X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: ג'ני קיין, AP]

כל מי שהקים את פרופיל הפייסבוק שלו עוד בשנה שהרשת החברתית צברה תאוצה והחלה לבסס את מקומה כרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, לא יכול לתאר את החיים שלו ללא היכולת לעשות "לייק" לעמוד שהוא אוהב. כי אם נחשוב על זה לעומק, הלייק פותר לנו לא מעט בעיות חברתיות. הוא לא דומיננטי כמו חברו ה-Share שדורש מאיתנו לשתף פוסט, והוא אינו מצריך כתיבת תגובה. בסך-הכל, אם חבר העלה תמונה מבית הקפה, אתם יכולים לעשות "לייק" לתמונה שלו ולעשות לו את היום. אז האם, לאחר שנים של לייקים, יהיה זה סופו של עידן?
לאן הולכים הלייקים?
ובכן, הלייקים עדיין נשארים אתכם, אך פייסבוק משנה מעט את המדיניות שלה. אתם עדיין תוכלו לקבל או להעניק לייקים, אך בקרוב מספר הלייקים יוסתרו מהגולשים האחרים. כלומר, רק מפרסם הפוסט יוכל לראות כמה לייקים הוא קיבל באמת. ותאמינו או לא, פייסבוק לא עושה זאת מרצון. היא פשוט חייבת.
מדוע מסתירים את הלייקים?
מסתבר שללייקים האהובים על כולנו יש כמה תופעות לוואי בלתי נעימות. דבר ראשון, הם יוצרים תופעות חברתיות שנויות במחלוקת כמו קנאה, תסכולים ותחרות רבה בין אנשים. תחשבו איך ירגיש אדם בלתי מקובל שלא אוהבים את הפוסט שלו, לעומת חברו שהופך בן רגע למלך הלייקים. מעבר לכך, על פייסבוק מופעלים לחצים שונים על-ידי רגולטורים וגופים ממשלתיים המעוניינים בפירוק הרשת החברתית העולמית.
כמו-כן, חברות טכנולוגיות ואבטחה וכן אמצעי התקשורת מבקרים לא אחת את מדיניות הפרטיות של פייסבוק וטוענים כי היא לא דואגת מספיק לסינון תכנים ושיטות אבטחה. פייסבוק מנסה בסופו של דבר להציל את עצמה, ובכך היא מסירה את מוני הלייקים ופוגעת במעורבות הגולשים בנעשה ברשת.
צמצום תופעה של לייקים מזויפים
הסרת מוני הלייקים תשפיע לא רק על המשתמש הפרטי, אלא גם על חברות המשתמשות לא אחת בכלי פרסום בפייסבוק במטרה לפרסם את העסקים שלהם. ישנם בעלי עסקים הצוברים את מספר הלייקים שלהם בדרך ישרה, לאחר עבודת קידום סיזיפית, בעוד מתחרים אחרים עלולים לרמות ולהציג מצג שווא, על-מנת לעודד כמה שיותר גולשים לפנות אליהם. כך קרה שבין השנים 2016-2015 הצליחו מעל ל-50 אתרים להציע לגולשים לייקים חינמיים בתמורה לגישה לחשבונם הפרטי. הם ניצלו את פרצת האבטחה של פייסבוק במטרה לייצר לייקים באופן אוטומטי ובכך לתעתע במשתמשי פייסבוק.
אם הלייקים עלולים להציג מצג שווא, מדוע שנרצה לפרסם בפייסבוק?
כפי שראינו, תופעת זיופי הלייקים ידועה ומוכרת לפייסבוק, והיא נלחמת בה ככל יכולתה. לפייסבוק יש עדיין יתרונות בולטים והיא מככבת כפלטפורמה פרסומית איכותית. יש לכם עסק? אלה כמה סיבות להצטרף לפרסום בפייסבוק:
  • פונים לקהל הייעד - פייסבוק מאפשרת לכם לפלח את הנתונים לפי קהל היעד שלכם, וכך אתם יכולים להתאים את המודעות ללקוחות שלכם ולקבל יותר פניות איכותיות.
  • חשיפה תמידית לקהל נרחב - פייסבוק מאפשרת לבעל העסק להגיע למגוון רחב של גולשים שגם ככה נמצאים ברשת כל היום.
  • אפשרויות פרסום שונות - בפייסבוק קיימת אפשרות להפנות את הגולשים לפוסט ספציפי שמטרה לקדם סרטון, מוצר, שירות וכדומה.
  • מקבלים עידכון בזמן אמת - אתם יכולים להתעדכן במצב הפוסט שלכם - האם הגולשים אהבו אותו? האם כדאי לנסות אסטרטגיה אחרת?
  • אתם יכולים לפנות ללב המשתמשים - כי בסופו של דבר, לשם כך מיועד הפייסבוק. תוכלו לכתוב פוסט מרגש על פעילות מיוחדת בחברה שלכם ולזכות באהדה רבה ובלייקים (שבקרוב, רק אתם תוכלו לראות אותם באמת).
לסיכום, גם אם פייסבוק מסירה את מוני הלייקים, היא עדיין נשארת פלטפורמת פרסום איכותית המיועדת הן לבעל העסק והן לאדם הפרטי.

כותב המאמר, שי בנקהלטר, עוסק בייעוץ בנושאי שיווק דיגיטלי ובעיקר SEO ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות שיווק הקיימות בעולם. בשנת 2013 הקים שי את eMojo
תאריך:  26/11/2019   |   עודכן:  10/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
אלי סאסי
ברט, ראנק בריין, פינגווינים ופנדות - לא, אלו לא שמות שם סדרות ילדים או חנות חיות, אלו הם שיפורי אלגוריתם שיחליטו את אלו אתרי אינטרנט אתם תמצאו כשתחפשו משהו בגוגל
כתיבת המומחים
שלושה כללים שיעזרו לך לבחור מה ללמוד
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il