X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרכבל ינגיש את הכותל לרבבות מבקרים מדי יום התוכנית תיתן מענה לכ-3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון בארבע דקות השר אלקין: "פרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים"
▪  ▪  ▪
[צילום: הרשות לפיתוח ירושלים]

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר (יום ב', 4.11.19) את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86), שיזם משרד התיירות. התוכנית מציעה פתרון אמיתי לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה (אזור הכותל, שער האשפות, עיר דוד) ותיתן מענה למטיילים, תושבים ולתיירים.
שדרוג התשתיות הפיזיות באזור הכותל המערבי ושיפור שירות אמצעי התחבורה הציבורית בעייתי עקב מגבלות המרקם הפיזי, התרבותי, הדתי, הארכאולוגי, ההיסטורי והקנייני הרגיש והעדין הקיים מסביב לעיר העתיקה, שאינו מאפשר ביצוע עבודות פיתוח בהיקפים נרחבים, הרחבת דרכים, תגבור זמינות החניה וכד'. האזור סובל מעומסי תנועה וגודש בשגרה ובימי מועד, וכן מהשלכות של רעש וזיהום האוויר, בעיות בטיחות עקב עירוב התנועות של רכב מנועי והולכי רגל, ופגיעה באיכות המרחב הציבורי והנגישות לאתרים ההיסטוריים והדתיים הקיימים במרחב העיר העתיקה וסביבותיה.
בסביבות שער האשפות/רחבות הכותל ועיר דוד מתקיימים אירועים רבי משתתפים שונים המושכים עשרות אלפי מבקרים ביום. כמו-כן, בשגרה האזור מהווה אבן שואבת לאלפי מבקרים ביום, לרבות תיירים מכל העמים והדתות, הן לאתרים השונים בעיר העתיקה, לעיר דוד, לחפירות הכותל, לרובע היהודי והר-הבית ולכלל שכיות החמדה בגן הלאומי הסובב את חומות העיר העתיקה.
ההערכה היא שבממוצע מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים, אומדן שגדל מדי שנה. מבין המערכות להסעת המונים, מערכת הרכבל המוצעת מספקת קיבולת של כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון.
    המטרה העיקרית ליישום פרויקט הרכבל לאזור הכותל ולשירות האגן הדרומי של העיר העתיקה, היא לאפשר את שיפור הנגישות לעיר העתיקה וכתוצאה מכך, להקל באופן משמעותי על הגודש התנועתי הבלתי נסבל הקיים היום בשגרה, וקל וחומר בימי חג ומועד. עם זאת,
  • הרכבל אינו מהווה הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור
  • . הגדרת הפרויקט כתשתית לאומית נגזרת מתפיסתו ככלי תעבורה בעל פוטנציאל להשתלב ולהשלים את מערך הסעת ההמונים המתוכנן בירושלים, וע"י כך להוות אמצעי לצמצום היקף הנסיעות של קווי אוטובוסים, של אוטובוסים לתיירים ושל רכב פרטי לאזור זה. צמצום כמות האוטובוסים והרכב הפרטי באגן העיר העתיקה דורש פתרונות משולבים הנלווים לפרויקט שיזינו את הרכבל וישפרו את המצב התנועתי הקיים סובב העיר העתיקה כולל יצירת זמינות חנייה לאוטובוסים לתיירים, צמצום מס' קווי אוטובוסים סדירים המשרתים כיום את האגן הדרומי של העיר העתיקה, קביעת מחיר כרטיס נסיעה זהה המשולב עם כרטיס נסיעה במערכות הסעת המונים אחרות בירושלים, תגבור זמינות החנייה באזור המזין את תחנת היציאה של הרכבל - תחנה A ועוד.
  • התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון. תוואי הרכבל מורכב משלושה מקטעים:
  • מקטע B-A, בין תחנת היציאה ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר עד לתחנה תפעולית B שאינה מיועדת לנוסעים אלא לשינוי זווית תוואי הרכבל ולדפו תת-קרקעי לכ-70 קרוניות, המאפשר ויסות מספר הקרוניות בהתאם לצרכים. תוואי הרכבל עובר מעל הקצה הדרומי של גבעת התנ"ך. בגבעה מוצבים שני עמודים, המערבי יותר מיד צפונית למבנה קיים (פלישה), והמזרחי יותר בתוך שטח מופר בחניון מלון הר ציון.
  • מקטע C-B, בין תחנת הדפו ב-B לבין תחנת נוסעים שנייה בהר ציון-C. התוואי במקטע זה חוצה את גיא בן הינום בניצב.
  • מקטע D-C, בין תחנה C לנוסעים בהר ציון לתחנת הגעה D מעל מבנה מרכז קדם המאושר. תוואי הרכבל יוצא מתחנה C ועובר בסמוך לישיבת התפוצות, מעל חלק ממגרש כנסיית הגליקנטו, מעל חלק ממגרש מוסד הפוקולרה, מעל בתי מגורים בשכונת עין חילווה לאורך ציר רחוב מלכיצדק, עד לתחנה D.
שר האוצר, משה כחלון: "הכותל כיום אינו נגיש מספיק לכלל הציבור. אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא ייתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות ימנעו מלהגיע לכותל כדי להתפלל, לטייל ולהשתתף בטקסים צבאיים ולאומיים. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע."
  • השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין: ״אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים, ושלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה יהיו נגישים יותר״

תאריך:  04/11/2019   |   עודכן:  04/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבינט הדיור אישר את תוכנית הרכבל לכותל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיסכותל
שמין  |  4/11/19 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המפגינים הסתערו על קונסוליה האירנית בעיר כרבלא הסירו את דגל איאן והחליפו אותו בדגל עירק    לפחות שלושה מפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון    מתחילת ההפגנות נהרגו יותר מ-250 בני אדם
יצחק דנון
חברת מרום צפריר טוענת, כי משרד הבריאות הפר את ההסכם עימה להפעלת הוסטל בירושלים והביא לסגירתו על בסיס הליך בקרה פסול
מירב ארד
בוועדה יהיו חברים 12 חכ"ים ובראשה יעמוד ח"כ משה גפני    ניסנקורן: "חברי הכנסת נבחרו על-מנת לעבוד, ובתקופה של אי-תפקוד הכנסת, צריך לבצע איזונים"
יצחק דנון
המדינה: חנית יוניבר גנבה 112,000 מעו"ד יהודה ברמי, תוך זיוף חתימתו על צ'קים ושימוש בכרטיס האשראי שלו
איציק וולף
גביש מחליף את אורית אלסטר שפרשה מן הבנק    יפית גריאני תמונה לראש החטיבה הבנקאית    ברק נרדי, המשנה למנכ"ל כאל, ימונה לסמנכ"ל בבנק ולראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il