X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפידות קפיטל תשלם 861.5 מיליון שקל תמורת הקבוצה אושר גם פטור מתביעות נגד לב לבייב והנהלת הקבוצה בעת ששלט בה תספורת של 25% למחזיקי האג"ח
▪  ▪  ▪
לוקסנבורג. הבעלים החדשים [צילום: תמר מצפי, גלובס]

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, אישר (יום ד', 27.11.19) את מכירת קבוצת אפריקה-ישראל, שהייתה בשליטתו של לב לבייב, לחברת לפידות קפיטל שבשליטתו של יעקב לוקסנבורג. בכך מגיעה לסיומה פרשת קריסתה של אפריקה-ישראל.
הנכסים העיקריים של אפריקה הם חברת הקבלנות דניה-סיבוס, חברת היזמות אפריקה-ישראל מגורים ושליש ממניות ישראל-קנדה ניהול כבישים מהירים (המפעילה את כביש 6 והמניות בה עומדות בפני מכירה). חברות אחרות בקבוצה נמכרו במסגרת הליכי חדלות הפרעון שלה, שהחלו באמצע 2016. זהו הסדר הנושים השלישי של אפריקה, החייבת 2.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה.
לפידות קפיטל עסקה בעבר בתחום הנפט והיא עדיין הבעלים של לפידות-חלץ. כיום היא משקיעה בתחומים שונים, ובין היתר היא הבעלים של קבוצת מוצרי האלקטרוניקה סאני. לוקסנבורג מחזיק ב-85% ממניותיה ומשמש כיו"ר שלה. בשנת 2018 הסתכמו הכנסות החברה ב-1.46 מיליארד שקל והרווח הנקי היה 67 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה היו ההכנסות 1.1 מיליארד שקל, והרווח - 15.8 מיליון שקל.
לפידות תפקיד בקופת אפריקה 861.5 מיליון שקל כהלוואת בעלים או כנגד הקצאת מניות. מחזיקי האג"ח יהיו זכאים למלוא יתרת המזומנים (בניכוי הוצאות שינוי), להכנסות ממכירת הפעלת כביש 6 ולתשלומים נוספים. ההסדר גם כולל פטור נרחב מתביעות לאפריקה-ישראל, לפידות, לבייב ויתר נושאי המשרה ובעלי המניות בשני החברות - פטור שהיה מבחינת לפידות תנאי בל יעבור לרכישת אפריקה. במסגרת ההסדר יימחקו מניות אפריקה מן המסחר בבורסה, ובית ההשקעות אלטשולר-שחם יקבל 20% מזכויותיה של קפיטל.
המומחה מטעם בית המשפט, רו"ח עמנואל אבנר, כי התמורה הכוללת למחזיקי האג"ח מן העסקה תהיה 1.349 מיליארד שקל - 33 מיליון שקל יותר מאשר בחלופת הפירוק - דהיינו תספורת של 25%. לפני שלושה שבועות אישרו הנושים פה אחד את ההסדר, כולל הפטור ללבייב. אורנשטיין דחה את התנגדותו של יוליאן בנדל, אשר הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד אפריקה ומנהליה הקודמים, וזאת לנוכח תמיכתם של הנושים ושל המומחה מטעמו.
על הפטור ללבייב אומר אורנשטיין: "במסגרת הסדרי חוב רבים, ניתן למצוא הוראות הפוטרות את בעלי השליטה ונושאי המשרה בחברה מאחריות בגין מעשיהם ביחס לפעילותם בחברה, תוך ויתור מפורש על תביעות קיימות ועתידיות כנגדם. ההלכה שהתוו בתי המשפט בעניין זה קובעת, כי מתן פטור שנקבע בהסדר חוב הינו לרוב עניין של כדאיות ההסדר, הנתון לשיקול דעת הנושים ואין בית המשפט של ההסדר נוטה להתערב בו".

תאריך:  27/11/2019   |   עודכן:  27/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: לוקסנבורג קונה את אפריקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בתקווה שמישהו יעצור את המכירה
יג׳רי  |  27/11/19 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הכנסת בהצהרה לתקשורת: זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה עוד רגע אחר    כחול לבן הבהירה לפני הצהרת אדלשטיין: לא נכהן תחת נתניהו גם ליום
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן אומר: "לא פוסלים את נתניהו האיש אלא את נתניהו הנאשם"    "עוסק באופן אישי במגעים לממשלת אחדות"    "גם היום יש דיאלוג פוליטי שמתקיים כל הזמן"
מירב ארד
ההכנסות, הרווח הגולמי והרווח התפעולי השוטף מציגים שיפור וגידול בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד    הירידה ברווח הנקי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נובעת בעיקרה מהשפעת יישום תקן חשבונאי חדש
איתמר לוין, יצחק דנון
העמותה טוענת, כי המועצה עומדת לקבל מחברת הגז הטבעי 480,000 דולר במשך חמש שנים - במקביל לטיפולה האסדרתי בתחום הגז ובענייניה של החברה
מירב ארד
זוהר: אחרי הפריימריז נצטרך לשמור על אחדות, ואת האווירה העכורה יהיה קשה לתקן    השרה רגב: "אין מקום לפלגנות. גם סער צריך לחזור הביתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il