X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עסקה בהיקף של 1.4 מיליארד דולר

אושר מיזוג ענק בעיתונות בארה"ב

New Media Investment, הבעלים של קבוצת GateHouse, תרכוש בעסקת מניות ומזומן את חברת Gannett שהיא בין היתר הבעלים של העיתון הנפוץ ביותר בארה"ב - USA Today
▪  ▪  ▪
המטרה: לחסוך מאות מיליונים

בעלי המניות של שתי רשתות העיתונים הגדולות בארה"ב אישרו (יום ה', 14.11.19) את המיזוג ביניהן. New Media Investment, הבעלים של קבוצת GateHouse, תרכוש בעסקת מניות ומזומן את חברת Gannett שהיא בין היתר הבעלים של העיתון הנפוץ ביותר בארה"ב - USA Today.
הרוכשת תשלם 12.06 דולר לכל מניה של הנרכשת - 12% מעל שער הפתיחה של מניות Gannett בוול סטריט בעת חתימת העסקה לפני שלושה חודשים, הפרש המבטא את פרמיית השליטה שהיא תשלם. התשלום מורכב מ-6.25 דולרים במזומן ו-0.5427 מניה של ניו מדיה תמורת כל מניה של Gannett. היקף העסקה הוא 1.4 מיליארד דולר.
לחברה המאוחדת יהיו 260 עיתונים יומיים ו-300 שבועונים ברחבי ארה"ב, כך שאחד מכל שישה עיתונים במדינה יהיה בבעלותה. החברות אומרות, כי מטרת המיזוג היא לקצץ בהוצאות לנוכח המשבר המתמשך בו מצויה העיתונות המודפסת ולאפשר להן לבצע יחדיו מעבר לעולם הדיגיטל. החברות צופות, כי בעוד שנתיים יגיעו לחיסכון שנתי של 300-275 מיליון דולר. כמה אנליסטים סבורים, כי לא יהיה די בכך כדי להבטיח את רווחיותה של החברה המאוחדת.
החברה המאוחדת תיקרא Gannett - למרות שזוהי החברה הנרכשת - ומשרדיה יהיו בוושינגטון, שם שוכנים כיום משרדיה של הנרכשת. מייקל ריד ימשיך לשמש כמנכ"ל חברת-האם ניו מדיה, ואילו מנכ"ל Gannett, פול בשוברט, יהיה מנכ"ל החברה המאוחדת. בעלי המניות של ניו מדיה יחזיקו ב-50.5% ממניות החברה המאוחדת, ואלו של Gannett יחזיקו ב-49.5%.
GateHouse היא הבעלים של 154 עיתונים יומיים, 579 עיתונים מקומיים ופעילה ב-612 יישובים ב-39 ממדינות ארה"ב; מספר קוראיה מגיע ל-21 מיליון בשבוע. היא מתמחה בעיתונים קטנים יחסית - מגזר שלפי חלק מן הדעות ישרוד תמיד, משום שאין תחליף לשירותי החדשות והפרסום שהוא מציע. מומחים אחרים טוענים, כי מגזר זה יתקשה לשרוד משום שאין לו המשאבים, היוקרה והקוראים העומדים לרשות העיתונים הארציים.
ניו מדיה נסחרת בוול סטריט בשווי של 600 מיליון דולר. בשנת 2018 הסתכמו הכנסותיה ב-1.5 מיליארד דולר והרווח הנקי היה 18 מיליון דולר. הייתה זו השנה הטובה ביותר של הקבוצה בחמש השנים האחרונות.
חברת Gannett נסחרת בוול סטריט בשווי של 1.2 מיליארד דולר. בשנת 2017 הגיעו הכנסותיה ל-3.15 מיליארד דולר והיא רשמה רווח סמלי של 7 מיליון דולר. כאמור, הנכס הבולט ביותר שלה הוא USA Today, המופץ ביותר מ-700,000 עותקים ביום. בניגוד ל-GateHouse, יש ל-Gannett נוכחות גם בכמה מן הערים הגדולות בארה"ב - מונטגומרי, פניקס, פאלם ספרינגס, אינדיאנפוליס, לואיזוויל, דטרויט, סינסינטי, ממפיס, מילווקי וניו-יורק - כך שמדובר בשתי חברות המשלימות זו את זו מבחינת התפוצה והשווקים.
Gannett מתמודדת בשנים האחרונות עם ירידה בהכנסות, ולאחרונה ניצבה מול נסיון השתלטות עוינת של MNG Enterprises. האחרונה ניסתה להכניס נציג מטעמה לדירקטוריון Gannett והציעה לרכוש אותה תמורת 1.36 מיליארד דולר.

תאריך:  14/11/2019   |   עודכן:  14/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גרוסקופף, הנדל וקרא אומרים שאינם מבינים מדוע קבע אוחנה מועד מיוחד נוסף למי שנכשלו בבחינות הלשכה ולא ניגשו למועד המיוחד שכבר אפשרה שקד
איציק וולף
גלובל איגל הזמינה משדרים מחברת וויבסטרים, חברת-בת של גילת רשתות לווין, עבור שידורי אינטרנט מהיר ומדיה במטוסים מדגם בואינג 737
מירב ארד
בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף הוחלט להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש
מירב ארד
המלון צפוי להיפתח במחצית השנייה של 2024 ברחוב לבנדה בתל אביב    הפרויקט ממומש בשיתוף עם קבוצת משקיעים ישראלית משרד התיירות ליווה את הקבוצה בכניסתה לישראל
מירב ארד
המפכ"ל לשעבר: "מצב מזעזע מבחינה דמוקרטית. זו פגיעה בעצמאות המשטרה"    עו"ד תל צור: "נבחרי ציבור מאבדים חלק ניכר מהזכויות שלהם כאשר הם הופכים לנחקרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il