X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סוף פרשת "באים לבנקאים"?

מאסר על תנאי לברק כהן

עורך הדין שפגע בפרטיותה של רוסק-עמינח לא ירצה עבודות שירות כפי שביקשה המדינה ביהמ"ש מותח ביקורת חריפה על התנהלותו - אך אומר שניתן להסתפק בעונש קל
▪  ▪  ▪
כהן. תיקון משמעותי באישום [צילום: פלאש 90]

עו"ד ברק כהן נדון (יום א', 17.11.19) לשישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 20,000 שקל על פעילותו במסגרת "באים לבנקאים". איליה מרשק נדון לחמישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 2,000 שקל באותה פרשה.
כהן הודה והורשע רק בפגיעה בפרטיות, בעוד כתב האישום המקורי ייחס לו הטרדה, סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. גם מרשק הודה והורשע רק בפגיעה בפרטיות, בעוד שבכתב האישום המקורי יוחסו לו עבירות הטרדה, סחיטה וקשירת קשר.
גם המעשים בהם הודו השניים הם מצומצמים בהרבה מאלו שיוחסו להם בכתב האישום המקורי, וכולם מתייחסים לפעולותיהם נגד מנכ"ל בנק לאומי דאז, רקפת רוסק-עמינח; נמחקו האישומים שהתייחסו למנכ"ל בנק הפועלים דאז, ציון קינן. כהן ומרשק הודו בהפצת כרוזים נגד רוסק-עמינח ליד ביתה, בקריאת קריאות גנאי נגדה ליד בית הספר בו למדה בתה ובמספר הטרדות טלפוניות של רוסק-עמינח ובני משפחתה.
הפרקליטות גם הסכימה לשנות את נוסח האישום נגד כהן, כך שבמקום שייאמרו בו ש"קבוצת 'באים לבנקאים' קשרה קשר להוציא לפועל תוכנית עבריינית להלך אימים על מנכ"לית בנק לאומי", ייכתב שהקבוצה ניהלה "מאבק". עוד נמחק אישום בגין העלבת עובד ציבור בשל פרסומים שונים של כהן בפייסבוק תחת הכותרת "באים לשוטרים".
שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמואל מלמד, אומר בגזר הדין: "ביוש וביזוי אינו חלק מחופש הביטוי במובן זה ש'נקודת התורפה' של האדם שכנגדו מוחאים אינה רלוונטית לשיקול הדעת של האדם שנגדו מוחאים. חופש הביטוי הוא לא לומר הכל, אלא הוא לומר כל דבר שרלוונטי לעניין בגינו מוחאים. הכנסה של נושאים לא רלוונטיים, שמטרתם היא אחת לבייש ולבזות את מי שמוחאים כנגדו בלי קשר לנושא עליו מוחים, גורם לזילות של חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא עיקרון-על שהדבר האחרון שנכון לעשות לו זה להביא לזילות שלו".
עם זאת, מלמד דחה את בקשתה של המדינה להטיל על כהן מספר חודשי עבודות שירות. "נוכח תיקון כתב האישום בצורה משמעותית מאוד, החיסכון בזמן שיפוטי, בהתייחס לשמיעת פרשת התביעה באישום שתיים ושמיעת פרשת ההגנה כולה, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, העובדה שהמתלוננת [רוסק-עמינח] העידה כי לאחר הוצאת צו ההרחקה הנאשם כיבד את הצו ולמעשה ההטרדות שלו הופסקו - יש מקום להסתפק במקרה הנוכחי בעונש צופה פני עתיד לעניין עונש המאסר".
מלמד דחה את בקשתו של מרשק להסתפק בענישה ללא הרשעה. הרשעתו של כהן אמורה להוביל לניהול צעדים משמעתיים נגדו בלשכת עורכי הדין.

תאריך:  17/11/2019   |   עודכן:  17/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר על תנאי לברק כהן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיבוש או לא?
מירב אליהו  |  19/11/19 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כ-1,200 תושבים בתל מונד קוראים לשר הפנים להורות באופן מיידי על עריכת בחירות מוניציפליות לאחר שלוש שנות כהונה של ועדה קרואה ולאחר מעצר יו"ר הוועדה הקרואה, שמואל סיסו    "בנסיבות אלה, המסקנה המתבקשת היא כי - בשלה העת להחזיר את ההנהגה לתושבים ולהורות על קיומן של בחירות מוניציפליות ביישוב"
מירב ארד
יותקנו 600 דפיברילטורים בעלי תקשורת אלחוטית למוקד 101 של מד"א    הערכות יותקנו מחוץ לעמדות מפעל הפיס כדי שיהיו נגישות לציבור
מירב ארד
בתקיפה נהרגו שמונה בני משפחה אחת    צה"ל: "תכנון התקיפה נעשה בהתאם להוראות המחייבות, מתחקרים את האירוע. מצרים על כל פגיעה באזרחים בלתי מעורבים"
מירב ארד
הבהיר: "מטרות המבצע הושגו במלואם"    התייחס לירי לעבר באר שבע במהלך סוף השבוע: "הנחיתי לתקוף מטרות חמאס ברצועה"
יצחק דנון
בילבאו תובעת את החברה הצרפתית Datafirst, בטענה שהעתיקה את תוכנת הבינה העסקית המיועדת לתחום הרכב ובכך מונעת ממנה את שיווק התוכנה המקורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il