X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בעיריית ירושלים אישרה עידכון למדיניות התכנון לשכונת הבוכרים בעיר, שהתאפיינה עד היום בבנייה נמוכה, וקבעה כי ניתן יהיה לבנות בשכונה בניינים בני שש קומות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בעיריית ירושלים אישרה עידכון למדיניות התכנון לשכונת הבוכרים בעיר וקבעה כי ניתן יהיה לבנות בשכונה בניינים בני שש קומות.
שכונת הבוכרים הוקמה בשנת 1890 כשכונת יוקרה של משפחות עשירות שעלו מבוכרה עם כל רכושם. יופיים וגודלם של הבניינים בשכונת הפאר היהודית בארץ ישראל של סוף המאה ה-19 בלטו במיוחד על-רקע הבנייה היהודית הפשוטה והעממית של אותם ימים. השכונה מתאפיינת בשימושי קרקע מעורבים הכוללים מגורים, מוסדות חינוך ודת ומסחר.
מדיניות התכנון עמדה במשך שנים על שימור השכונה במרקם נמוך של 3-4 קומות. עם זאת, במשך השנים, התרחש תהליך של ציפוף מוגבר באזור, ובמסגרתו אושרו היתרים והקלות נקודתיים, ומרקם בינוי השכונה אינו נמוך כפי שמציעה המדיניות. על-מנת לתת מענה תכנוני ראוי ומספק, המושתת על עקרונות אחידים לתכנון הנקודתי, גיבשו אגף התכנון בעירית ירושלים ולשכת התכנון המחוזית מסמך מדיניות משותף לשכונת הבוכרים.
במהלך גיבוש המדיניות נערכו בשכונה מספר סיורים, במסגרתם נבחנו כלל הסוגיות הקשורות לנפחי הבינוי בשכונה והמסקנה שעלתה היא שבפועל במקום בינוי של 3 קומות וגג רעפים, מרבית המבנים עם תוספות מאוחרות מגיעים לגובה של 4, 5 ואף 6 קומות.
המדיניות המוצעת מבוססת על הניסיון הרב ועל עקרונות התכנון שגובשו במהלך השנים על-ידי הוועדה המקומית והוועדה המחוזית במסגרת קידום תוכניות נקודתיות באזורים הסמוכים לשכונת הבוכרים.
מעיריית ירושלים נמסר כי מטרתו של מסמך המדיניות היא לייצר מסגרת תכנונית לאפיון נפח וגובה הבינוי בשכונה ההיסטורית, וזאת בהתייחס לקריטריונים שעניינם אופי החלקות, רוחב הדרך, מיקום המגרש ביחס לצירים הראשיים באזור, והמצב התכנוני המאושר בסביבה. המדיניות המוצעת כוללת בניה של עד 6 קומות בצירים הראשים ו-5 קומות ביתר השכונה וקביעה של מספר בניינים לשימור מחמיר ללא תוספות.
את מסמך המדיניות מלווה עיריית ירושלים בתכנון חדש ושדרוג של המרחב הציבורי בשכונה באמצעות חברת עדן ופעילות קהילתית וחינוכית משותפת עם המינהל הקהילתי להגברת הכרות תושבי השכונה ומבקריה עם ההיסטוריה המפוארת של השכונה והפעילות החברתית והתורנית המתקיימת בה כיום.
הוועדה אישרה את המדיניות המוצעת והמלצותיה יובאו בפני הוועדה המחוזית לצורך קבלת החלטה סופית ואימוץ מסמך המדיניות.

תאריך:  05/12/2019   |   עודכן:  05/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו בנייני 6 קומות בשכונת הבוכרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבוצת יעקבי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2019 בהפסד של 33.9 מיליון שקל    חלק ניכר מההפסד נובע ממחיקת השקעתה באורתם, ומערבויות שהעמידה לכיסוי חובותיה של אורתם
איציק וולף
שבוע לפני פיזור הכנסת מודיע יו"ר ישראל ביתנו בראיון כי לא יצטרף לממשלה צרה מאף צד וכי לדעתו אפסו הסיכויים לממשלת אחדות    "נתניהו וגנץ קיבלו החלטה אסטרטגית לא ללכת לאחדות, שתי המפלגות נושאות באחריות לעוד בחירות"
עידן יוסף
זעם מצד עובדים ותיקים על כך שמגיעים למשרד עובדים במיקור-חוץ, ללא הוותק וההכשרה הנדרשים, ומאיישים משרות אותן היו אמורים לאייש עובדי המשרד
איציק וולף
הגירעון המצטבר לתשעת החודשים הראשונים של שנת התקציב 2019 עמד על סך של 37.1 מיליארד שקל לעומת גירעון בסך 24.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד
איציק וולף
מחסן נשק אירני הותקף באזור גבול סוריה ועירק    ראש הממשלה נשאל האם ישראל תקפה וסרב להשיב    נתניהו נועד עם שר החוץ האמריקני פומפיאו והצהיר: הנושא הראשון, השני והשלישי שבו נעסוק היא אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il