X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נכה מתקשה כשסביבו אופניים [צילום: רכבת ישראל]
מדצמבר: מדיניות אופניים חדשה ברכבת
תוגבל העלאת אופניים לרכבות בשעות העומס (7 שעות ביממה) בימי חול העלאת אופניים מתקפלים - בתיק נשיאה ייעודי בלבד תתאפשר העלאת כל סוגי אופניים בשעות השפל ובסופי שבוע תתאפשר העלאת גלגיליים מתקפלים בכל שעות היממה ללא תיק

חברת רכבת ישראל מודיעה (יום ה', 17.10.19) על עדכון מדיניות האופניים, הכוללת הגבלה באשר להעלאתם של כלי הרכב הדו-גלגלי לקרונות. מתאריך 1 בדצמבר 2019, וכדי לאפשר פרק זמן להתארגנות, תונהג מדיניות חדשה שעיקריה:
  • תיאסר הכנסת כל סוגי האופניים (מלבד גלגלי בלון האסורים תמיד), בין שש בבוקר לתשע בבוקר, ובין שלוש אחר-הצהריים לשבע בערב. בימי שישי ומוצאי שבת, וכן בערבי חג ומוצאי חג, תתאפשר העלאת אופניים בכל השעות;
  • אופניים מתקפלים ניתן יהיה להעלות לרכבת בשעות השיא רק כאשר הם ארוזים בתיק נשיאה ייעודי;
  • ניתן יהיה להמשיך ולהעלות לרכבת גלגיליים (קורקינטים) וגלגינועים (קורקינטים חשמליים) מתקפלים בכל שעות היממה.
קדמה להחלטה עבודת מטה שעש משרד התחבורה לבקשת רכבת ישראל, שנועדה לאזן בין צורכי משתמשי הרכבת כולם, ולאפשר מתן שירות לנוסעים עם מוגבלויות בהתאם לחובתה החוקית של הרכבת.
למעשה, אין שינוי מהותי מהמדיניות הקודמת למעט מתן האפשרות לקפל את האופניים בשעות העומס ולהכניס אותם לתיק נשיאה ייעודי שאפשר לרכוש בעלות נמוכה, ולמעט מתן האפשרות להעלות אופניים לרכבת במוצאי שבת.
בעשור האחרון הוכפל מספר הנסיעות ברכבת, מ-35.9 מיליון בשנת 2010, ל-67.7 מיליון בשנת 2018. נתון זה כולל צמיחה חסרת תקדים במספר הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, אשר צפוי לחצות את רף ה-65 אלף נסיעות בשנת 2019.
משתמשי הרכבת שעולים אליה עם אופניים, בשעות השיא, עושים שימוש בקרון הייעודי לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך קיימת פגיעה בשירות לנוסעים אלו. במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים, באופן שחוסם נוסעים עם מוגבלויות שונות. בנוסף קיימים רוכבים שאינם נשמעים להנחיות הבטיחות, קושרים את אופניהם בכניסות לקרונות הרגילים, תוך חסימת דלתות הקרון באופן שפוגע בכלל משתמשי הרכבת ומסכן אוכלוסיות נעזרות כגון אזרחים ותיקים, עגלות תינוקות וכו'. בשל כך נגרמת פגיעה בשירות, עיכובים ואיחורי רכבות.
בהיעדר תשתית מסילה מספקת, לצד מחסור חמור בקרונות וצי נייד, לא ניתן כיום להאריך את הרכבות ולהגדיל תדירותן. הרכבת נדרשת לאזן בין משתמשיה השונים, כדי להביא למיצוי מיטבי של המשאב הרכבתי המוגבל.
משרד התחבורה ורכבת ישראל מעודדים הגעה עם אופניים אל תחנות הרכבת וקשירתם בתחנה לפני העלייה לרכבת. בשנים האחרונות נפרסו מאות מתקני חנייה ייעודיים בתחנות המאפשרים קשירה נוחה וקלה של עשרות זוגות אופניים חינם. זאת לצד עשרות מתקני עגינה וקשירה מברזל, הפזורים בסביבת התחנות. בימים אלה פועלת רכבת ישראל להגדלת מספר המתקנים מסוג זה.
כמו-כן החלה התקשרות עם ספק של מתקני חנייה רובוטיים מתקדמים, המאפשרים ניצול מיטבי של שטח הקרקע, בטוחים מגניבות ונזקים, ומאפשרים שימוש מהיר וללא כוח אדם, באמצעות יישומון ייעודי. מתקנים אלה יוצבו במסגרת ניסוי הרצה בארבע תחנות רכבת מרכזיות, ויאפשרו אכסונם של מאות זוגות אופניים בכל מתקן. במקביל פועלת רכבת ישראל לקידום שיתופי פעולה עם חברות אופניים וגלגינועים שיתופיים על-מנת לספק שירותי השכרה לשימוש נוסעי הרכבת מתוך מתחמי התחנות.

תאריך:  17/10/2019   |   עודכן:  17/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדצמבר: מדיניות אופניים חדשה ברכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מה-25 באוקטובר תפעיל חברת מטרופולין גם את קווי השירות העירוניים, המחברים בין אזור השרון לגוש-דן והמרכז, במקומה של חברת אגד    שינויים משמעותיים בלוחות הזמנים ובמסלולים של קווים 561 ו-571
עידן יוסף
מפעילי האוטובוסים מאיימים בצמצום שירות עקב הקפאת הסובסידיה שאמורה הייתה להימסר להם על-ידי משרד האוצר    רק 80% ישולמו להם ובעתיד צפויות הרעות נוספות
עידן יוסף
הדיווחים בדבר קווי שירות של העירייה בעלות של כ-12 מיליון שקל בשנה בשבתות מוקדמים מדי, שכן הנהלת העירייה טרם אישרה זאת    בשמאל הפוליטי מיהרו לברך, אך הנושא גם מצוי בדיון משפטי וגם נבחן ע"י משרד התחבורה
עידן יוסף
השר סמוטריץ' הורה על ביטול הנת"ץ מנתניה עד צומת אודים    התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנר"ת
עידן יוסף
שוטרים נתנו מאות אזהרות בעל-פה לנהגים שנסעו בנתיב הצוותאות    חיסכון של 12-10 דקות נסיעה למי שבחר לקחת עימו נוסעים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il