X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
משטרת ישראל פנתה לבית המשפט וביקשה צו שיאפשר חדירה לטלפונים הסלולריים של בכירי קמפיין הליכוד בדיקת המשטרה העלתה - החוקרת לא אמרה לאוריך שזכותו לסרב לעיון בטלפון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

+ אוריך: המשטרה עיינה בתכתובות לא קשורות
משטרת ישראל פנתה (יום ג', 29.10.19) לבית משפט השלום בתל אביב וביקשה לקבל צווי חדירה למכשירי הטלפון הסלולרי של בכירי קמפיין הליכוד. בית המשפט צפוי לדון מחר בבקשה.
בבקשת המשטרה נכתב ששלושה מן הנחקרים סירבו לבקשתה לעיין בטלפונים, ועל כן לדבריה יש צורך בצווי החדירה הללו. היחיד שהסכים לבקשה לעיין בטלפון שלו הוא יונתן אוריך, דובר הליכוד ויועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולם בבדיקת המשטרה התגלה כי הסכמתו לא הייתה מספקת משום שכפי שטען, החוקרת שביקשה את הסכמתו לא ציינה בפניו כי זכותו לסרב לבקשה. בשל כך, ביקשה המשטרה מבית המשפט צו לחדור גם לטלפון שלו.

תאריך:  29/10/2019   |   עודכן:  29/10/2019
אוריך: המשטרה עיינה בתכתובות לא קשורות

אוריך. לא נאמר שניתן לסרב [צילום: פלאש 90]
דובר הליכוד, יונתן אוריך, ודוברו האישי של ראש הממשלה, עופר גולן, קשרו עצמם בחקירה המתנהלת בלהב 433 לתשתית העובדתית הנוגעת לחשדות להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. כך עולה מתמליל חקירתם שפורסם בחדשות 13.
"כל הסרטון היה חלק מהרעיון של הקמפיין. הכוונה הייתה תקשורתית, כלומר לפרסם את זה בתקשורת סביב קמפיין הליכוד. לא הייתה שום כוונה להטריד את פילבר או להשפיע עליו", אמר אוריך ששמו עלה בעדויות מעורבים כמי שקשור למהלך שכלל השכרת רכב עם מערכת הגברה והשמעת הודעות בגנות עדותו של פילבר סמוך לביתו. עם זאת, בדבריו הוא לכאורה מנסה לשמוט את הקרקע מתחת לאישום אפשרי בערעור היסוד הנפשי של העבירה שלכאורה נעשתה.
כשנשאל האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ידע על התוכנית להשמיע את ההקלטות סמוך לביתו של פילבר, המשמש כעד מדינה בתיק 4000 שבו חשוד נתניהו בקבלת שוחד, השיב אוריך בשלילה. כשנשאל לאחר מכן מי עמד מאחורי היוזמה השיב: "לא יודע".
במסגרת החקירה המתנהלת מאז חודש אוגוסט בלהב 433, לאחר שקיבלה אישור של היועץ המשפטי לממשלה ושל פרקליט המדינה, זומן היום גם מנהל המדיה הדיגיטלית של הליכוד, טופז לוק, למתן עדות.
במשטרה ובפרקליטות ציינו היום בעקבות הביקורת החריפה שהושמעה ביחס להחרמת הטלפונים הסלולריים של אוריך ושל גולן כי העיון בטלפונים ייעשה באופן מצומצם וממוקד בחומרי החקירה הנוגעים לחשדות, ואך ורק באישור שופט. עוד נמסר כי העיון במסרונים ייעשה גם הוא על-ידי שופט.
אולם במכתב ששלח אוריך ליועץ המשפטי לממשלה טען כי החוקרת שחקרה אותו ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין יועץ התקשורת עופר גולן. החוקרת, כך על-פי הטענה, לא ציינה בפניו שיש לו זכות לסרב והבהירה שהיא מעוניינת לעיין בשיחה שהתקיימה בין אוריך לבין גולן ב-29 באוגוסט 2019. הוא איפשר לה לעשות זאת, ולאחר שהחוקרת עיינה בהתכתבות היא לקחה את הנייד אל מחוץ לחדר החקירות.
במכתבו טען אוריך שהבחין כשהחוקרת חזרה כי היא עיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה של פילבר. עוד טען כי אוריך הבחין שהיא הקלידה פרטים ומידע שהוציאה מהמכשיר שלו בקבוצת טלגרם שנקראת "השלמות לתיק 4000".
"מרשי מעולם לא ידע שמותר לו לסרב לחיפוש שכזה בטלפון, ובכל מקרה הוא לא נתן לפקד רשות לעיין במכשיר הטלפון שלו כרצונה. מדובר באירוע חמור שמחייב את התייחסותו הבהולה של כבוד היועץ המשפטי לממשלה", כתבה עו"ד נועה מילשטיין ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.


+ח"כ שלח: השר אוחנה - שליח של דיירי בלפור
19:06 29/10/19  |  איציק וולף

ח"כ עפר שלח, ממפלגת כחול לבן, תקף את שר המשפטים לאחר שזה תקף את הפרקליטות שתחת אחריותו ואמר כי כהונתו של השר אוחנה מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל.
"שר המשפטים אוחנה מסמל את ימי הדמדומים של נתניהו. מאז שנכנס לתפקיד הוא עוסק בעיקר בהתקפות על המערכות עליהן הוא מופקד, בשליחותם הגלויה של יושבי המעון בבלפור. כהונתו מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל", אמר ח"כ שלח.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה ביקשה צו חיפוש בסלולרי של אוריך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
איתמר לוין
הפרקליטות והמשטרה אומרות, כי ביקשו מבית המשפט צו לחיפוש מצומצם בטלפונים של בני בכירי הליכוד, החשודים במעורבות בהטרדתו של שלמה פילבר
אביב אברמוביץ
הייתי שם בוואלה, כש"תיק 4000" קרה    ני זוכר התעסקות בלתי פוסקת ב"כתבות" בסגנון צפון קוריאני, שנועדו להלל ולפאר את רעיית המנהיג, אני זוכר כתבים מתוסכלים שלא מבינים מה לעזאזל קרה לטקסט שהעבירו    איך אתם שלמים עם עצמכם לתת לו להמשיך לנהל את המדינה?
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה דוחה את הטענות בדבר האזנה לשאול אלוביץ' ולעורך דינו בחדר ההיוועצות ומצהיר שהצעת אור אלוביץ' לאביו להחליף את עורך הדין לא נאמרה ביוזמת החוקרים    "יש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה"
איציק וולף
חוקרו של ניר חפץ ניסה להשפיע עליו להחליף את סניגורו, ככל הנראה בשל התנגדותו לעסקת עד מדינה    "שישב לך בראש שלפעמים אולי הרופא, אותו רופא שאנחנו נעזרים בו, אולי הוא לא טוב בשבילנו"
איציק וולף
הלחץ הנפשי הכבד שהפעילה המשטרה על בני הזוג אלוביץ' במהלך חקירתם בתיק 4000 בא לידי ביטוי גם בטרטור איריס אלוביץ אחרי שעות חקירתה בין בתי מעצר באופן שמנע ממנה שינה נאותה בין ימי החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il