X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען כי מדובר במהלך בחירות של נתניהו כמו גם סיפוח בקעת הירדן אליו הביע התנגדות - "לפני דיבורי סרק על סיפוח, יש לעסוק בפיתוח"
▪  ▪  ▪
גנץ. ביקורת הפכה למתקפה שלוחת רסן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס (יום א', 8.12.19) בוועידת העיתון מקור ראשון לסוגיית ברית ההגנה עם ארצות הברית, ואמר: "נתניהו יודע היטב שכל המערכת הביטחונית לאורך שנים התנגדה לברית הגנה שיש בה כדי להכביד ותגביל אותנו. לא סתם הסוגיה הזו לא הועלתה במשך שנים ארוכות, גם כשהיו הזדמנויות.
"אני רואה בחומרה את הניסיון לגרור סוגיות ביטחוניות אסטרטגיות לתוך מהלכים של קמפיין בחירות - זה לא ראוי וזה לא נכון. לא אתן לזה לקרות. כחול לבן בראשותי תתמוך בכל מהלך ביטחוני נכון, בכל עת, ומכל פוזיציה", אמר גנץ.
גנץ סירב להצהיר כי כחול לבן תתמוך בהחלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן, ואמר: "קבענו כבר, שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל וכך תישאר לנצח נצחים. זה עניין ביטחוני ואסטרטגי - ולא רק עניין לקמפיין בחירות. מרוב שנתניהו מדבר על הבקעה - הוא שכח שצריך לעשות. לפני דיבורי סרק על סיפוח, יש לעסוק בפיתוח".
כבר בתחילת נאומו תקף את ראש הממשלה: "מישהו אמר לי יותר מוקדם שהוא ספר היום בבוקר, ונתניהו הזכיר כמעט 60 פעמים בנאומו את המילה אני. אז תסלחו לי, אבל בואו נתחיל דווקא מאנחנו. כי קודם כל צריך לדבר על המחבר ביננו ועל השליחות המשותפת שלנו. אחר כך נדבר גם פוליטיקה".
הוא ציין כי קיימת הסכמה בינו לאנשי ימין על 80% מהדברים, ואמר: "אנחנו תקועים ב-20% שעליהם אפשר להתווכח. את זה צריך לשנות. צריך לחבר את החברה הישראלית. כשניפטר מהשחיתות וניגמל מהפילוג, נוכל לשוב לדבר עניינית על ה-80% המשותפים".
גנץ הודה כי טוב לחיות בישראל: "התרגלנו לאיזו חלוקה שצד אחד של המפה הפוליטית מספר כמה טוב פה וצד אחר אחראי להגיד כמה רע פה. אני כופר בכך. אני חושב שמימין ומשמאל צריכים להודות שטוב פה ושכולנו רוצים לחיות ולהישאר פה. כי זו האמת". עם זאת טען כי תחת ממשלת נתניהו המבקשת לפלג ולשסע קיימת בעיה עמוקה יותר - כרסום עמוק ביסוד היהודי של הערבות ההדדית", כלשונו.
הוא הוסיף כי המתקפות כנגד מערכת החוק הן המערערות את אמון הציבור בה: "נתניהו אמר הבוקר שהדבר החשוב ביותר במדיניות החוץ שלנו הוא להבין את דעת הקהל, אבל אני טוען שתחושת הקהל בבית פנימה חשובה לא פחות לחוסנה וחוזקה של ישראל. לפי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה, בשנת 2003 מעל 50% מהישראלים נתנו אמון בכנסת - היום רק 27%. 45% נתנו אמון בממשלה, היום פחות משליש. דעת הקהל הישראלי על מוסדות המדינה, כן גם על מערכת המשפט, מסכנת ומטרידה אותי הרבה יותר מדעת הקהל בארצות הברית.
"היא נובעת בין השאר, מכך שקיצוניים תוקפים קיצוניים ואלה קובעים את האקלים הציבורי.
לצערי, מנהיגים משני הצדדים לא מעמידים מולם קול מספיק בהיר ונחוש. נחוץ כאן קול תקיף וחד דווקא במתינות ובממלכתיות שלו. בהובלת נתניהו, עמדות לגיטימיות של ביקורת, למשל על מערכת המשפט ואכיפת החוק, מערכות שיש גם בהן מה לתקן כמו בכל מערכת, הופכות למתקפות שלוחות רסן על אנשים טובים וישרים המבצעים את תפקידם.
"וזכות ההפגנה והשמעת המחאה גם היא הופכת מושא לביקורת. כאשר היא מגיעה מימין היא זוכה בקלות רבה מדי לכינוי 'הסתה' וכשהיא מושמעת משמאל בקלות תוגדר כ'בגידה'. חברים, אני מבקש מכם לא לעסוק בנתניהו כן או לא אלא לראות מה באמת עומד כאן על הפרק. אנחנו עדים למותה של הענייניות".
יו"ר כחול לבן חזר בוועידת מקור ראשון על העמדה המסורתית לפיה, עדיין יש תקווה למנוע בחירות מיותרות, אך לא באמצעו שינוי השיטה. "יש למנוע בחירות מתוך תפישת אחריות. ולכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי כדי למנוע בחירות שכאלו. אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות - אני, ולא אף אחד אחר", אמר ברומזו ליאיר לפיד.

תאריך:  09/12/2019   |   עודכן:  09/12/2019
+כחול לבן והליכוד סיכמו: הבחירות ב-2 במארס
11:20 09/12/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הבחירות הבאות יתקיימו ביום שני מהלך שמחייב שינוי בחוק יסוד הכנסת  ▪  אם אכן הבחירות יתקיימו ביום זה - תהיה זו הפעם הראשונה שהבחירות מתקיימות ביום שני

בחירות בפעם השלישית [צילום: פלאש 90]
+איבדנו את שפיות הדעת
11:09 09/12/19  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

שנה נותרה לנו, והחול בשעון החול הולך ואוזל בקצב מעורר דאגה  ▪  הזמן לעשות מעשים הוא עכשיו, אך כפי שמנדלביט טוען, זו ממשלת מעבר, ורק בידו נתון שרביט המלוכה - הוא יחליט, הוא יאשים, הוא יקבע

טראמפ. יחס מקביל [צילום: פריק סמנסקי/AP]
+הגשש העיוור וגנץ החיוור
10:13 09/12/19  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה

יריית הפתיחה כבר נורתה אנחנו הולכים לבחירות בפעם השלישית, אם זה לא היה עצוב היינו כולנו צוחקים, את האלמנט נקבל יחד עם חשבון מנופח בסוף המערכה

לוי. הגיע לגבורות [צילום: פלאש 90]
+ח"כ ניסנקורן: "יש פה סרבן מתמיד במו"מ"
08:54 09/12/19  |  מירב ארד

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן התייחס בראיון לכאן ב' למו"מ עם הליכוד: "יש פה סרבן מתמיד במו"מ, גם בנושא הבלוק, גם בנושא מי הראשון ועכשיו גם בנושא החסינות"

+יו"ר השלטון המקומי דורש מליברמן להצטרף לממשלה צרה
22:14 08/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ: ברית ההגנה עם ארה"ב תגביל אותנו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ-כמה צביעות!!!
אא  |  9/12/19 02:23
 
- כמה נכון
שמחה חן  |  9/12/19 09:58
2
גנץ אף אחד לא יצלח להגביל אותך ל"ת
אתה המגביל הלאומי  |  9/12/19 09:56
3
החושם גנץ=מרוט נוצות אסטרטגי!
חמוריקו  |  9/12/19 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
עידן יוסף
הרשימה תישאר זהה אם יהיו בחירות נוספות    טרם נקבע דיון על מקדימות לראשות הליכוד    מקורבים לנתניהו טוענים: האיום המרכזי – אדלשטיין, שעוד לא החליט אם הוא מעוניין לאסוף 61 ממליצים
איתמר לוין
השופט השלישי בבכירותו בבית המשפט העליון, ניל הנדל, יעמוד בראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23    ממלא מקומו: השופט עוזי פוגלמן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קונצנזוס, מריחה, נֶגע ומתקפת-פתע
עמוס שנער
גנץ ולפיד אינם מוכנים להיות שותפים לממשלה שבראשה עומד נתניהו כי המלחמה בסיגרים ובשמפניות ובבקשה לסיקור תקשורתי חיובי (או לייתר דיוק... לסיקור תקשורתי פחות עוין) יותר חשובה להם מממשלה יציבה ומתפקדת, מצרכי ביטחון המדינה ומהצלתנו ממערכת בחירות שלישית שעלותה כל כך גבוהה למשלם המיסים    המדינה מבחינתם יכולה ללכת לעזאזל, העיקר שנתניהו ילך לכלא או לכל הפחות שיסתלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il