X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שלטון היחיד ביש עתיד - עד הכנסת ה-25

עמית סגל צייץ, כהונת לפיד הוארכה

כהונת יאיר לפיד כיו"ר מפלגת יש עתיד הוארכה עד לסוף הכנסת ה-25 ההודעה התפרסמה לאחר שהעיתונאי עמית סגל צייץ תזכורת מתקנון יש עתיד שקבע עד היום שכהונת לפיד היא עד סוף הכנסת ה-22
▪  ▪  ▪
לפיד. הליך טכני לאור הנסיבות [צילום: איציק וולף]
סגל. ציוץ הביא להארכת הכהונה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

כהונתו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הוארכה עד לסיום כהונת הכנסת ה-25. הארכת הכהונה בוצעה בהחלטת בזק שהתקבלה בעקבות ציוץ שהעלה העיתונאי עמית סגל לחשבון הטוויטר שלו.
סגל העלה צילום של תקנון יש עתיד הקובע כי כהונת יו"ר המפלגה תהיה בתוקף עד לסוף הכנסת ה-22, או עד שיודיע על פרישה, או עד שייבצר ממנו לכהן בתפקידו. על-פי אותו תקנון, לאחר סיום כהונת היו"ר יתקיימו במפלגה בחירות מוקדמות לבחירת היו"ר.
"לידיעת העוקב יאיר לפיד, בקרוב תיאלץ להתמודד בפריימריז קשוחים", צייץ סגל הבוקר (יום ה', 21.11.19) שבו החלו 21 הימים לפני פיזור הכנסת ה-22 אם לא תוקם ממשלה חדשה בשלושת השבועות הקרובים.
כארבעים דקות לאחר מכן מסרה מפלגת יש עתיד את ההודעה הבאה: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה- 21 וכנסת ה- 22 יחד עם הקמת מפלגת "כחול לבן", הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת כנסת ה- 25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".

תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  21/11/2019
+נתניהו הזמין פנימה את המפגינים ליד ביתו
23:19 21/11/19  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו הזמין במפתיע לבית רה״מ את המפגינים שעמדו כל הערב על המדרכה ממול ביתו והפגינו בעדו.

+בנט: לנתניהו עומדת חזקת החפות
23:03 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט: ״‏לילה כואב לעם ישראל. ‏רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל, ‏למעננו. ‏בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. ‏הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. ‏בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה״.

+סמוטריץ': המחשבה שמערכת המשפט תקבע אם נתניהו ימשיך - מפחידה
22:45 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ': "המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את 'המדינה' מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו. הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה 'משפטית' הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה. הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש, חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח".

סמוטריץ. סיכול ממוקד [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+גנץ: אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון
22:27 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון. נתניהו בהופעתו הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו".

גנץ. אמון מלא בגורמי החוק [צילום: אבשלום שושני/פלאש 90]
+לוין: מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח
22:22 21/11/19  |  עידן יוסף

השר יריב לוין: "העוול שנעשה לנתניהו זועק לשמיים. מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח, בטענות שאין בהן אבק פלילי ושמקומן לכל היותר במישור האתי. ההליך כולו היה פסול, מזוהם מיסודו ונגוע לכל אורכו באכיפה בררנית ומפלה באופן קיצוני. ההחלטה היום אינה מעידה על ראש הממשלה ועל דרכו. היא כן מעידה על הכשל העמוק והיסודי, על נורמות פסולות ועל כהות חושים שדבקו בחלק ממערכות אכיפת החוק החשובות לכולנו. זו העת להתלכד".

+ברק: נתניהו מנסה לשרוף את המדינה; להפגין בכל דרך אפשרית
22:19 21/11/19  |  עידן יוסף

אהוד ברק: "בנאום נואש והזוי, נתניהו מנסה להוביל הפיכה כנגד הדמוקרטיה הישראלית. זהו נסיון פתטי ׳לשרוף את המועדון/המדינה׳. נדרשת תגובה מהירה, חדה ובלתי ניתנת לפרשנויות, שתבהיר שאין אדם שהוא מעל החוק. נקודה. אני קורא לפרקליטיו להתפטר. ליועמ״ש לקבוע חד משמעית שח״כ שהוחלט להגיש נגדו כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים איננו יכול להקים ממשלה בישראל. אני קורא לחכ״י ומובילי הליכוד: לסער וישראל כץ, לדיכטר ולעוזי דיין, לצחי הנגבי, ארדן, גלנט ואחרים- להודיע שלא יתמכו בהמרדת אזרחים כנגד המדינה ומערכת המשפט. ולליכוד לבחור לעצמו ראש חדש. נתניהו נהנה עדיין מחזקת החפות, אך לא מהזכות להסית אזרחים כנגד המערכת המשפטית וחוקרי המשטרה. אני קורא לאזרחי ישראל להענות לכל קריאה ולהפגין בכל דרך אפשרית כנגד הנסיון הנואל, קצר ימים אני מקווה, לקעקע את יסודות החברה כדי להימלט מאימת הדין ומהחקירות הנוספות הממתינות לנתניהו במורד הדרך".

+ש"ס: מתפללים שהמדינה תצא מהמשבר חזקה ומאוחדת
22:15 21/11/19  |  עידן יוסף

ממפלגת ש״ס נמסר: "אנו תומכים ומחזקים את ידיו של בנימין נתניהו, איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת".

+לפיד: אם נתניהו לא יתעשת - זה ייגמר באלימות
22:11 21/11/19  |  עידן יוסף

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "אם מישהו רצה הוכחה לכך שביבי לא יכול לכהן אפילו דקה אחת נוספת תחת כתב אישום - הוא קיבל אותה הערב. נתניהו כבר יצא במתקפת הסתה אלימה נגד המערכת המשפטית כולה. נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים משתלח בחוקרים בפריים טיים, אל מול פני האומה. למה? כי הוא יכול. אם נתניהו יישאר בתפקידו, ככה זה יהיה מעכשיו. בבוקר טילים מסוריה, בצהריים פגישה עם עורכי דין. לקראת ערב משבר בחדרי המיון, מיד אחר כך התקפה בשידור חי על עדותו האחרונה של ניר חפץ. רגע ראש ממשלה בחליפה, רגע נאשם מרוט עצבים. מה שהכי נורא, היא שלא נדע להבדיל מתי הוא הראשון ומתי השני. במקום ללכת לטפל בענייניו המשפטיים (ולחזור אם יזוכה), הוא גורר את כל המדינה אחריו לתהום. אם הוא לא יתעשת, זה ייגמר באלימות".

+ליברמן רומז שלא יתמוך בחסינות נתניהו: "יוכיח חפותו בביהמ"ש"
20:24 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן רומז כי לא יתמוך במתן חסינות לנתניהו, וצייץ בטוויטר: "יום קשה למדינת ישראל. אנחנו צריכים לתת לטחנות הצדק לבצע את עבודתם ולתת לראש הממשלה את ההזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט".

+דיווח: שר בכיר נוסף בליכוד יתמודד מול נתניהו
20:22 21/11/19  |  עידן יוסף

בכיר נוסף בליכוד, מלבד גדעון סער, צפוי להודיע על התמודדותו לראשות הליכוד. כך דווח בכאן חדשות.

+ציבור שבוי
14:06 21/11/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

האכזבה היא משאר 31 ח"כי הליכוד  ▪  חלק מהם הגונים, חלק מהם אנשים אחראיים  ▪  איש מהם לא קם ואמר לביבי כי אפילו אם הוא חף מפשע הוא הופך אשם מבחינה ציבורית

נתניהו. אין תקווה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הטלת המנדט לממשלה - לכנסת
13:38 21/11/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה העביר את משימת הטלת המנדט להרכבת הממשלה לחברי הכנסת  ▪  "חובתכם לחשוב על טובת אזרחי ישראל"  ▪  יו"ר הכנסת הצהיר: אעשה את הכל, כדי שבשלושת השבועות הבאים נצליח להקים קואליציה רחבה, ממשלה חזקה

ריבלין ואדלשטיין בבית הנשיא [צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ]
+סער: אני מסוגל להרכיב ממשלה
13:12 21/11/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, טוען כי אם נתניהו לא יצליח ב-21 הימים הקרובים להרכיב ממשלה - הוא לא יצליח לעשות זאת גם בעתיד  ▪  "אני מסוגל להרכיב ממשלה ולאחד את העם"

סער. "זמן רב לא היו פריימריז" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מימין ומשמאל נמאסת ליברמן
13:01 21/11/19  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה

עם שמונה מנדטים הוא גורר את כולנו אל מבוכה פוליטית מתמשכת, הוא גורם מפלג והרסני  ▪  "רק לא ביבי" זה פאסה, "רק לא ליברמן" זה הדבר החדש, הפעם בצדק

ליברמן. מסית [צילום: פלאש 90]
+דרושה מהפכה
09:54 21/11/19  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

קיויתי שמנהיגי האומה יתעלו על עצמם, על האגו המנופח שיש להם לכולם, ויצליחו למצוא מכנה משותף, צר שבצרים, ולעבוד ביחד

נתניהו. תמיד אשם [צילום: Ronen Zvulun/Pool Photo via AP]
+ח"כ טיבי: "המלצנו לנשיא על גנץ לא מאהבת מרדכי"
09:35 21/11/19  |  מירב ארד

ח"כ אחמד טיבי בראיון לכאן ב': "אנחנו המלצנו לנשיא על גנץ לא מאהבת מרדכי. אחת המטרות שלנו הייתה לסיים את כהונתו של נתניהו".

+מנכ"ל בית הנשיא: "אפשר עדיין להקים ממשלה- הפערים לא כ"כ גדולים"
09:02 21/11/19  |  מירב ארד

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, בראיון לגלי צה"ל: "לא מחפשים אשמים בתקופה הזו, אפשר עדיין להקים ממשלה כי הפערים לא כ"כ גדולים. ריבלין ימשיך להיות גורם פעיל כדי למנוע בחירות".

+לפיד: "פעילי ליכוד תלו שלטים שהיו מוכנים ימים מראש"
08:53 21/11/19  |  מירב ארד

יאיר לפיד כותב (יום ה') בחשבון הטוויטר שלו: "כל מי שהאמין שביבי ״ניהל משא-ומתן בתום לב״ קיבל הבוקר הוכחה שהוא דחף לבחירות מהרגע הראשון: פעילי ליכוד תלו הלילה בכל רחבי הארץ שלטים שהיו מוכנים ימים מראש"

+שקד: "מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה"
08:36 21/11/19  |  מירב ארד

ח"כ איילת שקד מהימין החדש לכאן ב': "אין באמת פערים. מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה. זה פער מדומה - אם הולכים לבחירות - נתניהו הוא רה"מ עוד שבעה חודשים, ואם מקבלים את מתווה הנשיא אז נתניהו יהיה רה"מ עוד 11 חודשים".

+אדוני היועץ, חכה
08:05 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההחלטה הנכונה והחכמה תהיה לפרסם את ההכרעה לאחר שיסתיימו שלושת השבועות בהם יכולים 61 חברי כנסת לבחור את ראש הממשלה הבא. פרסום ההכרעה כעת רק יגרום נזק נוסף לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שגם כך מצוי בשפל

דרוש מבט רחב יותר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמית סגל צייץ, כהונת לפיד הוארכה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כי בליכוד יש בחירות ליו״ר?
אלטע קאקער  |  21/11/19 14:15
2
ישראל היום
ששון לוי  |  21/11/19 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איתמר לוין
ההחלטה הנכונה והחכמה תהיה לפרסם את ההכרעה לאחר שיסתיימו שלושת השבועות בהם יכולים 61 חברי כנסת לבחור את ראש הממשלה הבא. פרסום ההכרעה כעת רק יגרום נזק נוסף לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שגם כך מצוי בשפל
עידן יוסף
לראשונה בתולדות המדינה יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת כי לא עלה בידו של אף מועמד להרכיב ממשלה    הח"כים של כחול לבן יטענו כי לא ניהלו מו"מ עם החרדים ושלא התכוונו להקים ממשלת מיעוט
איתמר לוין
חברי הכנסת יכולים להמליץ על יותר מאשר מועמד אחד בשלושת השבועות הקרובים; ריבלין יוכל להטיל עליו את הרכבת הממשלה בלא להמתין לסיום התקופה
עידן יוסף
הודיע לריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה    גנץ לבוחריו: "לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן שחלקכם אף היה כועס עלי"    "ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצוניים"
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא ליו"ר כחול לבן להשתחרר מהווטו של יאיר לפיד, לחדול מן הפסילות האישיות ולהצטרף לממשלת אחדות במקום ללכת לבחירות    "אין פערים גדולים. אפשר לפתור אותם בנקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il