X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשיחה עם אנשי אגף התקציבים באוצר, דיבר ראש אגף המבצעים אהרון חליוה על התקיפה המיוחסת לאירן בסעודיה, והזהיר כי תקיפה כזו יכולה להתרחש גם בישראל "אלה לא הפחדות, אלה איומים מתפתחים" נתניהו: "אירן רוצה להשמיד אותנו"
▪  ▪  ▪
אלוף אהרון חליוה [צילום: דו"צ]

"מי שחושב שתקיפה איכותית מאוד כמו שביצעו האירנים נגד מתקני הנפט בסעודיה, לא אפשרית גם מולנו - הוא לא במקצוע". כך אמר (יום ג', 5.11.19) ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרן חליוה, בשיחה עם אנשי אגף התקציבים באוצר, ושדבריו שודרו בכאן חדשות.
בהתייחסו לאיומים הביטחוניים על ישראל, ובפרט לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה בספטמבר האחרון, אמר חליוה כי "כל הסממנים מראים, מהרבה מאוד סיבות, החל מסוגיות מעצמתיות - ארצות הברית ורוסיה - ועד היבטים מקומיים של אמל"ח [אמצעי לחימה], ששנת 2020, מההיבטים הביטחוניים, היא שנה עם פוטנציאל שלילי למדינת ישראל. אלה לא הפחדות, אלה איומים מתפתחים".
חליווה גם התייחס בדבריו לאירוע באשדוד בספטמבר האחרון, שבו נאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק אירוע בחירות בעקבות אזעקת צבע אדום: "אחרי שאתה רואה תמונות שלכאורה הן תמונות לא נעימות, ראש הממשלה יורד מהבמה. אתה נכנס להערכת מצב, אתה לא חושב מהרגש".
דבריו של חליוה מגיעים ברקע דרישת ראש הממשלה והצבא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון במיליארדים רבים בשנים הקרובות. מנגד במשרד האוצר דורשים כי הצבא יעבור תהליך התייעלות פנימי - בעוד שבמשרדים אחרים מתבצעים קיצוצים בעקבות הגירעון העמוק. הכנסת אישרה את הקיצוצים הרוחביים שהממשלה אישרה לפני חודשים בסכום של יותר מארבעה מיליארד שקלים, אבל הקיצוצים האלה לא מספיקים - ובמשרד האוצר מבקשים ממבקר המדינה ומיו"ר הכנסת לקצץ בתקציביהם.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להצהרות המגיעות מאירן, בדבר כוונתם להתחיל ולהעשיר אורניום במתקן התת-קרקעי במערב המדינה. "אירן מעצימה את התוקפנות שלה בכל מקום. היא רוצה לאיים על ישראל, היא רוצה להשמיד את ישראל. אנחנו נלחמים חזרה. לאור הניסיונות של אירן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה ולהגדיל את העשרת האוראניום שלה לייצור פצצות אטום, אני חוזר על כך שלא נאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני".
הדברים של ראש הממשלה הגיעו במהלך ערב גאלה שנערך בירושלים, וזאת לכבוד חנוכת מרכז המבקרים החדש של קק"ל באגמון החולה. עוד הוסיף ראש הממשלה ושר הביטחון כי המאבק באירן "לא רק למען ביטחוננו ועתידנו אלא למען שלום המזרח התיכון והעולם כולו״.

תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  06/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האלוף מזהיר: "האירנים מסוגלים לבצע תקיפה איכותית בישראל"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}} למירי רגב פנסיה מגיל 42?!
כולה פקידה  |  6/11/19 07:17
2
תגיד את האמת
ארי כספי  |  6/11/19 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
טהרן תחל להזרים גז אורניום ל-1,044 צנטריפוגות במתקן להעשרה גרעינית 'פורדו'    יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן הודיע על שימוש ב-30 צנטריפוגות מהדור החדש שמהירותן פי 50 ממה שהותר לאירן בהסכם הגרעין
יוסי ברנע
הספר ניפתח בשנת 2060 עם צמד גיבורי המשנה: אושרי וליאת פרג'ון, המהווים בספר אינדיקטור לשגשוג ולשפל כלכלי בשל מאורעות התקופה
איתמר לוין
ארגון FATF דורש מכל הגורמים הבינלאומיים לבצע בדיקות נאותות מחמירות מול גורמים אירניים, להגביר את הפיקוח על פעילות השלוחות באירן ולמסור יותר דיווחים על הפעילות שם
יוני בן-מנחם
ישראל נותרה לבדה במאבק נגד אירן והיא צריכה להעריך מחדש את האופן שבו היא נאבקת מול ההתעצמות הצבאית האירנית בסוריה ובעירק. גורמים בכירים בישראל מעריכים כי אירן מכשירה בהדרגה את דעת הקהל העולמית לקראת תקיפת מטרות בישראל
איתמר לוין
הממשל טוען, כי הלקבנק שבשליטת ממשלת טורקיה, אחד הבנקים הגדולים במדינה, סייע להעביר לאירן 20 מיליארד דולר ממכירת נפט וגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il