X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: אלי סאסי]
בחודש הקרוב הרבה מקדמי אתרים יזילו דמעה
ברט, ראנק בריין, פינגווינים ופנדות - לא, אלו לא שמות שם סדרות ילדים או חנות חיות, אלו הם שיפורי אלגוריתם שיחליטו את אלו אתרי אינטרנט אתם תמצאו כשתחפשו משהו בגוגל

איך זה נוגע לעולם שלנו?
כמקדמי אתרים ותיקים, עלינו החובה להתעדכן ולדעת כיצד האלגוריתם עובד וכיצד הוא הולך לחשוב בשנת 2020 והלאה. אבל איך לעזאזל עושים זאת?
אז יש את גוגל, הם מפעם לפעם יגידו לנו מה הם חושבים על בניית קישורים, תוכן מלך ושלל הפתעות אבל בואו, מכירים את זה שמספרים לכם בדיוק את מה שמפחדים שיקרה? או לא רוצים שיקרה?
אז הדרך הטובה ביותר היא לקדם, ועוד לקדם, ועוד לקדם. את כל סוגי האתרים ובשלל צבעים. אבל לא מספיק לקדם שנה שנתיים. אם אתה לא מקדם היום לפחות 10 שנים בתחום אתה לא תגיע למצב שאתה מרגיש [בלי גרשיים] את האתר, את גוגל, ואת מה שעושה או לא עושה לה טוב.
אפשר לומר בגדול שגוגל רוצה אתר שנטען מהר, במיוחד בנייד, אפשר לומר שתוכן מקורי תמיד עושה טוב ובניית קישורים חכמה תמיד מעולה. אבל יש משהו מעבר לזה.
רק מקדם אתרים ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון קידום יכול להרגיש.
אז בחודש הקרוב הרבה מקדמי אתרים יזילו דמעה. טוב נו אולי קצת דרמטי. כזה אני: ) אבל עדיין, יהיו כאן הרבה מיילים ללקוחות בניסיון להסביר את הירידות.
אבל למה, מה כל-כך מיוחד בחודש הבא?
האמת, שום דבר מיוחד לא צפוי לקרות בחודש הבא. אבל אנחנו בהחלט עדים לשנתיים מאוד שונות בדירוגים בתוצאות החיפוש בגוגל לעומת שנים קודמות + עידכונים אחרונים שיצאו שהיו באמת יוצאי דופן.
אני אסביר.
משנת 2017 דברים התחילו להראות אחרת בתוצאות החיפוש בגוגל. הדינמיות של התוצאות הופכת להיות משמעותית ביותר. קצב תדירות השינויים רק הולך וגדל. זה מתחיל מתוצאות לוקאליות וממשיך עד לתנודות הקשורות בשינוי עיצוב בדף ושגיאות מובייל.
בשנה האחרונה, היינו עדים לאלגוריתם חדש ושיטת שינוי דירוג אחרת לגמרי. התחלנו עם מובייל פירסט והמשכנו עם ראנק בריין וכמובן עם העידכון האחרון "ברט".
גוגל, בפעם הראשונה מאז שקמה, הצליחה לבצע בפועל את מה שהיא מדברת עליו כל-כך הרבה שנים. להבין את משמעות חיפוש הגולש כמעט כמו מח של בן אדם ויותר מזה, להבין את שביעות הרצון שלו מדף הנחיתה שלכם.
אבל מה זה אומר עלינו? מקדמי האתרים? האם אנחנו כבר לא חשובים? אז לא, אנחנו חשובים מאוד.
בלי קשר לזה שאנחנו שחקני ההפצה הטובים ביותר שיש היום לגוגל, אנחנו אלו שעוזרים למנוע לקבל החלטה ולהבין אתרי אינטרנט באופן טוב יותר.
טוב נו, בואו נדבר אמת כמו שאומרת המשוררת הלאומית. רוב מקדמי האתרים היום עדיין חושבים על טכניקות זולות שיצליחו לרמות את מנוע החיפוש. רובוטים, קישורים מיותרים, תוכן זול ועוד.
אבל 90% מהם כבר הפסיקו והתייאשו. השאר? יבינו בהמשך.
תם העידן שבו קידום אתרים היה פעולות שמביאות תוצאה. מעכשיו? אם אתם רוצים להיות בדף ה-1 בגוגל תצטרכו להתנהג לגמרי אחרת. אבל בואו נדבר רגע תכלס. מה עובד ומה לא עובד בקידום אתרים ב-2020 והלאה?
הרי בסוף, זה עדיין תוכן קישורים ו-SEO טכני לא? מה כבר יוצא דופן? אז כן, יש קודים חדשים שיש לכתוב על HTML, קישורים צריכים להיות איכותיים יותר - הכל נכון.
אבל מה שבאמת השתנה? הוא בראש! קידום אתרים הוא כבר לא מהלך של "שים אותי בביטוי הזה תוך חמישה חודשים בדף 1" מעכשיו? אל תגידו קידום אתרים - תגידו טיפוח אתרים.
אם אתם רוצים להתקדם היום בגוגל אתם חייבים להשקיע באתר שלכם ולהפוך אותו לאוטוריטה בתחומו - פחות מזה? הוא פשוט מזל. היום תהיו בדף 1 ומחר לא. אם בכלל.
העניין הוא שאם אתם לא עוסקים בתחום לפחות 10 שנים, ואני בכלל לא מגזים - יהיה לכם קשה עד כמעט בלתי אפשרי לעשות את זה נכון. קידום נכון היום הוא שילוב קטלני של כל המרכיבים הקיימים + החידושים בתחום אבל במתכון המתאים.
אני אנסה להסביר את זה מתחום המזון. כולנו יודעים מהי עוגת שוקולד, כולנו גם יודעים מה הטעם שלה כשהיא יוצאת טעים וכולנו גם יכולים ללמוד את המתכון שיוציא לנו את עוגת השוקולד המושלמת.
ועכשיו, בואו נעשה מבחן קטן. ניקח 10 מתנדבים. חמישה מהם קונדיטורים מקצועיים וחמישה מהם אנשים חסרי ניסיון בתחום או עם ניסיון מועט. ניתן להם להכין את אותו המתכון בדיוק - האם כולם יוציאו את אותה עוגה?
ברור שלא. וב-SEO זה אפילו יותר קשה כי לכל אתר יש מתכון משלו. כלומר הכל דינמי. מי יצליח להבין מהי נקודת התורפה של כל אתר כדי לגרום לו להתקדם? רק אנשי SEO מיומנים ביותר. אז כן, מקדמי אתרים הפכו להיות חשובים ומכריעים בקידום אתרים היום.
אז אלו הם הדברים שאני צופה שייקרו בחודשים הקרובים בגוגל - הכינו ממחטות: )
1. אתרים המבוססים על קישורים חזקים בלבד יפלו. גוגל כבר ממש לא מתרשמת מלינקים.
2. אתרים עם תוכן דל / תוכן לא מעניין שכמוהו נכתבו אלפים פשוט ירדו בדירוגים.
3. אתרים עם זמן טעינה בעייתי / עם שגיאות מובייל / שגיאות קוד ו-URL יהפכו ללא רלוונטים.
4. אתרים עם זמן שהייה נמוך מהמתחרים בתחום על מילת מפתח מסוימת יפגעו בטראפיק.
5. אתרים שהגולש לא יעבור בין דפים מהדף ממנו נכנס מגוגל - יפלו משמעותית!
6. קישורים פנימיים מעניינים יותר מקישורים חיצוניים אם רק תדעו לעבוד ולעצב אותם נכון.
7. פחות סלחנות - עשית טעות? תקבל ירידה במיקומים מחר בבוקר ולא עוד שבועיים.
8. יותר פרגון - אתה עושה דברים נכון? תקבל את הפידבק בין שבועיים לחודש.
9. מדיה ויזואלית בשילוב תוכן מניע לפעולה ינצחו כל דף מאמר ישן ולא מתוחזק.
10. רגישות לפרטים הקטנים ביותר באתר: אתם יכולים לתקן כותרת ולקפוץ לדף 1 בין לילה.
קצת על הכותב:
אלי סאסי - דינוזאור ותיק משנת 2010. מקדם אתרים בנשמה, כזה שהמניות שלו הם מילות המפתח שהוא מקדם, מומחה לכתיבה מניעה לפעולה, מעביר קורס קידום אתרים פרטי ומעשי ומקדם עשרות אלפי ביטויים בגוגל ישראל כל חודש.
לעוד מאמרים של אלי סאסי.

תאריך:  11/11/2019   |   עודכן:  11/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
שלושה כללים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
עומר כהן
הפרסומים על פרשיות השחיתות הרבות במספר רב של רשויות מקומיות בישראל, נותנים רושם כללי שהשלטון המוניציפלי בישראל מסואב ומנוון    שוחחנו עם המומחה לרשויות מקומיות, ד"ר ג'קי זבולון, על החשיבות של אמון הציבור ברשויות המקומיות, כדי להבין לעומק את התופעה
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il