X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחלוקת במועצה ליחסי חוץ בארה"ב

תרומת בלווטניק מעוררת סערה

האוליגרך האוקראיני-בריטי, לו פעילות ענפה בישראל, תרם למועצה 12 מיליון דולר 56 אישים טוענים שמדובר בכסף שמקורו מפוקפק; נשיא המועצה: קיבלנו תגובות חיוביות מכל עבר
▪  ▪  ▪
בלווטניק. כלל תעשיות וערוץ 10 [צילום: מארק ניימן, לע"מ]
התרומות הנגועות של אפשטיין
איתמר לוין
המועצה ליחסי חוץ לא סילקה את ג'פרי אפשטיין והמשיכה לקבל ממנו תרומות אחרי הרשעתו. גופים אחרים קיבלו ממנו מיליוני דולרים, ולא כולם מוכנים להפנות כעת סכומים דומים למטרות ראויות - כותב וושינגטון פוסט
לרשימה המלאה

תרומה של האוליגרך האוקראיני-בריטי לן בלווטניק, לו יש קשרים רבים ופעילות עסקית בישראל, מסעירה את המועצה ליחסי חוץ - אחד הגופים היוקרתיים בתחום זה בארה"ב. כך מדווח העיתון ניו-יורק פוסט. מדובר בתרומת ענק בסך 12 מיליון דולר; תקציב הפעילות השנתי של המועצה הוא 72 מיליון דולר.
בלווטניק, יליד ברית המועצות שהיגר לבריטניה, עשה את הונו - כמו אוליגרכים רבים אחרים - בגל ההפרטות ששטף את בריה"מ-לשעבר לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי. הוא פעל יחד עם ויקטור וקסלברג והשניים רכשו את חברת צ'מינסקי נפט ואת חברת סואל אלומיניום. מאוחר יותר היו השניים חלק מהקבוצה באמצעותה נכנסה בריטיש פטרוליום לפעילות ברוסיה. בלווטניק הרחיב את פעילותו גם למערב אירופה, שם רכש חברות נדל"ן ובתי מלון ונכנס לתחום התקשורת. בין היתר הוא הבעלים של קבוצת ליונדל-בזל, אחת הגדולות בעולם בתחום הכימיקלים, והבעלים של וורנר מיוזיק גרופ.
בישראל שולט בלווטניק בחברת כלל תעשיות, שהיא הבעלים של נייר חדרה, חברת המלט נשר, יפאורה-תבורי וגולף, ושותפה בקבוצת תעבורה ובחברת קרגל. הוא גם היה אחד מבעלי השליטה בערוץ 10 וכיום שותף בערוץ 13. בלווטניק מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיה אחד העדים בחקירת תיק 1000. הוא גם פעיל בתחומי הפילנטרופיה בארץ ומחוצה לה. בלווטניק מיודד גם עם ולדימיר פוטין וביל קלינטון.
המועצה ליחסי חוץ היא גוף יוקרתי פרטי העוסק בסוגיות בינלאומיות. 5,000 חבריה כוללים אישים מרכזיים בתחומי הממשל, העסקים והתקשורת. לפני חודשיים התברר, כי היא קיבלה מג'פרי אפשטיין תרומות בסך 350,000 דולר ואפשרה לו להמשיך את חברותו גם לאחר שהודה והורשע בשנת 2008 בעבירות פדופיליה (ראו קישור משמאל). נראה, כי בשל כך חלק מחבריה רגישים כעת יותר למקורן של תרומות שהיא מקבלת. תרומתו של בלווטניק מיועדת להקמת קרן למתמחים בתחומי פעילותה של המועצה.
56 אישים בכירים במועצה חתמו בחודש שעבר על מכתב המתנגד לקבלת תרומתו של בלווטניק, בנימוק ש"הוא עשה את הונו בדרכים מפוקפקות מאוד, באמצעות קשריו עם [נשיא קזחסטן דאז] נורסולטן נזרבייב ועם ולדימיר פוטין. הוא הגן על הונו בין היתר באמצעות בריתות אסטרטגיות עם גורמי ביטחון ובשיטות שללא ספק נחשבות לפליליות בכל מדינה דמוקרטית". בין החתומים על המכתב מצוי השחמטאי גארי קספרוב, מיריביו הבולטים של פוטין, והרשימה כוללת שורה של אישים הידועים במאבקם בשחיתות.
נשיא המועצה, ריצ'רד האס, הגיב לאחר שבוע במכתב שלו, בו נאמר, כי המועצה קיבלה "תגובות חיובית מכל עבר, מחבריה ומאחרים" בנוגע לתרומתו של בלווטניק. ניו-יורק פוסט מעיר, כי המועצה סירבה לומר מי היו אותם מגיבים. לדברי האס, התרומה "תרחיב את מאמציה של המועצה לפתח את דור המנהיגים הבא בממשל, באקדמיה ובמגזר הפרטי". הוא ציין, כי בלווטניק תרם גם לאוניברסיטאות ייל, הרוורד ואוקספורד, וכי "אנו גאים להיות בחברה כה מכובדת". ניתן להעיר, כי גם אפשטיין תרם סכומים גדולים למוסדות אקדמיים מכובדים ביותר.

תאריך:  11/10/2019   |   עודכן:  11/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רן לוין התעלם מאיתותי אזהרה רבים שאמורים היו להטיל ספק בזהות הבעלים מהם רכש את הדירה - ואף ניסה להבטיח לעצמו את "תקנת השוק"
איתמר לוין
ביידן "נישק את התחת של אובמה"    פלוסי "או טיפשה לחלוטין או ירדה מהפסים או שיש כאן משהו בלתי ישר"    אילהן עומר "התחתנה עם אחיה כדי להגיע לארה"ב"
אביתר בן צדף
התרגיל 'מגן אירופה 20' ייפתח בחודש אפריל, יימשך כחודשיים, ויעלה כ-340 מיליוני דולר    פיקוד אירופה של הצבא האמריקני מתכנן תרחיש קשה, ריאליסטי ומסובך לתרגיל
איציק וולף
השר לביטחון פנים סיכם עם חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת על צעדים להגברת האכיפה במגזר הערבי    ח"כ עודה: הדרישה העיקרית - החלטת ממשלה ותוכנית מערכתית למיגור האלימות והפשיעה בקרב האזרחים הערבים
עידן יוסף
מפעילי האוטובוסים מאיימים בצמצום שירות עקב הקפאת הסובסידיה שאמורה הייתה להימסר להם על-ידי משרד האוצר    רק 80% ישולמו להם ובעתיד צפויות הרעות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il