבעלים הרשום שקדם לנתבעת, שהיה הנתבע בתביעת האכיפה ופרטיו הופיעו בפסיקתא. את דרך ההתקשרות עם התובע היה יכול לקבל מהנתבעת באמצעות עו"ד קלינגהופר או מהשוכרים בדירה. נזכיר כי הנתבע העיד כי השם 'זוטא', שמו של התובע, כבר עלה בביקורו הראשון בדירה עם עו"ד קלינגהופר.
"יותר מזה, לטעמי הנתבע חשד כי קיים פגם בזכויותיה של הנתבעת בדירה ולכן הקפיד על תנאי הסכם מכר מיוחדים ו/או חריגים שיבטיחו את כספו עד לרישום הזכויות בדירה על שמו, תוך תקווה להיאחז, במקרה צרה, בתקנת השוק במקרקעין. מסקנה זאת מתחזקת ומתבססת לנוכח התנהלותו והתנהגותו של הנתבע לאחר חתימת הסכם המכר ורישום הזכויות בדירה על שמו, כשנודע לו על הפגמים האפשריים בזכויותיה של הנתבעת בדירה, תוך 'היאחזות בקרנותיה' של תקנת השוק במקרקעין".
שרעבי הורה לבטל את רישום הדירה על שמו לוין ולרשום אותה על שמו של זוטא, והתיר לאחרונה להגיש תביעה נגד לוין לתשלום דמי שכירות תמורת השנים בהן החזיר בדירה. לוין גם חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את זוטא ייצג עו"ד חגי קאשי, ואת לוין - עו"ד שאולי כהן.

תאריך:  11/10/2019   |   עודכן:  11/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חננאל שרעבי  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד רכש דירה בעצימת עיניים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לכאורה, יסוד להניח נוכל בחליפה ל"ת
עצוב  |  28/03/20 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביידן "נישק את התחת של אובמה"    פלוסי "או טיפשה לחלוטין או ירדה מהפסים או שיש כאן משהו בלתי ישר"    אילהן עומר "התחתנה עם אחיה כדי להגיע לארה"ב"
אביתר בן צדף
התרגיל 'מגן אירופה 20' ייפתח בחודש אפריל, יימשך כחודשיים, ויעלה כ-340 מיליוני דולר    פיקוד אירופה של הצבא האמריקני מתכנן תרחיש קשה, ריאליסטי ומסובך לתרגיל
איציק וולף
השר לביטחון פנים סיכם עם חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת על צעדים להגברת האכיפה במגזר הערבי    ח"כ עודה: הדרישה העיקרית - החלטת ממשלה ותוכנית מערכתית למיגור האלימות והפשיעה בקרב האזרחים הערבים
עידן יוסף
מפעילי האוטובוסים מאיימים בצמצום שירות עקב הקפאת הסובסידיה שאמורה הייתה להימסר להם על-ידי משרד האוצר    רק 80% ישולמו להם ובעתיד צפויות הרעות נוספות
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת הודיע כי לא ניתן לדלג על שלב החזרת המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה בטרם יחולו 21 הימים שבהם יוכלו 61 ח"כים להמליץ על מועמד חלופי להרכבת הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il