X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כבל. קשור לחוק? מקווה שלא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מוזס. ישראל היום עלה בכל פגישה [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
ח"כ לשעבר איתן כבל נחקר במשטרה על קשריו עם מו"ל ידיעות אחרונות בחקירתו התגלה כי לא ביצע רישום של פגישה עם מוזס כבל החליף גרסאות כשהתבקש לומר מי ניסח את חוק ישראל היום וניסה להסתיר שמדובר בגורם חוץ ששלח את החוק ללשכתו
▪  ▪  ▪

ח"כ לשעבר איתן כבל לא ביצע רישום של פגישה שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, שפגש כשהגיע למשרדי העיתון כדי להתלונן על סיקור שלילי שהוא מקבל, והתפתל בגרסאות שונות כשנשאל בחקירת המשטרה מי כתב את הצעת חוק ישראל היום שהגיש. כך פורסם (יום ה', 24.10.19) בגלובס על-ידי העיתונאי אבישי גרינצייג.
חומרי החקירה שנערכה לכבל בשנת 2018, ואשר הסתיימה בסגירת התיק נגדו על-ידי הפרקליטות, חושפים את המגעים שעמדו מאחורי היוזמה לחקיקת חוק ישראל היום, שביקש להגביל את תפוצת החינמון שבבעלות שלדון אדלסון באופן שהיה מביא לתמורה כלכלית למוזס ולעיתונו.
כבל ציין בחקירתו כי בפגישה שערך בבית ידיעות אחרונות עם עורך העיתון דאז, רון ירון, ביקש מהעיתון שלא לסקר אותו באופן שלילי. עוד סיפר כי לפגישה נכנס בהפתעה מו"ל העיתון.
כשמוזס נחקר במשטרה טען כי בכל פגישה עם פוליטיקאי עלה הצורך להתמודדות עם ישראל היום - כולל בדרכים פרלמנטריות. "אני חוזר ואומר, כמעט בכל פגישה, עם כל ח"כ, עם כל ח"כ או שר, הנושא של 'ישראל היום', של לקיחת כסף עבור 'ישראל היום', או לטפל בתופעה בדרך אחרת, עלה. ואם אתה אומר לי, ואני לא זוכר את זה, בשיחה הזאת גם דובר האם נכון לעשות חוק, האם נכון לפעול בדרך אחרת? יכול להיות", אמר.
חוקרי המשטרה בחנו את יחסיהם של מוזס וכבל וגילו כי השניים נפגשו פעמים נוספות - בהן גם במשרדיו של כבל ברחוב הארבעה בתל אביב. מתמלילי החקירות עולה כי כבל לא הקפיד על רישום לפחות אחת מן הפגישות, וכי כבל עצמו הודה שחל שינוי באופן הסיקור של ידיעות אחרונות כלפי פעילותו הפרלמנטרית.
"הם סיקרו אותי בצורה הרבה יותר הגונה", אמר לחוקר. כשהחוקר רמז לעברו שייתכן שמדובר בסיקור שהשתנה בעקבות חוק ישראל היום השיב כבל: "אני מקווה שלא". על כך ענה לו החוקר שיכול להיות שכן. תשובתו של כבל היתה: "מה, אז מה אתה רוצה שאני אגיד? אני לא יודע להגיד לך".
בחקירתו התפתל איתן כבל בגרסאות שונות של זהות מנסח חוק ישראל היום. בתחילה טען כי כתב אותו באופן אישי יחד עם היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה. אולם לאחר שאותה יועצת משפטית ויועצת משפטית נוספת מסרו גרסאות שסתרו את דבריו של כבל - שינה את גרסתו.
בגרסה המתפתחת של כבל - הצעת החוק שהגיש התבססה על הצעת חוק ישנה יותר של מרינה סולודקין. אולם בין הצעתה של סולודקין להצעתו של כבל היו הבדלים מהותיים. בשלב זה הטיחו בו החוקרים את החשד שגורמי חוץ הם שניסחו את ההצעה.
"הצוות שלך לא זה שהכין את הצעת החוק", הטיח בו החוקר. על כך השיב כבל: "לא, הצוות שלי, שמע, קודם כל אני לא זוכר, יכול להיות שהיה לי משרד עורכי דין שטיפל בזה". כשנשאל באיזה משרד עורכי דין מדובר לא סיפק אף שם.
אולם מלבד כבל נחקרה גם העוזרת הפרלמנטרית שלו דאז, מיקה צור, והיא העידה שנוסח הצעת החוק נשלח ללשכתו של כבל ממספר פקס לא מוכר באזור חיוג 03.
"זה לא גורם אינטרסנטי. זו הכוונה, כשאני מדבר איתך על כך שזה לא גורם, אתה הרי מה העניין? העניין שהכין לי את זה מישהו. גורם", טען כבל. הוא לא הצליח לנקוב בשם הגורם ששלח לו את הצעת החוק, אך הכחיש שמדובר במו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. "זה בוודאות לא משם. בוודאות, אני עוד לא הכרתי בכלל אותו", טען.
כאמור, התיק נגד ח"כ לשעבר כבל נסגר. לא נמסרה סיבה רשמית, אולם בגלובס דווח מפי גורם במשרד המשפטים כי התיק נסגר לאחר שלא נמצא קשר בין הפעולות של כבל לבין הסיקור שלו בידיעות אחרונות. כאמור, אמירה זו תמוהה למדי לנוכח תמלילי חקירתו של כבל שבהם לכאורה הודה בכך שחל שינוי באופן הסיקור שלו.
איתן כבל מסר בתגובה כי הפרשה מאחוריו לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק ואת הנושא.

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כבל הסתיר פגישה עם מוזס; ניסה להסתיר שגורמי חוץ שלחו את החוק
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
חבל על הזמן
אורי פ  |  24/10/19 18:38
2
כבל
שמחה חן  |  24/10/19 18:48
3
תקום ועדת חקירה
יבוא היום  |  24/10/19 19:19
 
- ועדת חקירה ממלכתית
אורי פ  |  24/10/19 19:37
 
- בישראל זה יקרה רק כשיבוא משיח ל"ת
רואה נכוחה  |  24/10/19 20:24
4
וואו. מגמד את תיק 4000.
עמי, ת"א  |  24/10/19 19:56
5
אנחנו עדים להפיכה ברוטלית
מייק  |  24/10/19 19:57
6
למה היה צריך להסתיר את
אברהם 101010  |  24/10/19 20:22
7
מאז 96 חלאות-אדם ומאפיונרים רו
קורןנאוה טבריה  |  25/10/19 05:52
8
כבל, לפחות
ארי כספי  |  25/10/19 07:59
9
רק הצבעה נכונה תעזור
עוד סתם אחד   |  26/10/19 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
איתמר לוין
"שמשון המסכן", כינה לוי אשכול את ישראל בשנות ה-60. הכינוי הזה מזמן לא מתאים למדינה כולה, אך הוא בהחלט מתאר היטב חלקים ממנה ב-2019 - וגם שני מנהיגים בולטים בעולם
יואב יצחק
הדס קליין: נוני התקשר ולחץ שאחביא מסמכים בכספת; לאחר מכן הכספת נפרצה    לשאלה האם מפחדים מנוני השיבה מירי אדלסון: "בטח. מאפיונר..."    מוזס איים על נתניהו בשל החלטת אדלסון להגביר תפוצת ישראל היום: "מה שקורה בהתנגשות בינו לביני אתה אוכל אותה"    מילצ'ן ציטט את נוני: תגיד לאדלסון שאני אפסיק להתקיף את ביבי ושרה באותו מינון אם הוא יוותר על סוף השבוע    רו"ח פלדמן: נוני מוזס איים באמצעות מילצ'ן על ביבי לסיים מכירת ידיעות אחרונות ללארי אליסון
עידן יוסף
אשתו של איל ההון שלדון אדלסון: "שרה נתניהו אמרה לי 'אם לאירן יהיה נשק גרעיני וישראל תימחק זה יהיה בגללך"    "כשהיו צורחים, הייתי שומעת קול גבוה, אני הייתי פשוט מורידה את הטלפון, שומעים את הצרחות גם ככה. כשנרגעו הצרחות, יכול להיות חמש-עשר דקות אז הייתי מרימה עוד פעם"
איתמר לוין
שחר בן-מאיר ויובל יועז ישלמו 6,000 שקל לאחר שבג"ץ דחה על הסף עתירה חוזרת שלהם, בה ביקשו להורות למנדבליט לפרסם את תמלילי השיחות בין נתניהו לבין מוזס
עוד פרטים נחשפים משיחות נתניהו-מוזס    ארנון מוזס: "נתניהו ביקש ממני עזרה בהרכבת הקואליציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il