X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחלקה לחקירות שוטרים ופרקליטות המדינה החליטו להאשים את קצין המשטרה שהרג את הנער סלומון טקה ביריית אקדח בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה המשפחה זומנה למשרד המשפטים וצפויה לבחון את ההחלטה בטרם תחליט האם לעתור נגדה
▪  ▪  ▪
הלוויית סלומון טקה [צילום: פלאש 90]

פרקליטות המדינה והמחלקה לחקירות שוטרים הודיעו (יום ג', 19.11.19) למשפחתו של סלומון טקה ז"ל כי השוטר שירה בו למוות יואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה.
טקה בן ה-18 מקרית חיים שבחיפה נורה למוות ב-30 ביוני 2019 על-ידי קצין במשטרת ישראל. תקרית הירי אירעה סמוך למועדון נוער בשכונתו של טקה. הקצין שהיה במקום עם משפחתו, בלבוש אזרחי, ירה לעבר טקה וחבריו, או לעבר הקרקע הסמוכה אליהם. קליע או נתז פגע בטקה וגרם למותו. מותו של טקה הצית שורת הפגנות של בני העדה האתיופית. חלק מן ההפגנות היו אלימות וכללו שריפת כלי רכב ופעולות ונדליזם.
משפחתו של טקה הגיעה לפני הצהריים לפגישה במשרד המשפטים בירושלים. בפגישה משתתף אחד מן המשנים לפרקליט המדינה. בני המשפחה ציפו שלכל הפחות יואשם קצין המשטרה בהריגה.
ממשרד המשפטים נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר חקירה יסודית ומקיפה של האירוע ולאחר בחינת מכלול נסיבות האירוע, לרבות העובדה שהשוטר ביצע ירי שלא בהתאם לפקודות המשטרה, המוכרות לו היטב, ולא נקט בחלופות מידתיות יותר שעמדו לרשותו. "ההחלטה לקחה בחשבון את העובדה שהחשוד הותקף באבנים על-ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא כי יש מקום להעמידו לדין", נכתב בהודעה.
בטיוטת כתב האישום צוין, כי על-פי החשד, רשלנותו של קצין המשטרה באה לידי ביטוי במספר היבטים, הכוללים שימוש בנשקו בדרך שיש בה כדי לסכן את חייו של המנוח, תוך שלא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד.
עוד ציינו בפרקליטות ובמח"ש את העובדה שהירי בוצע בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה שאינם מתירים ירי לעבר הרצפה בנסיבות אלה ואת העובדה שהשוטר ירה לעבר האספלט, שהינו משטח קשיח ושטוח שאין לירות לעברו, מחשש לנתזים העלולים לסכן חיי אדם ושלא ירה לכל היותר לעבר הקרקע החולית הסמוכה, שמיטיבה לעצור את תאוצת הקליע, ללא נתזים.
"בחינה מדוקדקת של התיק הביאה את מח"ש למסקנה כי קצין המשטרה החשוד גרם ברשלנות למותו של טקה ז"ל, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכל בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע, בנסיבות ובאופן בהם פעל החשוד. לפיכך נשלח לחשוד כתב החשדות. לאחר עריכת השימוע ושקילת כל הטענות שיושמעו, תתקבל החלטה סופית בתיק", לשון הודעת משרד המשפטים.
עורך הדין ציון אמיר, המייצג את משפחת טקה אמר הבוקר כי המשפחה תבחן את ההחלטה וכי אם תחליט שמדובר בהחלטה לא סבירה, היא תעתור נגדה לבית המשפט העליון.
מנכ"לית עמותת פידל, מיכל אברה סמואל, אמרה בתגובה להחלטת מח"ש כי ההחלטה על העמדה לדין בגין גרימת מוות ברשלנות היא צעד אחד בכיוון הנכון. "צעירים יוצאי אתיופיה צריכים לדעת שדמם לא יופקר. אנחנו מצפים לכך שמשטרת ישראל תיקח אחריות ותפעל בכל הכח נגד היחס המפלה והמסוכן", אמרה.

תאריך:  19/11/2019   |   עודכן:  19/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציון אמיר / Zion Amir
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטר יואשם בגרימת מוות ברשלנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא היו צריכים להעמיד אותו לדין
קובגר  |  19/11/19 14:50
2
העמדה לדין
לא לפייסבוק  |  21/11/19 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מטוסי הדרימליינר 787 ישולב בטיסות הישירות לבנגקוק, ויפעלו במקביל למטוסי הבואינג 777 של החברה בקו זה    לוח זמני הטיסות יהיה רחב יותר, כאשר תדירות הטיסות תגדל ל-2 טיסות ביום
איתמר לוין
חיות ועשרת השופטים הוותיקים ביותר בבית המשפט העליון ידונו ב-15 העתירות נגד החוק    תשובת המדינה לעתירות תהיה תלויה במידה רבה בהרכב הממשלה הבאה    הדיון אמור להתקיים עד אמצע יוני 2020
איתמר לוין, יצחק דנון
הנאמן תובע 110 מיליון שקל בטענה, כי בעל השליטה בקבוצת לפידות עמד מאחורי עסקה סיבובית פסולה עם יולי עופר    תובע גם את עזבונו של עופר ודירקטורים בחברה
מירב ארד
בהמשך ייפגש רה"מ נתניהו עם הנשיא ריבלין    אתמול הציב יו"ר ישראל ביתנו אולטימטום: "אין הסכמות עד יום ד' בצהריים? כל אחד לנפשו"
יפעת גדות
מחקר חדש על ייצור דלק באמצעות אנרגיה ירוקה    עודפי שומן בישול    הפקת אנרגיה זו עשויה להפחית את התלות של ישראל ביבוא דלקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il