X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכרמלי. גם ביום חול הביקוש אינו גבוה [צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]
"לעירייה אין סמכות להפעלת הכרמלית בשבת"
מועצת עיריית חיפה החליטה להסיר את ההצעה להפעיל את הכרמלית בשבת לאחר שהתברר כי אינה מוסמכת להחליט על כך במקום משרד התחבורה הנותן את הרישיון

מליאת מועצת עיריית חיפה הסירה (יום ג', 4.12.19) מסדר היום הצעה לסדר שהעלה חבר מועצת העיר מסיעת הירוקים בה דרש להפעיל את הכרמלית, הרכבל התחתי, גם בשבתות.
הכרמלית לא פעלה בשבת מאז שנפתחה בשנת 1959, והביקוש לשירותיה אינו גבוה גם בימי חול. בחודש מרס האחרון הבהירה ראש העירייה עינת קליש רותם כי הכרמלית לא תפעל בשבתות בהתאם להסכמים הקואליציוניים בהם נקבע כי הסטטוס-קוו יישמר.
מזה כשנתיים שהכרמלית אינה עוד כלי תחבורה בבעלות העירייה אלא בבעלות המדינה. זאת לאחר שמשרד התחבורה נענה לבקשות לשלב את הרכבל התחתי האמור כחלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר הצפונית.
היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, שנודע לה על הכוונה לדון במועצת העיר בנושא, הבהירה ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, כי הנושא אינו מצוי כלל בסמכות העירייה.
במכתב ששלחה נאמר: "הובא לידיעתנו כי במועצת העיר עתיד להתקיים דיון שעניינו תנאי הפעלת הכרמלית. כפי שבוודאי ידוע לך, הכרמלית על תשתיותיה והתקניה מהווה חלק ממארג התחבורה הציבורי בחיפה, ובהתאמה פעילותה מעוגנת ברשיון הפעלה שניתן לה על-ידי המפקח על התעבורה במשרד התחבורה. רשיון ההפעלה קובע את תקופת ההפעלה, מפרט הקווים, תדירותם ושעות הפעילות בימי השבוע".
עו"ד סיטון הדגישה כי כל שינוי בתנאי הרישיון אינו בסמכות העירייה: "הסכם הפעלת הכרמלית בין ממשלת ישראל לבין חברת הכרמלית ובין עיריית חיפה גודר את אחריות הצדדים להפעלה תוך הכפפתה לרשיון ההפעלה. לפיכך, ככל שבכוונת מועצת העיר חיפה להעלות על סדר יומה שינוי בתנאי ההפעלה שקבועים ברישיון ההפעלה, נבקש להדגיש כי הסוגיה אינה עומדת כלל לפתחה של העירייה, אינה בגדר סמכויותיה ואיננה באחריותה".
כאמור, מועצת העיר הצביעה בעד אי-הכללת הנושא בסדר היום בנימוק של היעדר סמכות.

תאריך:  04/12/2019   |   עודכן:  04/12/2019
+הכרמלית לא תפעל ביום שישי
13:01 04/12/19  |  עידן יוסף

עקב עבודות תחזוקה, לא תפעל הכרמלית ביום שישי הקרוב.

+ירושלים: הולכת רגל נהרגה מפגיעת הרכבת הקלה
01:09 04/12/19  |  עידן יוסף

בתחנת יצחק נבון ברחוב יפו בירושלים, נדרסה צעירה למוות לאחר שרכבת קלה פגעה בה. צוותי כיבוי פעלו לחילוץ הגופה מתחת לקרון. המשטרה פתחה בחקירת התאונה. מסיטיפס נמסר: "בסביבות השעה 00:20, הגיעה הולכת רגל לשטח תחנת הרכבת הסמוכה לתחנה המרכזית. מסיבה לא ברורה הבחורה נפלה בין שני הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה, זאת בזמן שהרכבת הקלה הייתה בנסיעה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לעירייה אין סמכות להפעלת הכרמלית בשבת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל מציינת את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות וגאה לדווח על שיא של כל הזמנים במספר הנוסעים עם מוגבלויות המשתמשים ברכבת - 52 אלף נסיעות של בעלי מוגבלויות
יצחק דנון
המרכז לעיוור מבקש לתבוע 31 מיליון שקל מחברות אגד, דן, קווים ואפיקים בטענה שאינן מקיימות בצורה שיטתית את חובת ההנגשה לעיוורים
עידן יוסף
המרכז לעיוור הגיש תלונה לנציבות הנגישות במשרד המשפטים ולרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נגד העיריות    "אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מהיכולת לעשות בקווים אלו שימוש כפי שמחויב בחוק ובתקנות"
עידן יוסף
בדיון בבית המשפט על עתידו של קו השבת "סבבוס" הועלו שאלות המעמידות בסימן שאלה את חוקיותו    המדינה ועיריית ר"ג התבקשו לתת תשובות בתוך שבועיים    השופטת מציעה להגיע לפשרה
עידן יוסף
משרד התחבורה הכריז מלחמת חורמה נגד קווים המסיעים נוסעים חינם, זה קרה לפני כ-20 שנה, אלא שאז היו המסיעים חרדים, והנסיונות להערים על החוק באופן שהשירות לא יוגדר כתחבורה ציבורית נתקלו ביד קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il