X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה קבע כי העבודה רק בלילות יקרה הרבה יותר ותימשך שנה וחצי, ולכן החליט לסגור מסילה אחת משלוש המשמעות: פקקים קשים למשך חודש וחצי
▪  ▪  ▪
רכבת בציר איילון

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' החליט לסגור למשך שישה שבועות אחת משלוש מסילות הרכבת באיילון - לצורך ביצוע עבודות על המסילה. לדבריו, בדיון (יום ב', 18.11.19) בוועדת הכספים, הדבר ישבש משמעותית את את התנועה, יקשה על הציבור ויביא לתרעומת, אך אין ברירה ולציבור יוצעו הסעים ותגבור של התחבורה הציבורית.
סמוטריץ' הוסיף כי החלופה המקורית של רכבת ישראל היא עבודה בלילות שתימשך שנה וחצי וגם תעלה הרבה יותר. "לעבוד רק בלילה בין עשר בלילה לשש בבוקר זה אומר שצריך להערך לסגירה, להביא כלים כבדים, להעביר תדריך בטיחות לעובדים ובסך-הכל עובדים רק שלוש שעות בלילה. לא עובדים כך!".
העבודות יחלו בדצמבר, וכדי לא לפגוע בנופשים בחנוכה, לא יבוצעו עבודות במהלך ימי החנוכה.
"אנחנו נעשה ככה בהמשך את פרויקט החשמול. שר שהוא לחיץ פוליטי היה מפחד. לי יש את האומץ ואני אצטרך לבקש את הגיבוי שלכם כדי שהדברים יקרו יותר טוב. קבלן שעושה את העבודה הזו בחודשיים ברצף ייקח פחות במחיר", דברי השר.
שר התחבורה נשאל האם העבודות יתקיימו גם בשבת, והשיב: "אם אפשר לא - אז לא. בכל מקרה, גם אם יעבדו 24/6, זה יהיה הרבה יותר מהר מאשר שנה וחצי".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "העברנו ממליאת הכנסת הצעה לסדר של התחבורה הציבורית. הנושא הפך מרכזי מאוד בתוך המערכות הציבוריות בכלל ובתחום הכלכלי בפרט. אני רואים חשיבות גדולה בנושא הזה". ח"כ אורי מקלב (יהדו"ת): "כשאנחנו מדברים על תחבורה ציבורית, דבר כה מכריע ומשפיע על ההתנהלות היום – יומית שלנו. יש פער גדול מאוד בין ההשקעות למבחן התוצאה בתחבורה הציבורית, שאתה שואל האם יש תחבורה ציבורית נגישה וטובה, התשובות לא טובות. השאלות אלי מהציבור הן על התחבורה הציבורית. עובדת כנסת יצאה מאלעד ב-6 וחצי, הגיעה ברבע ל-10. ברגע שאתה מוסיף ומשפר את התחבורה, אתה מוסיף נוסעים. בכל ההשקעות שיש למשרד התחבורה, רוב הכסף זה על כבישים ורכבת, בסופו של דברים אוטובוסים ומערכות הסעה דומות, מדובר על 10 אחוזים בלבד".
ח"כ רם שפע (כחו"ל): "קיבלתי הודעה מאחד מאנשי הרכב, אם יש בעיה, שהרכב שלי פה בכנסת. נכנסת למשרד עם פערים אדירים בכמעט כל פרמטר, כל תחום שאני מנסה להבין מה הוליד את הבעיות שלו, אני מבין שזו הזנחה של המון שנים. המהפכה צריכה להיות אדירה". ח"כ רויטל סוויד (העבו"ג): "במדינת ישראל אי-אפשר להתנייד ממקום למקום בצורה סבירה. מי שטייל ראה איך זה עובד באירופה. אני גרה ברעננה, אין רכבת ישירה לת"א. לוקח 40 דקות, במקום 10 דקות ברכבת".
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ': "ללא כל ספק סוגיית השירות, זה מענה חשוב מאוד, הצורך גדול לסנכרן בין הולכי הרגל, בין נסיעה באופניים לשימוש באוטובוסים. אנחנו עובדים על התקציב הבא שיגיע עם סל מאוד רחב של כלים. יש מיסוי שיש לעשות. זה חשוב למיזמים שאנחנו רוצים להקדם. הסובסידיה עלתה משבעה מיליארד לתשע מיליארד בעניין של תוספות שירות. קיבלנו התחייבות מהאוצר וזה נתקע תקציבית. יש דברים שישדרו צעדים דרמטיים. צריך את הזמן לראות שהם עובדים, יש צורך ללמוד ולתקן, כמו למשל בנושא הנתיב המיוחד".
ח"כ אורית פרקש הכהן (כחו"ל): "בתשתיות תחבורה המשמעות של עיכובים הם עלויות כבדות מאוד לציבור, כל עיכוב גורם להתייקרות. הפרויקט של הרכבת נצרת–חיפה, מתעכב 13 שנה, אנחנו מדברים על למעלה מ-11 מיליארד שקל חריגות בגין פרויקטים שאנחנו יודעים עליהם, ובטוח שיש עוד מיליארדים. כולנו משלמים את החשבון הזה, בימים שאנחנו בגרעון תקציבי של 15 מיליארד שקל, תחשוב מה היינו יכולים לעשות עם הכסף הזה. אתה כשר התחבורה, יכול לתת פוש בנושא הזה. גם בביצוע וגם בהתנהלות מעכשיו ולהבא".
ח"כ יעקב אשר (יהדו"ת): "אני מודה לחבריי החכי"ם גפני ומקלב על הדיון החשוב בתח"צ. אין איזון בין צרכי הציבור והתנהלות התח"צ. חסרה גמישות תוך כדי תנועה שתתן פתרונות לביקושים בתח"צ בגלל החלוקה של החברות לאשכולות. יש אזורים עם חוסר משווע באוטובוסים ובאותה שעה יש אזורים שאוטובוסים נוסעים ריקים בגלל שאי-אפשר לתגבר מאשכול לאשכול". ח"כ אוסמה סעדי (המשותפת): "אני מייצג את הציבור הערבי שברובו מהשכבות שידם אינה משגת לרכישת רכב, ולכן אנו שמים דגש על התחבורה הציבורית והכנסתה לתוך האוכלוסייה הערבית. גם בתוכנית הנוגעת למגזר יש פרק הנוגע לתחבורה ציבורית. יש התחלות, אבל יש עדיין ישובים ללא תחבורה ציבורית, למשל הישוב שלי – עראבה בצפון". ח"כ קרן ברק (ליכוד): "אני צרכנית של תחבורה ציבורית מאז ומתמיד, היום אני גרה בת"א, בתוך העיר ת"א אתה יכול להתנייד באופניים או באוטובוסים, לכן זהו נושא שממש חשוב לי. אנחנו מגיעים בעוד 10 עד 30 מצב למצב אליו אנחנו מכוונים היום, ואז שוב יהיה פער וזה לא יספיק".
אמיר אסרף, מנהל רשות ארצית לתחבורה ציבורית: "הכשרה של נהג שהייתה לוקחת שנתיים, לוקחת 3 חודשים, משלמים 40 אלף שקל לחברת אוטובוסים להכשרת כל נהג. אנחנו זקוקים לשיתופי פעולה של רשויות. לא כל הרשויות מאפשרות לנו תא שטח, דורשים מאיתנו ארנונה וכל מיני דברים הזויים. נהג בלי תחנת קצה, ובלי מקום לאכול ומקום להשתין, קשה לו לתפקד. השכר עלה לסביבות ה-40 שקל לשעה, הבעיה אינה שכר, אבל אם לא תהייה התגייסות כוללת, זה לא ייפתר".
סמוטריץ': "באוטובוסים במדינת ישראל מתבצעות 800 מיליון נסיעות נוסע בשנה, 25 מיליון נסיעות אוטובוסים בשנה. יש 2 עד 3 אחוז של אי-ביצוע, למעלה מ-97 אחוז ביצוע. על נסיעות לא מממשות החברות נקנסות, אבל שינינו קצת את התפישה, אין לי מה לקנוס אם אתה לא אשם. כשהחברות לא בסדר, הן נקנסות. גם לחברות אין פתרון קסם, יש מצוקה אמתית. פעם זה היה מקצוע מכובד ומועדף. הרפורמה בתחבורה הציבורית שינתה את זה, בסוף צריך לעמוד על מעמד הנהג. על תהליך דיגיטלי להורדת החיכוך בין הנהג לנוסע, על הורדת הפקקים, על שירות לנוסע".
אחד הפרויקטים שלנו הוא לייצר סוג של ותמ"ל לתשתיות בתחום התחבורה, יש משבר, צריך הוראת שעה לכמה שנים לפתור את הפלונטר. אתם יודעים כמה שנים לוקח רק למכרז רכבת? אני חושב שאת רוב המכרזים אנחנו צריכים לקיים אצלנו בחברות המבצעות ולא בחשכ"ל. זה שינוי במערכת הביורוקרטית הישראלית שחייבים לבצע".
לעניין הנתיבים המהירים ציין: "אנחנו רוצים לרשת את כל אזור גוש-דן בנתיבים מהירים, ברגע שרשות אחת תוקעת לי נתיב, זה תוקע לי את כל הפרויקט".
לעניין הכניסה לירושלים, ציין השר כי בתוכניות "רכבל ממבשרת לכניסה ירושלים, זה יוצא מהר ובזול. 3,000 אישה בשעה, תכף יפתח בחיפה. יש מהחאן לאזור הכותל. כמעט אין לו פגיעה בסביבה".
עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש ינואר הקרוב.
יו"ר הוועדה, ח"כ גפני סיכם את הדיון: "אני חושב שזה נושא משמעותי לציבור וזה משמעותי ששר התחבורה מגיע לדיון כזה, ובפעם השלישית בתוך תקופה מגיע לכאן, מודה לכל מי שעסק בזה. נמשיך את הדיון. אני לא יודע אם תהייה שר התחבורה או לא, אני רוצה שתהיה".

תאריך:  18/11/2019   |   עודכן:  19/11/2019
+השימוש ברב-קו יורחב ליו"ש
00:01 19/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מהפכת השומרון של שר התחבורה: הכפלת כבישים, נתיבי תחבורה ציבורית, טיפול במוקדי סיכון, מיגון חדש לאוטובוסים ומודלים גמישים לתחבורה ציבורית במועצות אזוריות בשטחים

[צילום: יח"צ]
+התחדשה תנועת הרכבות ליד מזכרת בתיה
18:30 18/11/19  |  עידן יוסף

באישור גורמי הכיבוי, נפתח קטע המסילה הסמוך למזכרת בתיה ותנועת הרכבות בו חוזרת לסדרה בהדרגה.

+תנועת הרכבות ליד מזכרת בתיה הופסקה עקב שריפה
17:41 18/11/19  |  עידן יוסף

בשל שריפה בסמוך לתוואי המסילה במזכרת בתיה, הופסקה בהנחיית גורמי הכיבוי תנועת הרכבות באיזור. לפי שעה, רכבות בקו המזרחי לבאר שבע (העובר דרך תחנות קריית מלאכי יואב, קריית גת ולהבים רהט), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מצפון בתחנת לוד. הנוסעים לבאר שבע יעשו שימוש בקו הנגב המערבי לבאר שבע, הפעיל כסדרו. כמו כן הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות לתחנת ראשל"צ הראשונים. צוותי רכבת ישראל נמצאים במקום ומסייעים לכוחות הכיבוי.

+הרצליה לא מצטרפת לקווי השבת בגוש-דן
17:18 18/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערך היסעי העיריות צפוי להתחיל בשבת הקרובה בארבע ערים  ▪  יכלול 6 קווים, 300 ק"מ ומעל 500 תחנות

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסילה באיילון תיסגר למשך 6 שבועות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות חמורה
סמוטריץ  |  18/11/19 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נכים, הלומי קרב ובעלי מוגבלות נפשית או קוגניטיבית יכולים מעתה לעלות לתחבורה הציבורית עם כלבי שירות, ללא צורך בהצגת תעודה    הסיבה: טרם הוסדרה תעודה לחיית שירות בדומה לכלבי נחייה
עידן יוסף

הנתיב לנסיעה שיתופית יהיה פעיל בין שש בבוקר לעשר בערב    קווי אוטובוסים חדשים וחניונים חדשים לטובת נוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית    שר התחבורה: מאז פתיחת נתיב פלוס נשברו שיאים במספר הנסיעות השיתופיות, והיד עוד נטויה
עידן יוסף
הקו, שמספרו 704, ייסע ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למסוף ארלוזורוב בתל אביב
עידן יוסף
ראש עיריית ת"א: "ישראל לא יכולה להיות יהודית כמו שספסל לא יכול להיות יהודי. זו מדינת היהודים שיקבעו איך ברצונם לחיות"    "השבת של היום אינה השבת שלפני 3,000 שנה, והיום הולכים לים בשבת!"
עידן יוסף
משרד התחבורה ורכבת ישראל מזמינים את ציבור הנוסעים להתייחס למדיניות האופניים החדשה    עיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים לרכבת בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד בתיק נשיאה ייעודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il