X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על מרדכי קידר והתבטאותו בנוגע לרצח רבין אמר אליקים רובינשטיין: ״זו היא זריית מלח על הפצעים בזמן שמה שצריך לעשות זה לזכור מנהיג״ תנועת הנשים לשלמה ארצי: "האירוע לא מהווה הדרת נשים"
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. "שכל ישר" [צילום: Limmud FSU]

השופט והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין מתייחס לסערה שהתחוללה בעקבות הטענות להדרת נשים באירוע ההתרמה לעמותה ״עזרה למרפא״ של הרב אלימלך פירר: ״כל העניין יצא בצורה לא מוצלחת, וחבל. הרב פירר הוא אדם שיש לו תרומה אדירה להרבה מאוד אנשים. כשהבת שלי עליה השלום, הייתה חולה, גם אנחנו פנינו אליו מספר פעמים לקבל עצה״.
רובינשטיין, שהופיע (יום ה', 31.10.19) באודסה שבאוקראינה בפני מאות יהודים צעירים בכינוס ״Limmud FSU״ לחיזוק זהות יהודית, המשיך בדבריו ואמר כי ״לטעמי, כשמכינים ערב לכבוד אדם כמו הרב פירר, גם מי שכמוני מתנגד בכל תוקף להדרת נשים – גם בתור אב ל-4 בנות ששירתו והיו קצינות בצה״ל – חייבים להתחשב במי שמבחינתו זה דבר דתי״.
עוד אמר רובינשטיין כי לטעמו, ״היו צריכים למצוא דרך שלא מעליבה אף אחד. כבוד הבריות חשוב ביותר, וכך גם לא להלבין פנים, אלא לקבוע מראש מתכונת שתאפשר לקיים את האירוע כשאדם חרדי כמו הרב פירר יושב בקהל. אני לא חושב שזה בשמיים ואני לא חושב שמדובר בהדרה. זה היה מכבד את כולם אם היו מפעילים שכל ישר, ומוצאים מתכונת שתתאים לכולם. מצד אחד – לא לפגוע ויחד עם זה לכבד את מי שהאירוע הוא בשבילו ולמצוא פתרון״.
רובינשטיין אמר בסוף דברים כי ״נראה שהרב פירר לא מסתייג מנשים בקהל, וגם לא מנגניות בפילהרמונית, והסוגיה היא סוגיה של קול. בצבא זה קורה הרבה פעמים ותמיד מוצאים פתרון של שכל ישר. לכן, אני מאוד מקווה שאכן ימצא הפתרון המתאים״.
בהתייחסו לדבריו של הפרופסור מרדכי קידר שאמר כי ״יגאל עמיר אולי לא רצח את רבין״ אמר רובינשטיין: ״אני פשוט לא מבין את האנשים שחוזרים על תיאוריות מופרכות ולא זוכרים שיש משפחה, אנשים שעבדו במחיצת רבין, ושזו היא זריית מלח על פצעים, בזמן שמה שצריך לעשות זה לזכור מנהיג. לזכור אדם שלחם למען השלום, ולמען הקמת המדינה״.
עוד הוסיף ואמר: ״אפשר להתווכח עם הפעולות שהוא עשה, אבל לבוא ולהמציא דברים מופרכים בעניין הרצח זה דבר שלא ייעשה. זה לא שייך לשאלה האם האוניברסיטה שהמרצה הזה עובד בה צריכה להתעסק בזה משמעתית. אפשר לדבר על חופש ביטוי גם כשמדובר על דברים מופרכים ומקוממים. אבל העיקר הוא - מה עבר בראש של האדם הזה כשהוא מדבר על הדברים האלה?".
בצל הסערה באשר למופע המחווה לשלמה ארצי באירוע ההתרמה למפעל החסד של הרב פירר, שלחו נשות תנועת שוברות שוויון המכילה נשים חילוניות ודתיות, מכתב לזמר בבקשה לקיים את האירוע כמתוכנן ושאהבה והחסד לא יסוגו מפני רוחות של פלגנות, כלשונן.
במכתב נכתב: "טענות רדודות אלה - חסרות שחר. העובדה שהרב פירר, יהודי שומר מצוות, מבקש לשמור על אורח חייו ולא לשמוע שירת נשים, אינה פוגעת כהוא זה בכבודן של נשים ובמעמדן. אנו לא מודרות ולא מושפלות כאשר אדם מבקש לקיים את דתו - דתן של מאות אלפי נשים בישראל, דתו של העם היהודי".
עוד נכתב: "ביטול ההשתתפות באירוע בשל שמירת מצוות פוגע גם ברב פירר וגם בהמוני נשים וגברים בישראל, כאשר הוא פוסל את ערכיהם ואת אורח חייהם".

תאריך:  01/11/2019   |   עודכן:  01/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רובינשטיין על הרב פירר: "לא חושב שמדובר בהדרה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין הדרה להלן העובדות
יאיר כספי   |  1/11/19 01:35
2
הדרת נשים אינה ביטוי דתי היא
פסח  |  1/11/19 07:37
3
השופט....
שמחה חן  |  1/11/19 11:52
4
לתת לדוס להחליט מהי הדרה..
michael123  |  1/11/19 19:27
 
- שאלה
תשובה  |  11/11/19 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
איתמר לוין
קובע קני מידה על פיהם יוכלו הרשויות המקומיות לקיים אירועים לחרדים תוך הפרדה מגדרית    ההחלטה תתקבל בידי "דרג מקצועי בכיר" אחרי חוות דעת היועץ המשפטי של הרשות
אפרים הלפרין
ציפיתי ששדולה הפועלת למניעת הדרה מגדרית תהיה שדולת אנשים, נשים וגברים כאחד, חילונים, דתיים, חרדים כאחד ומסתבר שטעיתי. עצוב
אליהו קאופמן
פסיקת השופט בבית המשפט של נצרת לטובת ההפרדה בין גברים לנשים יש עימה סעיף נוסף שלימים הוא עלול להפוך את כל ההופעות והאירועים הנפרדים למעורבים. זוהי חרב הפיפיות של הפשרות הפוליטיות שאינן יכולות להיות חלק מהיהדות הצרופה, שבה ההלכה פוסקת שחור או לבן
איתמר לוין
פוגלמן, אלרון ושטיין קיבלו את ערעור שדולת הנשים: לשופט המחוזי עאטף עילבוני לא הייתה סמכות לבטל את פסק הדין המקורי    לא נכנסו לשאלת ההפרדה המגדרית
איתמר לוין
השופט עאטף עילבוני צודק לחלוטין בפסק דינו בנושא ההפרדה המגדרית במופע בעפולה, ובדיון גם נחשף הפרצוף האמיתי של שדולת הנשים. אך הנזק מהדרך בה הגיע להחלטה, עלול להיות הרבה יותר משמעותי מאשר המקרה הנקודתי
רשימות נוספות
המופע בעפולה - בהפרדה מגדרית  /  איתמר לוין
"דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי"  /  עידן יוסף
נאסרה הפרדה מגדרית במופע בעפולה  /  איתמר לוין
ה"ליברלים"  /  איתמר לוין
הפוליטיקאיות של סעודיה  /  איציק וולף
בורקיני לעזאזל  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il