X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עבירה על החוק? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מכתב התראה לעיריות המפעילות:
"נעים בסופ"ש - הפרה של החוק"
נפגעי קווי השבת מזהירים כי ידרשו חיוב אישי ממי שהיה שותף להפעלתם טוענים כי האישור לווה בכשלים חוקיים ומינהליים המעיד כי ההחלטה התקבלה שלא כדין "הפעלת הסמכות איננה סבירה או מידתית ועל כן לא תוכל לעמוד"

ראשי העיריות השותפות ב'נעים בסופ"ש', מיזם התחבורה הציבורית בשבת, וחברי מועצות העיר בערים אלה קיבלו מכתב התראה מעורכי דין, שבו נטען כי השירות האמור גורם נזק כלכלי לנהגי המוניות, פוגע בבעלי מוגבלויות ופוגע בשוויון של תושבים דתיים ומסורתיים.
במכתב, שנשלח על-ידי עורכי דין ממשרד בן ציון ופריבס בשם תושבי העיריות, גופים ציבוריים, וגורמים מסחריים רלוונטיים, הוזהרו הנמענים כי בהתאם לעקרונות החיוב האישי בעיריות ורשויות מקומיות, האחריות על הנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מן ההחלטה מוטלת על כתפי חברי המועצה וכלל האחראים לאישורן ולביצוען של הפעולות העוולתיות, ולכן יתבקשו לשאת בכלל הנזקים האמורים - באמצעות תביעות נזיקיות ותובענות ייצוגיות שיוגשו בעניין.
על-פי הנטען בפנייה, מהווה הפעלת השירות בשבת הפרה של שורת הוראות חוק, ובהן:
  • איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה בקו שירות;
  • עצירה אסורה בתחנות האוטובוס להורדת נוסעים ולאיסוף נוסעים (החוק מתיר רק עצירה במרחק 20 מ' מהתחנה);
  • הפרת הוראות ‏חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות הנגישות המחייבות גם הנגשה חושית של 100% לכבדי שמיעה וללקויי ראייה גם אם אין מדובר בקו שירות;
  • הפעלת איגוד ערים בניגוד להוראות חוק איגודי ערים;
  • סטייה מהסדרים ראשוניים לפיהם "רשות מנהלית אינה רשאית לפעול אלא על-פי הסמכה ברורה של המחוקק". כלומר, הנחת היסוד היא כי המחוקק ביקש להותיר בידיו את הסמכות לקבוע את עקרונות המדיניות בנושאים עקרוניים, המצריכים איזוני זכויות רגישים במיוחד, והותיר בידי הרשות המבצעת, ועל אחת כמה וכמה בידי הרשות המקומית, אך ורק את מלאכת הוצאתם אל הפועל. לדעת עורכי הדין, "אף אם פרשנות מסוימת רומזת כי לעירייה יש סמכות להפעיל קווי תחבורה ציבורית (ולא היא) ברי כי רשות מקומית אינה רשאית לנצל ניסוח עמום וסתום כדי לשנות סדרי עולם חברתיים העומדים בלב האמנה החברתית הישראלית".
עוד נטען כי גם אם הייתה עומדת לעירייה סמכות להורות על השירות, במישור המנהלי והפעלת הסמכות, הפעלת התחבורה לוקה בחוסר סבירות קיצונית. זאת מאחר שהליך הבדיקה והגיבוש של מערכי ההסעים היה חפוז ורשלני לא בחן כראוי את הצרכים וההשלכות, הליך האישור התבצע באופן לקוי והושפע ממניעים זרים ופסולים במטרה לקבוע עובדות בשטח כדי נצל את הנסיבות החריגות המתקיימות בפוליטיקה הארצית.
עוד נטען כי האישור ניתן תוך פגיעה בזכות הטיעון של התושבים הנפגעים, ובפרט בנהגי המונית, לרבות זכותם של תושבים שהקווים עוברים בשטחם, קבוצות אוכלוסייה מתנגדות, עסקים פרטיים בתחום ההסעות, נהגי מוניות שפרנסתם נפגעת וכיו"ב.
לדברי עורכי הדין, לא מולאה חובת ההנמקה בדבר נחיצות השירות והתאמתו הפרטנית לצרכי התושבים וליעדים התקציביים, והעירייה נמנעה להציג כל אבני בוחן שיבחנו את השירות והיעילות שלו.
הם הסבירו כי מתקיימת פגיעה באוטונומיה ובכבוד האדם מאחר שמדובר בפגיעה קיצונית ולא מידתית בכבוד התושבים כאשר היא מחייבת אותם - ללא סמכות מפורשת - לממן שירותים המתנגשים באופן דרמטי עם מערכת אמונתם.
עורכי הדין דורשים על הפסקה מיידית של הפעלת מערך התחבורה הציבורית או לחלופין על צמצום והשהיה של השירותים כך שיתיישבו עם עקרונות המשפט המנהלי והוראות הדין או לחלופי חילופין, לפצות או לשפות את התושבים, הנהגים והגופים הנפגעים בין בכסף ובין בשווה כסף באמצעות מימון נסיעות באמצע שבוע וכיו"ב.
יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, מסר בתגובה, כי מכתבי ההפחדה המגוחכים לא ירתיעו את ראשי הרשויות ונציגי מרצ במועצות השונות מלהיאבק עבור הזכות הבסיסית, כלשונו, לתנועה חופשית בשבת. "כמה אירוני שעל-פי מכתב ההתרעה, הפעלת הקווים בשבת 'פוגעת בשוויון ומהווה אתנן פוליטי פסול לציבור החילוני' [הורוביץ סטה מן הציטוט המדויק: "פגיעה זו אף עלולה לעלות לכדי אתנן פוליטי פסול לחלק אחד מתושבי העיר על חשבון החלק האחר", ע.י.]. האם התובעים האלמוניים [גם כאן חוסר דיוק - אין תובעים כי לא הוגשה תביעה והפונים חותמים בשמותיהם - עורי הדין איתמר מירון יצחק מירון, ע.י.] באמת מעוניינים להיכנס לנושא ולבחון כמה משלם הציבור החילוני על שירותים שניתנים באופן בלעדי לציבור הדתי והחרדי?".
בשבת האחרונה סירבה עיריית תל אביב-יפו מטעמיה למסור נתונים באשר לביקוש לשירות, כפי שעשתה על-פי אומדן בשבועיים הראשונים להפעלה.

תאריך:  10/12/2019   |   עודכן:  10/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נעים בסופ"ש - הפרה של החוק"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על העיריה גם לפתוח את כל משרדי
נדב  |  10/12/19 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
עידן יוסף
למרות התחייבות מנכ"ל עיריית תל אביב לפני כשנה ולמרות פסיקת ביהמ"ש המחייבת את העירייה לסגור מרכולים בשבת, ממשיכה העירייה לגרור רגליים. בקווי השבת קרה ההפך
יצחק דנון
המדינה: פתחי כריים, שהייה מנהל מחלקת הגבייה במועצה המקומית משהד, גנב ממנה 246,000 שקל בשנים 2013-2010
יצחק דנון
שישה עורכי דין תובעים מן העירייה 5.5 מיליון שקל, בטענה שלא שילמה את מלוא שכרם כאשר הפסיקה את ההתקשרות איתם לצורך גביית חובות
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון לשעבר הורשע בקבלת 150,000 שקל מיזמים וקבלנים, למימון דמי שתיקה לנשים שהתלוננו על הטרדה מינית מצידו - 15% מסכום האישום
איתמר לוין
יעקב פרץ נעצר במסגרת החקירה הנרחבת שהחלה הבוקר    חשודים נוספים: שמואל סיסו, לשעבר ראש עיריית קרית ים וכיום יו"ר הוועדה הקרואה תל מונד; ואבישי כהן, מנכ"ל חברת יפה נוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il