X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעגלי התעריפים ייקבעו בהתאם למקום עליית הנוסע [אילוסטרציה]
רפורמת הנוסע במרכז
מפברואר: 13 תעריפי תחבורה ציבורית מעגליים
סמוטריץ' מקדם קביעת תעריף לנוסעי האוטובוס בהתאם למקום העלייה לאוטובוס רדיוס המרחק בקילומטרים יימדד באמצעות ישומון בטלפון הסלולרי

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' החליט לאשר ארגון-מחדש בתעריפי התחבורה בציבורית ולפתור עיוות היסטורי, שקיים בעיקר במחירה הנסיעה הבודדת. ל-News1 נודע כי מדובר ב-13 תעריפים בלבד - 12 בכל הארץ, פרט לאילת והערבה שבהן יהיה תעריף אחר.
מדובר בתעריפים מעגליים מנקודת המוצא של הנוסע, שייקבעו בהתאם לרדיוס המרחק מנקודת המוצא. כך למשל, נוסע ברדיוס של 15 ק"מ ישלם מחיר מסוים ונוסע ברדיוס של 30 ק"מ ישלם תעריף אחר.
"שמנו את האדם במרכז הטבעת", הסביר השר סמוטריץ' בכינוס בכנסת שערכו (יום ג', 26.11.19) חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) ורם שפע (כחול לבן), בנושא התחבורה הציבורית. "רפורמת התעריפים גרמה גם עיוותים כשבטבעת הפנימית המחירים הפכו ליקרים יותר. כיום יש כ-100 תעריפים, ומפברואר 2020 נתחיל לאפשר תשלום בישומון כך שכל נוסע המחזיק בטלפון הסלולרי יוכל לשלם באמצעותו ונוכל לחשב את המרחק לפי איכון מקום העלייה".
שר התחבורה העריך כי הדבר יביא גם להתייקרות בחלק מהנסיעות, אך להתייקרות מזערית - ככל הידוע של כמה עשרות אגורות לכל היותר. הוא אמר כי הנסיעות בתחבורה הציבורית בישראל זולות יחסית למדינות אחרות וכי המחיר אינו מהווה חסם לשימוש בשירות.
ח"כ מקלב העיר כי "אם עושים הוזלה בתחבורה הציבורית חייבים לשפר את השירות ולהוסיף קווים נוספים. הוזלת המחירים תביא לעלייה בשיעור הנוסעים וללא תגבור קווים שירותי התחבורה הציבורית תקרוס". מסוטריץ' השיב כי הוא אינו שולל ייקור הנסיעות אם הדבר יביא לתוספת בשירות. עם זאת הדגיש שניתן יהיה לשקול הנחות לאוכלוסיות מסוימות בפריפריה של תשלום לפי מדדים דיפרנציאליים בהתאם למפת הישובים בעדיפות הלאומית לפי החתכים הסוציו-אקונומיים.
לפי שעה לא ברור האם מעגלי התעריפים החדשים יחולו רק על נסיעות בודדות או גם על מינויים כגון חופשי יומי. נראה כי במשרד התחבורה לא יזדרזו בנקל לשנות אתת תעריפי הנסיעה במינוי חופשי-חודשי.
בכינוס קרא ח"כ שפע לציבור לנהוג כמותו ולוותר ליום אחד על נסיעה ברכב הפרטי, וסמוטריץ' השיב שכבר 39 שנים וחצי שהוא לא נוסע יום אחד בשבוע.
חברת מועצת עיריית ת"א, מיטל להבי, מתחה ביקורת על כך שבמשרד מעוניינים להטיל אגרת גודש ומיסי חנייה, אך עובדי המשרד אינם מוכנים לעבור למבנה ממשלתי רק בגלל בעיות חנייה. ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר כי קריטי לצמצם פערים בין הפריפריה למרכז באמצעות תחבורה ציבורית. ח"כ יזהר שי (כחול לבן) הציע הצעה דומה והוסיף כי נכון להקל על משתמשים בדרך-ערך (נתיב פלוס) המגיעים מרחוק ואינם יכולים לאסוף נוסעים בדרך. נציגת ארגון 15 דקות, יעל כצמן, אמרה כי מדובר בחזרה להרגלים הישנים ונכון יותר לשפר את התחברה הציבורית מהפריפריה.
ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) בירכה על שינוי הגישה מצד שר התחבורה לנושא התחבורה הציבורית, וקראה לעודד רכישת מכוניות חשמליות והיברידיות. היא הביעה מחאה על כך שרק 58 אוטובוסים חשמליים פועלים בישראל. ח"כ בועז טופורובסקי (כחול לבן) ביקש לתת עדיפות לכלי הרכב העתידיים, בדגש על כלי רכב אוטונומיים. מירב דוד מלובי 99 קראה לקדם פתיחת נתיבי תחבורה ציברות בתוך הערים ולקדם פתיחת רשויות מטרופוליניות בלי קשר לנושא השבת.
שר התחבורה סמוטריץ' סיים וציין כי אושרה הקמת נת"ץ בין עכו לנהריה ב-800 מיליון שקל. הוא תולה את עיקר הבעיה בתוספות השירות במסופים ובנקודות ריענון לנהגי תחבורה ציבורית ובנתיבי תחבורה ציבורית שראשי ערים מטרפדים. "אטיל את מלוא כובד משקלי בנושא, ואם צריך - נגיע עד ראש הממשלה. אני קורא לראשי הערים להתחיל בביצוע כבר כעת, ומוכו לתת להם תוספות ופריסה של 200 ו-300 אחוז בשירו התחבורה הציבורית. העבודות יימשכו שנה-שנתיים שבהן לא יהיה קל, אבל יסתיימו כשנה לפני סוף הקדנציה וניתן יהיה לראות את הפירות הרבה לפני הבחירות. אם זה לא יקרה בדרך הקלה, נצטרך בכנסת לתת לעצמנו סמכויות שיאפשרו קידום מיזמים תחבורתיים".
עמית ברכה מארגון אדם טבע ודין אמר שיש בישראל משבר תכנוני המורכב ממשבר דיור ומשבר תחבורה, והשר אמר כי קיים ישיבה סוערת בעניין בה דרש מן האוצר התניה של קידום בנייה במתן פתרונות תחבורתיים ראויים לתושבים בהתאם להתקדמות בקצב הבנייה.

תאריך:  26/11/2019   |   עודכן:  26/11/2019
+פדלון: קו השבת של הרצליה יגיע לת"א; אך לא יבוצע בשיתוף עם חולדאי
00:28 27/11/19  |  עידן יוסף

ראש עיריית הרצליה משה פדלון הודיע כי בחודש הקרוב ישודרג קו השבת העירוני של העירייה, יפעל גם בשעות הלילה ואף יגיע לתל אביב. בישיבת מועצת העיר, הודיע פדלון כי בדומה למתכונת שהופעלה לפני ארבע שנים בקיץ, יופעלו שני מיניבוסים שני 20 מקומות כל אחד, שאמורים להסיע בני נוער ואוכלוסיות מוחלשות שאין להם רכב ממזרח העיר למערבה או לת"א ובחזרה. הסעות אלה יהיו ללא תשלום וייצאו בכל שעה עגולה מליל שבת בשעה 18:00 עד השעה 02:00 ולמחרת מ-09:00 עד 17:00. לדברי ראש העירייה, בתחנות הקצה שלהן הן יתחברו לקווי התחבורה הציבורית של תל אביב. במענה לשאלות אמר כי ככל שיהיה ביקוש לשירות יגדיל את מספר המיניבוסים לשישה ואפילו לעשרה ולמיניבוס כפול. כאשר נשאל מדוע לא הצטרפה הרצליה ליתר העיריות, הוא גילה כי בפגישה עם רון חולדאי, דרש ממנו ראש עיריית ת"א להעביר מקדמות בסך חצי מיליון ומיליון שקלים בהתאם לקו עליו יוסכם, ולהעביר את התשלום במזומן בתוך 48 שעות. "אינני צריך את חולדאי פה שינהל לי את העירייה!", זעם פדלון.

+ח"כ מש"ס: סמוטריץ' יכול לעצור את קווי השבת
20:59 26/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ משה ארבל אומר כי גם אם אין מדובר ב"קו שירות" כעמדת משרד התחבורה, עדיין קיימות בידי השר סמכויות להגביל את תנאי הרישיון של רכב מנועי ציבורי  ▪  מקביל, שר הפנים דרעי אינו משיב לטענות בדבר חוסר סמכות המוקנית לו בחוק

ח"כ ארבל. "לשר התחבורה יש סמכות" [צילום: פלאש 90]
+אופקים: לראשונה - קו אוטובוס חשמלי בעיר
19:22 26/11/19  |  עידן יוסף

באופקים החל לפעול האוטובוס החשמלי הראשון בשירות חברת דן בדרום. האוטובוס, שעלותו מוערכת בכ-340 אלף אירו, יכול לנסוע 250 ק"מ כך שיסע יום שלם ללא הטענה. הוא מופעל לראשונה באשכול צפון הנגב, ואופקים בפרט, תחילה בקו 2 בעיר. מנכ"ל דן בדרום ודן באר שבע, טל כהן, אמר כי במהלך השנה הבאה יוגדל צי הרכב החשמלי באופקים.

[צילום: יח"צ]
+בקרוב: קו אוטובוס מנתניה לתחנות רכבת בפ"ת ובב"ב
18:49 26/11/19  |  עידן יוסף

ב-3 בדצמבר יחל משרד התחבורה בהפעלת קו בין-עירוני בין נתניה לקריית אריה בפתח תקוה. הקו, שמספרו 616, יופעל בידי חברת מטרופולין. הוא ייצא מתחנת הרכבת בנתניה ויעבור דרך קריית השרון בנתניה, אזור התעשיה רמת החייל בתל אביב, קניון איילון ותחנה הרכבת בבני ברק. הקו יופעל בשעות 18:30-06:00.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפברואר: 13 תעריפי תחבורה ציבורית מעגליים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז חוץ מלכפות עלי את השבת
קובגר  |  27/11/19 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל עבודות חשמול הרכבת תנועת הרכבות בקו ב"ש-אשקלון-ראשל"צ-רעננה תופסק בין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז    רכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנות יבנה ות"א ההגנה, ומצפון בתחנות ב"ב ות"א סבידור    השבוע: עבודות בבית יהושע ובנתניה
יצחק דנון
תובעת 3.3 מיליון שקל, בטענה שאגד לא מעבירה מזה שנים את חלקה במימון המסוף הסמוך לתחנת הרכבת תל אביב מרכז
עידן יוסף
כ-3,800 נהגים חסרים בענף התחבורה הציבורית, ובהעדרם התוצאה היא 1,200 נהגים בעייתיים הממשיכים לעבוד ו-38% מהנהגים המועסקים מעל 220 שעות בחודש באופן העלול לפגוע בבטיחות
עידן יוסף
לנוכח הגודש שנוצר במיזם "נעים בסופ"ש", תגברה עיריית ת"א את השירות בשישה מיניבוסים, ותשקול שימוש באוטובוסים רגילים אם הביקוש ימשיך להיות גבוה
עידן יוסף
משרד התחבורה פתח בבדיקה האם הפעלת התחבורה הציבורית בשבת באמצעות חברת מוניות תל אביב מהווה הפרה של תנאי הרישיון שניתן לה    שלטי מחאה נגד קווי השבת נתלו במאות תחנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il