X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
היה מפוסקי ההלכה וממנהיגי הציבור החרדי הליטאי ייסד ועמד לאורך שנים בראשות הבד"ץ הפרטי הגדול בעולם אל מסע הלוויה צפויים להגיע המונים, רחובות ייחסמו ויחולו שינויים בתחבורה הציבורית
▪  ▪  ▪
הרב נסים קרליץ ז"ל

הרב שמריהו יוסף נסים קרליץ, מבכירי פוסקי ההלכה החרדים ליטאים, מייסד ונשיא בית דין צדק בני ברק וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הלך לעולמו (יום ב', 21.10.19), מוצאי שמחת תורה, לאחר שבמהלך החג עבר שתי החייאות מוצלחות בבית החולים מעייני הישועה. לפני כשבועיים בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק בשל קשיים שהתגלו בתפקוד לבו.
הלוויתו צפויה להתקיים מחר (ג') בשעה 12:00. מסע הלוויה צפוי למשוך אליו המוני מלווים. רחובות רבים ייחסמו באזור בני ברק ויחולו שינויים בתחבורה הציבורית. הרב חיים קניבסקי הורה שלא לבטל את חגיגות ההקפות השניות, ואמר כי הרב קרליץ לא היה מוניין שיעשו זאת.
יליד קוסובה, בלרוס. בארץ ישראל מ-1936. למד בישיבת תפארת ציון ובישיבת פוניבז' ובשנות ה-50 היה ר"מ בישיבת ויז'ניץ בבני ברק.
עם פטירת אביו לפני 61 שנה מונה תחתיו כראש כולל חזון אי"ש וכרב בית הכנסת הליגמן, מבתי הכנסת הראשונים בבני ברק. ב-1967 הקים את בית דין צדק בני ברק שבראשו עמד כיובל שנים. הרב קרליץ היה רבה של שכונת רמת אהרון בבני ברק.
ב-1977 מונה לחבר במועצת גדולי התורה. עם הקמת מועצת גדולי התורה של דגל התורה ב-1989 עבר אליה. היה שותף בגיבוש הסכם האיחוד מחדש בין דגל התורה ואגודת ישראל בשנת 1992. הרב קרליץ היה החבר הוותיק בנשיאות ועד הישיבות, והוותיק מבין חברי מועצת גדולי התורה.
הבד"ץ שהקים הוא בית הדין הפרטי הגדול בעולם והוא מונה עשרות דיינים בכמה הרכבים. מתקיימים בו מספר דיני תורה ביום בנושאי אישות וממונות, והוא אף עורך גיורים. בית הדין עסק בבירור יהדותם של בני קהילת האנוסים בפלמה דה מיורקה ובהכרעת הרב קרליץ הם הוכרו כיהודים על-פי ספרי היוחסין שבידיהם. בית הדין עוסק גם בעניינים ציבוריים חרדיים. הוא מורה דרכה של משמרת הקודש והחינוך (בניהול מרדכי בלוי) שבין השאר מפקחת על אירועי תרבות בציבור החרדי והייתה הראשונה שהציעה מתן כשרות לטלפונים סלולריים החסומים לאינטרנט ולשירותי תוכן. בית הדין מעניק כשרות לחברות סינון אינטרנט הפונות למגזר החרדי, מעניק כשרות לאתרוגים לנטילה בחג הסוכות ומפעיל מדי שמיטה אוצר בית דין לאספקת פירות שביעית על-פי פסקי החזון אי"ש. הרב קרליץ עמד בראשות בית הדין עד שנת 2012, אז פרש ותחתיו מונה חתנו לשעבר, הרב שריאל רוזנברג.
בנו מרדכי קרליץ היה ראש עיריית בני ברק בשנים 2003-1998 מטעם מפלגת דגל התורה.
הרב הראשי לישראל דוד לאו: ״יחד עם כלל ישראל אנו מבכים הערב את לכתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק״ל, מגדולי ממשיכי דרכו של מרן החזון איש זצוק״ל. פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימינינו בכל עת בהוראה ברורה ובגדלות ענקית. התייתמנו הערב משריד לדור דעה אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו״.
יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני: "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל 'חזון איש' ואב בית דין צדק אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם, הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, ולתלמידיו - תנועת 'דגל התורה' שהולכים לאורו יחסר לנו מאוד".

תאריך:  21/10/2019   |   עודכן:  22/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב נסים קרליץ מת בגיל 93
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרב קרליץ זצ"ל
חנניה וינברגר  |  21/10/19 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איתמר לוין
שמגר היה היועץ המשפטי לממשלה, שופט בבית המשפט העליון ונשיאו במשך 12 שנים    היה מאבות המהפכה החוקתית וזכה להערכה ולכבוד מכל קצוי הקשת הפוליטית והמשפטית
איציק וולף
קורס הכבאים החדש שיתחיל בנובמבר הקרוב יכשיר 23 מוסלמים ו-20 דרוזים כלוחמי אש    12 תושבי מזרח ירושלים יוכשרו באופן ייעודי לאיוש התחנות בואדי ג'וז, בשועפאט, באבו גוש ובצור באהר
עידן יוסף
מינויו של גליק בידי דירקטוריון נת"ע עובר לאישור שרי התחבורה והאוצר בהתייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות    "גליק הוא הקטר הנכון במסילה הנכונה ואיתו נצעד יחד לקידום התחבורה הציבורית בגוש-דן"
עידן יוסף
שניהם ייקראו "שבת בשבתו"    את העלון ימשיכו לנהל אנשי משרד הפרסום ויחסי הציבור, "גל אורן לרנר", לצד העריכה והתוכן של מכון צומת ומועצת יש"ע
יפעת גדות
פרופ' לשם הינו איש החברה להגנת הטבע, אורניתולוג ופרופסור במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il