X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הדיווחים, אבו בכר אל-בגדדי התאבד בעת פעולה של הכוחות המיוחדים האמריקניים במחוז אידליב שבצפון סוריה, כדי שלא ליפול בשבי
▪  ▪  ▪
אל-בגדדי. חגורת נפץ [צילום: AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עשוי להודיע היום (יום א', 27.10.19) על חיסולו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי - מעריכים הבוקר כמה מאמצעי התקשורת בארה"ב. טראמפ צייץ, כי ימסור "הודעה חשובה" בשעה 15:00 (שעון ישראל) וכי "משהו גדול מאוד אירע זה עתה".
על-פי הדיווחים, הצבא האמריקני ביצע אתמול (שבת, 26.10.19) התקפה נגד אל-בגדדי; לא נמסר האם היא עלתה יפה. מקור צבאי מסר לסוכנות רויטרס, כי אל-בגדדי חוסל ליד הכפר בארישה במחוז אידליב שבצפון סוריה, שהיה המעוז הקרקעי האחרון של דאעש. לדבריו, החיסול בוצע בידי אנשי הכוחות המיוחדים של ארה"ב לאחר שקיבלו מודיעין מדויק. הפנטגון סירב להגיב על הידיעה.
מקורות אחרים מסרו, כי התקיפה בוצעה בידי מטוסי קרב, מסוקים ומל"טים. אל-בגדדי התאבד בפיצוץ חגורת נפץ, כדי שלא ליפול בידי האמריקנים או כדי שלא יחוסל כמו אוסמה בן-לאדן. על-פי דיווחים אלו, בפיצוץ נהרגו שתיים מנשותיו שהיו עימו. גורמים באירן מסרו לסוכנות רויטרס, כי קיבלו ממקורות סוריים דיווח על מותו של אל-בגדדי.
גורם בכיר בפנטגון ישר בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-חורה", כי אל-בגדדי פוצץ את עצמו במהלך "מבצע מיוחד נגד ריכוז של אנשי דאעש בצפון סוריה". לדברי הגורם, ארה"ב אספה דנ"א מהגופה על-מנת לאשר באופן סופי ומוחלט את זהותו. עוד מסר, כי בפעולה חוסלו בכירים נוספים בארגון.
אל-בגדדי, יליד 1971, היה איש דת במסגד כאשר פלשה ארה"ב למולדתו עירק ב-2003. הוא החל להנהיג קבוצות איסלאמיות קיצוניות, ובהמשך מונה לכהן במועצת השורא של לוחמי הג'יהאד של ארגון אל-קאעידה בעירק. במאי 2010, לאחר מותם של מנהיגי הארגון, אבו איוב אל-מסרי ואבו עומר אל-בגדדי, מונה אל-בגדדי למנהיג אל-קאעידה בעירק - הארגון ממנו התפצלו הלוחמים שיצרו את דאעש.
עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה הרחיב אל-בגדדי את פעילות הארגון לסוריה, כשהוא נלחם לצד כוחות המורדים במשטרו של אסד. באפריל 2013 הודיע על איחוד ארגונו עם השלוחה הסורית של אל-קאעידה, ג'בהת א-נוסרה, תחת השם "דאעש". הוא התנתק מאל-קאעידה לאחר שמפקד ארגון זה, איימן א-זוואהירי, דאש מדאעש להישאר בתחומי עירק ולהותיר את הפעילות בסוריה לארגון ג'בהת א-נוסרה.
בנובמבר 2014 דווח, כי אל-בגדדי נפצע קשה בהפצצה של מטוסי קרב אמריקניים על העיירה אל-קאאם, במקום בו התקיים מפגש של ראשי הטרור. בסוף אפריל 2015 דווח כי הוא חי ומחלים מהפציעה, אך נותר משותק, ואת מקומו תפס אבו עלאא אל-עפרי - שלדברי עירק חוסל חודש מאוחר יותר.
בינואר 2016 דווח במספר כלי תקשורת, כי אל-בגדדי נפצע אנושות בתקיפה אווירית בצפון עירק. ביוני 2017 דווח, שמשרד ההגנה הרוסי בודק דיווחים לפיהם אל-בגדדי נהרג בהפצצה של מטוסי קרב רוסיים על העיר הסורית רקה חודש קודם לכן. ידיעות אלו הוכחו כלא-נכונות כאשר אל-בגדדי פרסם הקלטות טריות שלו - האחרונה בהן ב-30.9.19. אם הפעם בוצעה הפעולה בידי הכוחות המיוחדים, הרי שמדובר בפעולה קרקעית שאת תוצאותיה ניתן לוודא ברמה גבוהה בהרבה של דיוק מאשר בפעולה אווירית.
טראמפ ספג בשבועיים האחרונים ביקורת קשה על החלטתו להוציא את שארית הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה ולנטוש את הכורדים שסייעו לארה"ב במאבק בדאעש. טורקיה מיהרה להכניס את כוחותיה לאיזור, וכך גם רוסיה; הכורדים מצידם פנו לבקש את עזרתו של אסד. טראמפ דחה את הביקורת באומרו, כי הוא חיסל את דאעש ולכן אין צורך בהמשך הנוכחות הקרקעית. גורמי צבא ומודיעין אמרו, כי רק מאחזיו הקרקעיים של דאעש חוסלו, וכי הוא ממשיך לפעול ואף ייצא נשכר מהנסיגה האמריקנית.

תאריך:  27/10/2019   |   עודכן:  27/10/2019
+רוסיה מכחישה: לא סייענו למטוסים האמריקניים
18:53 27/10/19  |  איציק וולף

דובר משרד ההגנה הרוסי, גנרל איגור קונשנקוב, הכחיש את טענתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיה סייעה רוסיה לצבא האמריקני לחסל את מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדדי. "אנחנו לא מודעים לסיוע למטוסים האמריקניים באזור אידליב", אמר.

+טראמפ משתוקק לקבל קרדיט
18:20 27/10/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אהרון בלייק מפנה בוושינגטון פוסט את תשומת הלב לשלוש נקודות מרכזיות: הפרטים שמסר טראמפ, השבחים לרוסיה לצד המעטת חלקם של הכורדים, והבלטת חלקו-שלו

טראמפ בהודעתו הערב [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+נתניהו: חיסול אל בגדדי חשוב, אך המערכה עוד לפנינו
16:35 27/10/19  |  איציק וולף

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ברך את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ההישג המרשים שהביא לחיסולו של ראש דאע״ש, אבו באכר אל-בגדאדי.
"זה משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור. ההישג הזה הוא ציון דרך חשוב, אבל המערכה עדיין לפנינו״, אמר.

+ליברמן: חיסול אל בגדדי עדות שטרוריסטים לא חסינים בשום מקום
16:34 27/10/19  |  איציק וולף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי המבצע המזהיר של צבא ארה"ב המבוסס על מודיעין איכותי, הוא עדות לכך שהממשל ומערכת הביטחון האמריקנית הם הכוח המוביל בלוחמה בטרור האסלאמי.
"אל-בגדאדי הוא סמל של האסלאם הקיצוני, שספג מכה מוראלית ומבצעית קשה ביותר. חיסולו מוכיח שטרוריסטים לא חסינים בשום מקום בעולם, כולל בעזה ובלבנון", אמר.

+"אל-בגדדי מת כמו כלב, צועק ובוכה"
15:44 27/10/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כוחות אמריקניים שהו שעתיים במתחם בו הסתתר מנהיג דאעש, חיסלו רבים ממקורביו ונטלו מידע מודיעיני רב ערך  ▪  אל-בגדדי נמלט לתוך מנהרה ללא מוצא יחד עם שתיים מנשותיו, שם פוצץ חגורת נפץ  ▪  "יש לנו מחויבות לחסל לחלוטין את דאעש וארגוני טרור אחרים"

טראמפ היום. "חיפשתי אותו שלוש שנים"
אל-בגדדי. "יש לנו זיהוי מוחלט" [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר בפנטגון: מנהיג דאעש חוסל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף שילחם באירנים ל"ת
מ יצחק   |  27/10/19 09:40
2
משהו לא מסתדר...
חשדנית  |  27/10/19 15:40
 
- וההוכחה לא איחרה לבוא...חחח
חשדנית  |  27/10/19 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איתמר לוין
תחת הכותרת הזאת ניתן לכתוב ספר שלם, אבל אנחנו נסתפק בכמה דוגמאות בולטות מן השבועות האחרונים - ובמבט לעבר שתי תופעות העלולות להחמיר עוד יותר את הטירוף
איתמר לוין
ארה"ב והטליבאן מתקרבים להסכם לסיום המלחמה, אבל רבים חוששים שהקיצוניים שבאנשי ארגון הטרור יעברו בעקבות זאת לדאעש – מדווח וושינגטון פוסט. הארגון כבר מנסה לנצל את ההסכם המתגבש, לצד פעולות טרור בלתי פוסקות
איתמר לוין
אנשי צבא ומודיעין בארה"ב ובעירק תיארו באוזני ניו-יורק טיימס כיצד הארגון מסתגל לתנאים החדשים בעקבות מפלתו, יוצא להתקפות גרילה, רוצח אנשי ביטחון, מגייס לוחמים חדשים ויוצר מקורות כספיים ניכרים
איתמר לוין
אנשי השלוחה האפגנית של דאעש השתלטו על יערות העד באזור קונאר ועל הברחות העץ מהם, ובכך ביססו לעצמם מקור הכנסה חשוב - מדווח פוריין ריפורט
איתמר לוין
1,000 מלוחמי הארגון חזרו מסוריה לעירק, שם הם פעילים בתאים מקומיים המבצעים פעולות טרור על בסיס כמעט יום-יומי. וושינגטון פוסט מדווח מהשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il