X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טענות למחדלים אחרי הקריסה

תביעת ענק על קריסת בנק צפון אמריקה

יורשיו של איש העסקים מאיר מלכא תובעים 53 מיליון שקל מהמנהלים המיוחדים והמדינה, בטענה שקופת הפירוק נטלה לעצמה את נכסי אביהם שהוחזקו בידי הבנק
▪  ▪  ▪
מניית בנק צפון אמריקה [אוסף צבי ויהודה ברלב]

יורשיו של איש עסקים יהודי אמריקני תובעים 53 מיליון שקל בעקבות קריסתו של בנק צפון אמריקה בשנת 1987. לטענתם, מאז הקריסה הם לא מצליחים לקבל את הרכוש הרב שהפקיד המנוח - מאיר מלכא - בחברה לנאמנות של הבנק.
את התביעה הגישו (28.10.19), לבית המשפט המחוזי בירושלים, ג'ק מלכא ואחותו ג'וי רוטנברג, ילדיו של מאיר מלכא. לדבריהם, המנוח חי בסודן ושם סייע לבריחתם של חמישה אסירי אצ"ל ולח"י - ובהם יצחק שמיר ומאיר שמגר - ממחנה המעצר הבריטי. מאוחר יותר הוא עבר לארה"ב, ויוצאי המחתרות הם שיצרו את הקשר בינו לבין יהושע הלפרין, שהיה יו"ר הבנק.
התביעה הוגשה נגד החברה לנאמנות; הכונסת הרשמי, סיגל יעקבי, בתפקידה כמפרקת הבנק; המנהלים המיוחדים של הבנק, עוה"ד משה בר-לב (בעבר) ואורי ברגמן (כיום); ובנק ישראל, אשר תפס את בנק צפון אמריקה. לבנק זה היו שישה סניפים והוא קרס בשל עבירות מרמה ומעילה שביצעו הלפרין, המנכ"ל הדסה מונסה, מנהל סניף ירושלים, משה שטרן, והיועץ המשפטי שלו, עו"ד שמואל ברזל. בנק ישראל כיסה את החובות, שהגיעו ל-100 מיליון שקל, והצליח לגבות בחזרה רק חלק קטן מאוד מהם - בעיקר מן הדירקטורים לשעבר.
לדברי התובעים, מלכא הפקיד בבנק 1.5 מיליון דולר לשם רכישת נדל"ן בירושלים, ניירות ערך ופקדונות אחרים, שאמורים היו להיות מופקדים בידי החברה לנאמנות. מלכא נפטר ב-1994 ולא הצליח עד אז לקבל מידע על גורלם של כספו והשקעותיו בעקבות קריסת הבנק. לטענת ילדיו, מלכא ורעייתו מסרו לבעלי התפקיד את כל המידע שביקשו, הם עצמם קיימו פגישות עם בעלי התפקיד - אך דחו את הצעת הפשרה שהוגשה להם. בעקבות זאת, ניכסו בעלי התפקיד את נכסיו של מלכא לקופת הפירוק.
מלכא ורוטנברג אומרים, כי רק ב-2014 התברר להם שכספים של אביהם עודם מוחזקים בבנק צפון אמריקה. בדיקותיהם העלו, כי חלק מן הכסף שימש לרכישת חנות ברחוב המלך ג'ורג' 16 בירושלים, וחלק אחר - לרכישת מניות בשתי חברות נדל"ן בירושלים, בנייני המרכז וארזי הבירה. רק ב-2018 הורה בית המשפט להעביר את מניות בנייני המרכז לידי מלכא ורוטנברג.
בתביעה נטען, כי מאז 2014 עושים היורשים מאמצים ניכרים כדי לקבל מברגמן מידע מלא ועדכני על נכסיו של אביהם - אך לשווא. לטענתם, המסמכים שכן קיבלו מעלים, כי בעלי התפקיד ניצלו את פטירתו של מלכא ואת המחלוקת בין יורשיו כדי להעביר את נכסיו לקופת הפירוק. לדבריהם, המחדלים בשמירת הנכסים גרמו להם נזקים בסכום הנתבע. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד זוהר לנדה, נועם הבדלה, שחר רוטשילד ואיתן סיון, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  03/11/2019   |   עודכן:  03/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת ענק על קריסת בנק צפון אמריקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
המדינה: יעל אור התחזתה ללקוחה שלה, פתחה חשבון בבנק מזרחי-טפחות תחת הזהות המזויפת ומשכה ממנו 86,000 שקל
עידן יוסף
כחול לבן מכחישה כי הציעה לבנט את תפקיד שר הביטחון ולשקד את המשפטים    אפשרות שבנט ימונה במקום לתפקיד שר העבודה והרווחה או התפוצות    נתניהו נפגש עם בנט בארבע עיניים - פעמיים בשבוע האחרון
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן הודיע כי יפעל כראש ממשלה להפיכת עצרת השמאל לכזו שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם    טוען כי גם לעג למבקרים בקברי צדיקים הוא הסתה ועורך הקבלה בין ערבים התומכים ברוצחי ילדים ליהודים שמהללים פעולות תג מחיר נגד רכוש
עידן יוסף
אומר כי התגובה צריכה להיות חריפה מזו שננקטה ולכלול את פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלאמי    גנץ: צריך לשקול לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה
עידן יוסף
בכחול לבן קוראים לממשלה לאפשר לייבא את בשר החזיר ללא מגבלות, בעקבות תקנה המתנה ייבוא בשר קיומה של תעודת כשרות    לפיד: "המדינה לא תכתיב לנו מה לאכול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il