X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נעים בסופ"ש. לעוורים פחות [צילום: צפריר אביוב/AP]
תלונה רשמית לרשויות
העיוורים נגד קווי השבת
המרכז לעיוור הגיש תלונה לנציבות הנגישות במשרד המשפטים ולרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נגד העיריות "אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מהיכולת לעשות בקווים אלו שימוש כפי שמחויב בחוק ובתקנות"
עידן יוסף
המלחמה ההיסטורית נגד קווי חינם

יצחק דנון
"האוטובוסים אינם מונגשים לעיוורים"

"שאלת המידתיות יכולה להשפיע על שאלת החוקיות"
עידן יוסף
בדיון בבית המשפט על עתידו של קו השבת "סבבוס" הועלו שאלות המעמידות בסימן שאלה את חוקיותו * המדינה ועיריית ר"ג התבקשו לתת תשובות בתוך שבועיים * השופטת מציעה להגיע לפשרה
לרשימה המלאה

עידן יוסף
"100% נגישות או שלא תהיה תחבורה בשבת"

הנגישות החלקית במערך 'נעים בסופ"ש', קווי התחבורה הציבורית בשבת אותו מפעילות עיריות בגוש-דן, עליו הסכימה עמותת נגישות ישראל, אינו לרוחם של כל ארגוני הנגישות, התובעים הנגשה מלאה כפי שמחייב החוק.
נציגי נגישות ישראל נפגשו (12.11.19) עם ראשי המיזם בעיריית תל אביב יפו, ובפגישה נאמר להם כי כרגע יש אילוץ שאין ברשות העירייה מספיק מיניבוסים עם מעלון, באופן שיאפשר את יישום הוראות החוק ותקנות הנגישות.
ההצעה שעלתה בפגישה דיברה על התפשרות מצד נגישות ישראל כך שרק 30% מן המיניבוסים יהיו נגישים, ושבין מיניבוס נגיש אחד למשנהו יהיה שירות בהזמנה טלפונית של מיניבוס נגיש לפי צורך.
כמו-כן דובר על מתן פיטור למיניבוסים עם מעלית בצד שתרד ישר על המדרכה, בנוסף לעזרה קולית לעוורים ולוח דיגיטלי לנוסעים עם מוגבלות. עוד דרשו בעמותה שבישומון ובאתר האינטרנט יהיה מידע נגיש מידע על לוח זמני הקווים הנגישים ומסלוליהם. בטווח הארוך, נאמר כי יש כוונה שכל מיניבוס חדש שיצורף למערך יהיה נגיש. מדובר רק בדרישות שהועלו, אך לא כולן התקבלו.
כאמור, לא כולם מוכנים לפשרה, שמתעלמת מהוראות החוק. בתלונה ששלח (יום ב', 2.12.19) יו"ר המרכז לעיוור, נתי ביאליסטוק-כהן, והעתק ממנה הגיע לידי News1, מתבקשים אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, וגבי נבון, ממונה נגישות בתחבורה הציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, לאכוף את הוראות הנגישות על העיריות וחברות ההסעים.
"דורשים נגישות מלאה"
"הפעלת קוים אלו מבורכת בעיני", כתב ביאליסטוק-כהן, "אולם אין לקבל בשום פנים הדרתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מהיכולת לעשות בקווים אלו שימוש עצמאי ובטוח, כפי שקבוע בתקנות ואשר לשם מטרה זו נועדו תקנות אלו".
"לא נוכל לתת יד להשארתם מאחור של אלו שנזקקים ביותר לתחבורה ציבורית, שכן לאוכלוסייה זו אין חלופה אחרת. למעשה, עבור אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, הפעלת קוים אלו אמורה להיות בשורה אמיתית, אך זאת רק בתנאי שתובטח נגישות מלאה בכל כלי התחבורה שמופעלים בקווים אלו".
ראש המרכז לעיוור, שמוקדם יותר היום הגיש בקשה לתובענה יצוגית נגד מפעילי תחבורה ציבורית שלא הנגישו את שירותים לבעלי לקויות ראייה, דורש מהממונים במשרדי המשפטים והתחבורה להפעיל מיד את הסמכויות שבידם, על-מנת להבטיח שכבר בסוף השבוע הקרוב, כל כלי הרכב שישמשו את קווי נעים בסופ"ש יהיו נגישים באופן מלא לבעלי מוגבלויות.
יצוין, כי חובת ההנגשה בחוק מחייבת הנגשה למוגבלים בתנועה, וגם הנגשה חושית ללקויי ראייה ולכבדי שמיעה, לא רק בתחבורה הציבורית אלא גם בהסעים שאינם קווי שירות.
ירידה חדשה בביקוש למוניות
מי שזועם על קווי נעים בסופ"ש הם נהגי המוניות. נהגי המוניות במיוחדות ("ספיישל") מדווחים על ירידה של כ-30%, אך נהגי מוניות השירות נפגעים הרבה יותר בשיעור לא ידוע. הנהגים שוקלים הגשת תביעה נגד עיריות תל אביב, רמת השרון, קריית אונו וגבעתיים המפעילות את המיזם. רעיונות למחאה בדרכים כגון חסימות כבישים נגנזו לפי שעה.

תאריך:  02/12/2019   |   עודכן:  02/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מתוך 116 תחנות שנבדקו רק 18 מציגות בכתב ברייל את מספרי הקווים העוברים בתחנה    הבדיקה לא כללה הנגשה קולית
עידן יוסף
אגרות גודש יסייעו בהפחתת גודש התנועה בישראל מיד    הרווחים מאגרות גודש יכולים לסייע בהשקעה נוספת בתחבורה ציבורית    הדגם הרצוי: חיוב ב-3 מעגלים סובבי ת"א או חיוב משתנה ב-1 ק"מ מסביב לעיר
עידן יוסף
רכבת ישראל משפרת את השירות לחיילים ומשדרגת את מערך ההיסעים אל קריית ההדרכה של צה"ל (עיר הבה"דים)    מוסיפה שתי הסעות חדשות מראש העין ומכפר סבא
עידן יוסף
ח"כ משה ארבל אומר כי גם אם אין מדובר ב"קו שירות" כעמדת משרד התחבורה, עדיין קיימות בידי השר סמכויות להגביל את תנאי הרישיון של רכב מנועי ציבורי    מקביל, שר הפנים דרעי אינו משיב לטענות בדבר חוסר סמכות המוקנית לו בחוק
עידן יוסף
סמוטריץ' מקדם קביעת תעריף לנוסעי האוטובוס בהתאם למקום העלייה לאוטובוס    רדיוס המרחק בקילומטרים יימדד באמצעות ישומון בטלפון הסלולרי
עידן יוסף
בשל עבודות חשמול הרכבת תנועת הרכבות בקו ב"ש-אשקלון-ראשל"צ-רעננה תופסק בין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז    רכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנות יבנה ות"א ההגנה, ומצפון בתחנות ב"ב ות"א סבידור    השבוע: עבודות בבית יהושע ובנתניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il