X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: PIXABAY]

אחת השיטות היעילות בטיפול נגד פחדים, חרדות, דיכאונות ו-OCD, הינו טיפול CBT. זהו למעשה טיפול קוגניטיבי התנהגותי שהוא ממוקד ויעיל ואינו מתמקד רק במפגשם שבין המטפל למטופל, כי אם יוטלו משימות על המטופל, על-ידי המטפל, שעליו יהיה לבצען במשך השבוע. השינוי במחשבה יביא להקלה בפרק זמן די קצר. זו הסיבה כי טיפול זה, נחשב ליעיל ביותר בתחומים אלה והטיפול, מומלץ על-ידי ארגון הבריאות הבינלאומי.
שאלנו את אחד מטובי הפסיכותרפיסטים בארץ, מר אורי פוקס, לגבי הטיפול כאשר הוא עבד בשיטת טיפול CBT, והוא ציין, כי בעיות שונות שמהן סובלים רובם מהמטופלים, אינן גורל והבעיות למעשה, נוצרות מהמחשבות של המטופלים הם אלה שיוצרים אותן. אורי טוען בנוסף, כי ניתן להפסיק את הדיכאונות או החרדות ושאר דפוסי התנהגות שאינם הגיוניים בעליל.
כיצד מתבצע טיפול בשיטת CBT
כמו כל טיפול, יש לאבחן את הבעיה כאשר ישנם שאלונים אשר באמצעותם אוספים מידע רב לפני הטיפול עצמו. המטופל, הופך לשותף מלא של הבעיה ומדובר על טיפול CBT, שהוא בעצם טיפול אקטיבי. גם המטופל וגם המטפל, עובדים בפגישות ובין המפגשים ולכן הטיפול הינו קצר מועד וממוקד. שני הצדדים, מחליטים על המטרה שלמענה הם פועלים והדרך היעילה להשגת המטרות החשובות למטופל. השלב הבא בטיפול, מספר אורי פוקס, הינו השלב של "ניטור טיפולי". בשלב זה, לומד המטופל לעקוב אחר הבעיה, מתי היא מתרחשת, התדירות שבה היא מופיעה ומה קדם או היה הטריגר להתפרצות של התקפת חרדה למשל או לדיכאון גובר.
כאשר תוצאות הניתור נבחנות המטפל יבנה תהליך התערבות. השלב הראשון יהיה שהמטופל ילמד, כי הבעיה שממנה הוא סובל אינה קשורה בשום אופן לשום גורם חיצוני, כי אם מושרש בהתנהגות ודרכי החשיבה שלו שאינם אדפטיביים. המטופל לומד במהלך טיפול CBT, למעשה מדובר בעיוות של המחשבות מצד המטופל. הסקת המסקנות באופן השרירותי, הם מנת חלקם של מטופלים וזאת, כאשר הם מרחיבים את הסיטואציות שאינן קשורות למקרה המקור. כאשר המטופל מזהה את העיוותים באופן המחשבה שלו, תהיה לו הקלה רבה והטיפול ישפיע לטובה, כאשר הסימפטומים של הבעיה ממנה הוא סובל יחלפו.
טיפול בשיטת CBT - מעניק מענה יעיל במישורים של התנהגות, פחדים וחרדות
יש לציין, כי טיפול CBT, מעניק מענה יעיל, קצר וממוקד לבעיות שבהן טיפול ארוך ופסיכולוגי מתקשה לתת את המענה ההולם. טיפול זה, יעיל גם עבור ילדים ובני נוער, הפרעות אכילה, הפרעות קשב וריכוז, ייעוץ זוגי ו-OCD. טיפול זה, ניתן למצוא אצל אחד מהמומחים אשר עוסק שנים בתחום. אורי פוקס, הינו בעל ניסיון רב שנים והוא מטפל בשתי הקליניקות הפרטיות שלו, הנמצאות בהרצליה ובנתניה. אורי הצליח בטיפול זה ברבים ממטופליו אשר ממליצים עליו בחום, לאחר שאיכות חייהם השתפרה לאין שיעור, לאחר טיפול זה.
אורי, הינו בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית ובגלל שהוא עצמו עבר טיפול CBT, החליט להסב את מקצועו, למד והתמחה והיום הוא עובד שנים בתחום. במרפאות שאותן מנהל אורי מהוות בית חם וכתף תומכת למטופלים רבים. קראו עוד על טיפוליו של אורי באתר הבית.

תאריך:  04/11/2019   |   עודכן:  04/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
עומר כהן
הפרסומים על פרשיות השחיתות הרבות במספר רב של רשויות מקומיות בישראל, נותנים רושם כללי שהשלטון המוניציפלי בישראל מסואב ומנוון    שוחחנו עם המומחה לרשויות מקומיות, ד"ר ג'קי זבולון, על החשיבות של אמון הציבור ברשויות המקומיות, כדי להבין לעומק את התופעה
כתיבת המומחים
אדריאן הראל
אבחון זעזוע ונזק מוחי הוא קשה, יקר ולרב לא זמין. אין בעולם ערכה ניידת, מידית וזולה שיכולה לסייע לרופא או אחות, באבחון הבעיה בקלות תוך מתן טיפול הולם בסמוך לזמן הפציעה. על כן, יש צורך אמיתי בערכת אבחון קלה לשימוש וזולה, לזיהוי מהיר של מצב הפצוע בשטח
עומר כהן
בחירות 2019 מועד ב' מאחורינו והתמונה שעלתה מהן היא שהחברה הישראלית מפולגת מתמיד    מה הוביל אותנו לכאן וכיצד ממשיכים הלאה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il