X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטי בית משפט שלום במשכן הנשיא - הטקס הגדול ביותר בתולדות המדינה [ט' בחשוון תש"ע, 27.10.2009]
▪  ▪  ▪
דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון [צילום: פלאש 90]
היום אתם נכנסים בעול הכהונה השיפוטית. לא קל העול שיוטל על כתפיכם. שופטי ישראל, אשר מלאכת השיפוט הוטלה עליהם, זקוקים לכל תעצומות הנפש לעשות משפט, להבחין בין טוב לרע, להכריע הכרעות קשות על-פי מיטב מצפונם ושיפוטם

   רשימות קודמות
  שופטים חדשים - "מכל קצוות הארץ"
  ביה"ד לעבודה ממלא שליחות של הגנה על החלש
  "אי-התלות של השופטים היא הנכס החשוב ביותר שבידינו"
  הלכה למעשה: העליון מקדם את הערכים הדמוקרטיים
  לא נחזור אחורנית

אישי נשיא המדינה, אדוני שר המשפטים, נשיאי בתי המשפט, חברי ועדת הבחירה לשופטים, חבריי השופטים המכהנים והשופטים בדימוס, השופטים החדשים, משפחות השופטים, אורחים נכבדים.
התכנסנו שוב במשכן הנשיא לטקס השבעת שופטים והפעם, בטקס הגדול ביותר בתולדות המדינה, מצטרפים למשפחת שופטי ישראל 43 שופטים חדשים; שופטים שבאים מקרב ציבור עורכי הדין, חלקם מקרב השירות הציבורי וחלקם מקרב ציבור הרשמים. בטקס זה אנו מציינים את הצטרפותם של השופטים בעיקר לבתי משפט השלום ברחבי הארץ; ושופטת אחת לבית המשפט המחוזי בירושלים אחרי שרק לפני זמן קצר הושבעו במשכן זה שופטים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט המחוזיים. בכך אנו משלימים מעגל נוסף של מינויים, פרי המאמץ שעשתה הוועדה לבחירת שופטים בראשות שר המשפטים במטרה למלא את החסר הרב שחשנו בו במערכת המשפט בשנה שחלפה.
בכל הזדמנות, אני שבה ומדגישה כי טקס ההשבעה של שופטים לעולם אינו מעמד של שיגרה, גם אם המעמד מתקיים לעתים תכופות. השבעת שופט חדש המצטרף למערכת בתי המשפט היא חג לשופט, חג לבני משפחתו וחג למשפחת השופטים כולה.
המצטרפים היום לשורותינו הינם תגבורת חיונית אשר תתרום מיכולותיה ומכישוריה לבתי המשפט, לציבור המתדיינים המצפה בכליון עיניים ליומו בבית המשפט ולסעד מבית המשפט, ואתם המצטרפים היום אלינו, כל אחד מכם במקום כהונתו, תסייעו למתן המענה לציבור זה.
בתי משפט השלום הן הערכאות הדיוניות בהם מתבררים אלפי עניינים בשנה. כמותית, הרוב המשמעותי של התיקים במערכת מצויים בבתי משפט השלום. סמכויותיהם של בתי משפט השלום (שלא כבעבר) הן סמכויות נרחבות, לרבות בעניינים משפיעים וחשובים, הן בתחום הפלילי והן בתחום האזרחי. אלה הם מרבית ההליכים השיפוטיים בארץ. בימים אלה אנו שוקלים להרחיב את סמכויות בתי משפט השלום, ולקבוע בהם גם מחלקות לעניינים מנהליים כפי שנעשה בבית המשפט המחוזי. בתי משפט השלום מהווים את המסד שעליו נשענת מערכת בתי המשפט על ערכאותיה השונות.
אתם נכנסים לעול השיפוט בתקופה שאינה קלה למערכת אכיפת החוק כולה. בתקופה בה יש ציפייה בקרב הציבור בישראל כי בתי המשפט יסייעו להשלטת החוק והמשפט. ציפייה כי בתי המשפט יתרמו את חלקם לביטחון הציבור ולשלומו. בתקופה בה האלימות והזילות בחיי אדם היו למציאות היומיומית של חיי החברה בישראל, בימים בהם התרופפו חישוקי ההגנה על כל אדם בישראל, במקומותינו, ברחובותינו ואפילו בבתינו. בתקופה של התגברות הפשיעה, פשעים של יחידים ופשיעה מאורגנת, כאשר על כל החוליות האמונות על האכיפה ועל ההגנה מפני הטרור הפלילי למלא תפקיד למיגורן של תופעות אלה, יש חשיבות רבה לחיזוקם של השופטים הנוטלים חלק בהליכים לאכיפת החוק. אולם תפקידם של השופטים מורכב הרבה יותר, שכן אכיפת החוק עליה הם מופקדים היא גם ההגנה על זכויות האדם, הגנה על הפרט, הגנה על החלש מפני שימוש לרעה בכוח לרבות השימוש בכוח השלטון. השופטים הם גם המופקדים על מתן סעד שיפוטי בתקופה של משבר כלכלי, בתקופה המתאפיינת בהתגברות המצוקות הכלכליות והפערים החברתיים.
אני מאמינה כי הצטרפותכם לשורות השיפוט תסייע להקל מהעומס המוטל על כתפי השופטים, תסייע להיטיב את השירות לציבור, ותתרום להיותם של בתי המשפט נגישים יותר לפונים אליהם ולנזקקים להכרעה שיפוטית. לשם קידומן של מטרות אלה אנו פועלים ופעלנו בשנה שחלפה; ברוב בתי משפט השלום מכהנים כיום נשיאים חדשים; שופטים ותיקים וחדשים כאחד, חדורי תחושת שליחות ונכונות להשתלב בתוכניות החדשות לארגון ולניהול משופר ומתחדש של עבודת המערכת. אנו מצידנו עושים כל מאמץ לסייע באמצעים שיהיה בהם כדי לסייע לעבודתכם. כך במהלך השנה הקרובה נמשיך ונפרוש את המיחשוב בבתי המשפט כולם; מיחשוב המשנה את דרכי העבודה במערכת; אומנם לא כל התנאים הפיזיים במבנים של בתי המשפט הם הולמים; אך גם בתחום זה חל שיפור ניכר ברוב בתי המשפט ותורם של אחרים יגיע.
ימי העבודה של השופט והשופטת עמוסים; מצפה לכם עבודה רבה; אני שבה תמיד ומזכירה כי ימי חופשה מוקדשים לכתיבה. מרגע שתיכנסו ללשכותיכם תלמדו לדעת ששופטים עובדים עבודה קשה, עושים לילותיהם כימים להתמודד עם ערימות התיקים, מנסים למצוא לעצמם זמן כתיבה מחוץ לשעות השיפוט באולם והזמן לא הוקצה להם לשם כך. השופטים נתונים במירוץ מתמיד בינם לבין יומנם העמוס, ובהתמודדות עם הזמן המועט שניתן להם לחשיבה ולימוד שהם כה זקוקים לו גם בהיותם בעלי ניסיון מקצועי רב. התמורה האמיתית היא הסיפוק הרב ממימוש הייעוד השיפוטי - בעשיית משפט.
חבריי השופטים החדשים, היום אתם נכנסים בעול הכהונה השיפוטית. לא קל העול שיוטל על כתפיכם. שופטי ישראל, אשר מלאכת השיפוט הוטלה עליהם, זקוקים לכל תעצומות הנפש לעשות משפט, להבחין בין טוב לרע, להכריע הכרעות קשות על-פי מיטב מצפונם ושיפוטם. אין על השופט אלא מרות הדין, הוא אינו תלוי באיש; ואחריותו היא כלפי הציבור בכלל, וכלפי המתדיינים שבפניו. זוהי גם הבדידות של השופט בעבודתו היומיומית. עליו להיות קשוב לטוענים בפניו, לבעלי הדין ולעורכי הדין, לגלות אורך רוח, לב פתוח, כמו שנאמר במקורותינו "לב שומע", לנהל את ההליך שבפניו על-פי מיטב שיקול הדעת והמזג השיפוטי. לא להיגרר בדיון ולא לגרור אותו, לנהלו ביעילות שלא על חשבון האיכות.
אין לי אלא לאחל לכם כי תעטו בכבוד ובגאון את גלימת השופט, תוך הכרה בכובד האחריות ובחשיבות השליחות שאתם נוטלים על עצמכם בדרככם השיפוטית.
למשפחות השופטים הנמצאות כאן היום, גם אתם תחושו בקרוב את הסביבה החדשה בה אתם מצויים, את היותכם במוקד של התעניינות מחוץ ובמרכז הצורך למתן תמיכה וגיבוי מבית. קבלו על עצמכם מעמד זה בכבוד ובנפש חפצה כחלק ממשפחות השופטים המורחבת.
קבלו נא, אפוא, איחולים להצלחה. הצלחתכם הצלחתנו.

תאריך:  27/10/2009   |   עודכן:  27/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטים יעבדו קשה; השירות לציבור ייועל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השופטים יעבדו קשה השירות ייועל
פוצווט  |  19/05/10 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי אשכנזי
נאום הרמטכ"ל ברציף 17 של תחנת הרכבת בגרונוולד בגרמניה [ח' בחשוון תש"ע, 26.10.2009]
שמעון פרס
נאום נשיא המדינה בוועידת הנשיא בסימן "פונים אל המחר" [ב' בחשוון תש"ע, 20.10.2009]
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בוועידת הנשיא בסימן "פונים אל המחר" [ב' בחשוון תש"ע, 20.10.2009]
ציפי לבני
דברי יושב-ראש האופוזיציה בישיבת המליאה לזכר רחבעם זאבי ז"ל [ב' בחשוון תש"ע, 20.10.2009]
דורית ביניש, נשיאה
דברי נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא [כ"ו תשרי תש"ע - 14.10.2009]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il