X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראובן ואבי שדה ישלמו 600,000 שקל לציירת דורית גור-מימון הביאו לבית המשפט עדים שהמילים הוכנסו לפיהם, וניסו להאשים את הציירת ששכרו לצורך ההעתקות
▪  ▪  ▪
גלריה עץ הזית, צפת [צילום: tripadvisor]
לחקור על עדות שקר
השופטת רננה גלפז-מוקדי קובעת במפורש, כי ראובן ואבי שדה שיקרו בעדויותיהם. היא רומזת בצורה ברורה, כי לדעתה הם גם תפרו עדויות שקר של שני עדים מטעמם. לא מובן מדוע גלפז-מוקדי לא הורתה למזכירות בית המשפט להעביר את פסק דינה לידיעת המשטרה, שכן היא מצביעה על עבירות לכאורה חמורות במיוחד. שופטים אינם משקיפי או"ם; כאשר הם מגיעים למסקנה שבאולמם בוצעה עבירה - חלה עליהם חובה אזרחית וציבורית להפנות את תשומת ליבה של המשטרה.

ראובן שדה ואבי שדה, אב ובנו שהם בעלי גלריות בצפת, הפרו במכוון את זכויותיה של הציירת דורית גור-מימון. השניים הורו לציירת אחרת, תושבת ארעית בישראל, להעתיק את ציוריה של גור-מימון - ואז ניסו להטיל עליה את האחריות. כאשר תבעה אותם גור-מימון, שיקרו שדה בבית המשפט ואף הביאו עדים מוזמנים, בפיהם שמו את עדויותיהם. גם העדים המומחים משני הצדדים מסרו עדויות מוטות, שלא ניתן לייחס להן משקל של ממש.
כך קובעת שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, רננה גלפז-מוקדי, בפסק דין יוצא דופן בחריפותו בתחום הפרת הזכויות. גלפז-מוקדי העניקה (28.10.19) לגור-מימון את הפיצוי המירבי הקבוע בחוק ללא הפרת נזק - 600,000 שקל על שש הפרות. היא גם חייבה את שדה בתשלום הוצאות בסך 160,000 שקל לגור-מימון, ובסך 40,000 שקל ל-אולסיה קלשקוב, האמנית ששכרו לצורך ההעתקה ואותה ביקשו לחייב במקומם.
אבי שדה הוא בעליה של גלריית עץ הזית, וראובן הוא הבעלים של גלריית אומנות ונשמה. השניים רכשו יצירות של גור-מימון, העוסקת באמנות יהודית בהשראת הקבלה, אך לאחר מכן החלו להעתיק אותן. בפיהם של השניים היו גרסאות סותרות: הרעיונות של גור-מימון היו שלהם, הם נתנו לה הנחיות מה לצייר, עבודותיה אינן מקוריות ואינן מהוות יצירת אמנות, היא מכרה להן את הזכויות בהן. גלפז-מוקדי מוסיפה, כי השניים גם התבטאו כלפי גור-מימון בזלזול, הכפישו אותה ומטרתם הייתה להשפיל אותם.
עדותה של גור-מימון הייתה ברורה ואמינה, והיא נתמכת בראיות ובעדותה של קלשקוב, ממשיכה גלפז-מוקדי. לעומת זאת, "עדויותיהם של ראובן ואבי, היו שזורות סתירות והותירו רושם רע ובלתי אמין. עדותו של ראובן הייתה מגמתית, מתחמקת ובוטה והרושם שנוצר הוא של אדם שאינו אמין. אבי ניסה, כך התרשמתי, לגבות את גרסת אביו, אולם ללא הצלחה". גלפז-מוקדי קובעת, כי בפיהם של השניים היו "שקרים וסתירות אשר הובילו למסקנה כי אין לתת אמון בגרסתם".
כאמור, גלפז-מוקדי מותחת ביקורת יוצאת דופן בחומרתה גם על רוב העדים. משה אפוטה טען, כי גור-מימון נתנה לשדה יצירות בלתי חתומות - אך גלפז-מוקדי אומרת, כי אינה מאמינה לו וכי הוא הגיע לבית המשפט כאשר בפיו מסרים ביקש/התבקש להעביר. עו"ד שי שלמה טען, כי ראובן נתן לגור-מימון כספים במסגרת מערכת יחסים אישית ביניהם (טענה אותה הכחישה גור-מימון) - אך לא הציג כל תימוכין לגרסתו, ואף התברר שלפי דבריו-שלו, הוא ביצע עבירה פלילית שכן ערך הסכם בין השניים כאשר היה מושעה מלשכת עורכי הדין. על שניהם אומרת גלפז-מוקדי, כי "מילים הושמו בפיהם".
גלפז-מוקדי דוחה גם את עדויות המומחים משני הצדדים - קלאודיו ונגרוביץ מצד גור-מימון ויורם ברייר מצד שדה - בנוגע לתמונות המועתקות. היא אומרת: "עסקינן בחוות דעת מגמתיות אשר בנקל, במהלך חקירה נגדית, קיבלו, כל אחת מהן, תפנית מסוימת 10 ובקיעים נתגלעו בחוות הדעת שתיהן".
עם זאת, כאמור, גלפז-מוקדי קבעה, כי אכן קלשקוב העתיקה לפחות שש יצירות של גור-מירון ועשתה זאת בהוראתם של שדה - כפי שהיא עצמה העידה. היא ניקתה מאחריות את קלשקוב, בקובעה שמדובר ב"מפר תמים": שדה אמר לה שהזכויות על היצירות בידיו, ולכן לא ידעה שמדובר בהעתקה בלתי חוקית. גלפז-מוקדי דחתה לפיכך את הודעת צד ג' ששלחו לה שדה.
בהסבירה את גובה הפיצוי, אומרת גלפז-מוקדי: "ראובן ואבי עשו ביצירות של דורית כבשלהם, תוך הפגנת זלזול בוטה בדורית וביצירותיה. מן הראיות עולה כי בסמוך לחשיפת העותקים המפרים ולתלונה במשטרה [שהגישה גור-מימון], ניסו ראובן ואבי להפציר ואפילו בנימה מתנצלת לשדל את דורית למחול על זכויותיה, אך משהבינו כי בכוונתה לעמוד על טענותיה ועל זכויותיה ביצירות, לא בחלו בהעלאת טענות מן הגורן ומן היקב, קשורות וגם שאינן קשורות לעניין, והכל במטרה לפגוע ולהשפיל את דורית.
"איומים הופנו מצידם כלפי דורית, אך לא רק כלפיה, אלא גם כלפי אולסיה [קלשקוב] וזאת באותה דורסנות והפגנת כוח ועליונות כפי שנהגו בדורית ואשר גם באה לידי ביטוי באופן שבו העידו והתנהלו בהליך זה וגם בפני בית המשפט. הם גם לא היססו למסור גרסאות סותרות, הן את גרסתם שלהם והן את גרסתו של האחר, וכן שקרים שונים והכל במטרה למלט עצמם מפני התביעה ולהכפיש את דורית. מעשים אלו ראוי לגנות ולמגר".

תאריך:  19/11/2019   |   עודכן:  19/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי גלריות העתיקו, הכפישו ושיקרו בבימ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה רגיל
אורי פ  |  19/11/19 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מהפכת השומרון של שר התחבורה: הכפלת כבישים, נתיבי תחבורה ציבורית, טיפול במוקדי סיכון, מיגון חדש לאוטובוסים ומודלים גמישים לתחבורה ציבורית במועצות אזוריות בשטחים
איציק וולף
שרת החוץ של האיחוד האירופי הגיבה על הצהרת פומפאו בדבר שינוי המדיניות האמריקנית ביחס להתנחלויות    "עמדת האיחוד האירופי לגבי מדיניות ההתנחלויות בשטח הפלשתיני הכבוש ברורה ונשארת ללא שינוי: כל פעילות ההתנחלויות אינה חוקית על-פי החוק הבינלאומי"
איתמר לוין
בית הנבחרים בודק האם טראמפ שיקר בתשובותיו הכתובות לרוברט מולר בפרשה הרוסית    החשד העיקרי: שיקר כאשר טען שלא ידע מראש על פרסום הדוא"ל הגנוב בידי וויקיליקס
איציק וולף
משרד להגנת הסביבה אישר הערב את תוכנית ההרצה לאסדת לוויתן לאחר משמולאו ההשלמות הרבות שדרש, ובהן: פירוט השפעת הפליטות על קו החוף, סקר סיכונים, ניטור סביבתי של בנזן בתחנות ניטור המוצבות ביישובים סמוך לחוף ועוד
איציק וולף
על-פי טיוטת ההכרזה, שפורסמה בסוכנות הידיעות AP יודיע פומפאו כי ממשל טראמפ סבור ששאלות משפטיות בעניין ההתנחלויות הן עניין פנימי ישראלי שצריך להיות מטופל בבתי המשפט בישראל.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il