X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאיים בהטלת מכס של 100% על ייבוא ב-2.4 מיליארד דולר בשל המיסוי על חברות ההיי-טק האמריקניות רשות המיסים מציעה להטיל מס דומה בישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ ומקרון. במסלול עימות [צילום: לוקה ברונו, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מאיים להטיל מכס של 100% על ייבוא סחורות מצרפת בשווי 2.4 מיליארד דולר – תגובה על מיסוי חברות ההיי-טק האמריקניות בידי צרפת. המס, שאושר בידי צרפת, בשיעור של 3% ממחזוריהן של גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון ודומותיהן, מהווה דגם לזה שמציע משרד האוצר בישראל, תוכנית הממתינה להקמתה של ממשלה חדשה.
נציג הסחר האמריקני, רוברט לייטהייזר, פרסם את תוצאותיה של חקירה בת חמישה חודשים על מס ההיי-טק הצרפתי, שאושר לפני חצי שנה בידי האסיפה הלאומית והנשיא עמנואל מקרון. הוא קבע, כי מדובר באפליה לרעה של החברות האמריקניות, הפרה של עקרונות המיסוי הבינלאומיים ובעל השפעה חמורה במיוחד על החברות האמריקניות. הוא איים בהטלת מכסי תגמול על מוצרי ייבוא פופולריים כגון יוגורט, גבינה, שמפניה ואיפור. ההצעה זקוקה לאישורו של טראמפ ואין צורך באישור הקונגרס.
ההודעה באה יממה לפני פתיחת פסגת נאט"ו בלונדון, בה ישתתפו טראמפ ומקרון. הממשל האמריקני חושש בגלוי שהמס הצרפתי יציב תקדים למדינות נוספות, ולייטהייזר אמר שהוא עשוי לפתוח בחקירה דומה נגד אוסטריה, איטליה וטורקיה. המס הישראלי המוצע עודנו מצוי ברמת הדיונים ולכן ארה"ב טרם התייחסה אליו, אך הטלת המכס על צרפת – בעלת ברית רבת עוצמה – מהווה איתות שגם ישראל תצטרך להביא בחשבון.
בחודש אוגוסט איים הממשל שלא לחתום על הסכם סחר עם בריטניה, אם זו תותיר בעינו את מס ההיי-טק שהיא מתכננת. בריטניה תזדקק בדחיפות להסכם סחר עם ארה"ב לאחר פרישתה הצפויה מן האיחוד האירופי. המיסוי הבריטי המתוכנן הוא בשיעור של 2% ממחזוריהם של מנועי חיפוש, מדיה חברתית וסחר אלקטרוני - דהיינו גוגל, פייסבוק, טוויטר ואמזון. שר האוצר הקודם, פיליפ המונד, הודיע עליו בהצעת התקציב שהגיש באוקטובר שעבר, אך הוא טרם אושר בידי הממשלה בראשותו של בוריס ג'ונסון.
רשות המיסים הישראלית מתכוונת להציע לשר האוצר הבא לגבות מס מחזור של 5%-3% מחברות כמו גוגל ופייסבוק. נכון להיום, החברות הבינלאומיות אינן משלמות מס כלשהו על הכנסותיהן בארץ - מצב שגרר ביקורת ציבורית וגם עתירה לבג"ץ. מס מחזור נגבה מכלל ההכנסות ולא מן הרווח, והוא פשוט יותר לגבייה. ההערכות הן, שההכנסות ממנו יהיו מאות מיליוני שקלים בשנה.
חברות ההיי-טק הגדולות משלמות מיסים נמוכים מאוד בארה"ב, וכמעט שאינן משלמות מיסים ביתר חלקי העולם. הן מצליחות ליצור מבני מס מורכבים, בהם הכתובת הרשמית שלהן היא במדינות בעלות שיעורי מס נמוכים, כגון אירלנד, והשלוחות ברחבי העולם הן חברות-בנות המעבירות את רווחיהן לחברת-האם. הממשלות במדינות המובילות שמחוץ לארה"ב טוענות שמדובר במצב פגום מיסודו ובהתחמקות פסולה ממס, על הכנסות המסתכמות במאות מיליארדי דולרים בשנה.
במקביל הודיע טראמפ על הרחבת מלחמת הסחר הגלובלית שמנהל ממשלו מזה שלוש שנים. לאחר הטלת מכסים על יריבת הסחר סין ועל השכנות והשותפות קנדה ומקסיקו, מטילה כעת ארה"ב מכס על ייבוא מתכות תעשייתיות מברזיל וארגנטינה. טראמפ אומר, כי צעד זה הוא תגובה על הפיחות הניכר בערכי המטבעות של שתי המדינות, שלטענתו בא על חשבונם של החקלאים האמריקנים.

תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מאיים על צרפת בשל מיסוי ההיי-טק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
חיל-האוויר האמריקני השעה את מגבלות הגובה על מועמדים לקורסי טיס העומדות כיום על בין 162.6 ס"מ ל-195.6 ס"מ    מנהל עבודת מטה לשינוי מגבלות הגובה
עידן יוסף
המרכז לעיוור הגיש תלונה לנציבות הנגישות במשרד המשפטים ולרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נגד העיריות    "אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מהיכולת לעשות בקווים אלו שימוש כפי שמחויב בחוק ובתקנות"
איציק וולף
מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית נפגשה עם יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת ודנה עמו באפשרות לקצר את תקופת הבחירות אם הכנסת ה-22 תפוזר ביום רביעי הבא    המועד הקרוב ביותר שבו ניתן לקיים בחירות - סוף פברואר
איציק וולף
שר המשפטים הגיב על הודעת היועץ המשפטי לממשלה שטען כי יש למנות את מומי למברגר לממלא-מקום פרקליט המדינה וכי על אוחנה לקבל את המלצתו והבהיר: אתייעץ עם היועמ"ש ועם נציב שירות המדינה, אך "מי שיקבל את ההחלטה מי ימלא את מקומו יהיה אני"
עידן יוסף
ח"כ אלעזר שטרן הופתע לטובה מההכשר שנתנה הרבנות לסניף הפתוח בשבת    ברבנות הבהירו כי ההכשר אינו חדש, אלא אושר לפני 16 שנה בשל נסיבות ייחודיות, וכל הקשר למצב הפוליטי מופרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il