X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית בן צור מעניק תעודת הוקרה ליאיר ריינמן [צילום: תום גני]
להשפיע על המדיניות
מכון כלכלי חדש ברוח השמאל - "יסודות"
מטרת המכון היא להעמיד חלופות למדיניות הכלכלית והחברתית על בסיס של כלכלה כלכלן במכון: השוק החופשי אינו חופשי ואינו תחרותי. התחרות ביטלה את עצמה והעבירה פרנסה של רבים למעטים
יעקב בכר

עמית בן צור

בתל אביב הושק (יום ב', 9.12.19) מכון מחקר לעיצוב מדיניות כלכלית-חברתית ברוח השמאל. "יסודות - למדיניות ציבורית ולציונות מעשית". המכון הוקם על-ידי התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים וקרן ברל כצנלסון. אין מדובר ב"מכון יסודות" הוותיק העוסק בנושאי חינוך.
מטרתו של מכון יסודות היא לעצב את המדיניות הממשלתית באמצעות הכשרת עובדי ציבור העוסקים במדיניות ציבורית בתחומים הכלכליים והחברתיים ובאמצעות בניית כלי מדיניות מעשיים, מבוססי ניתוח והערכה ומכווני יישום לא רק בזירות השלטוניות, אלא גם בזירות הציבוריות והתקשורתיות.
את המכון מנהל עמית בן-צור, לשעבר ראש המטה של הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, מנהל ההקמה של רשות בתי החולים הממשלתיים, ראש המטה של ראש האופוזיציה ויועץ בכיר למנכ"ל משרד הבריאות. בן-צור: "אנחנו לא נעסוק רק בתיאור הבעיות והגורמים שיצרו אותן, אלא נציע פתרונות מתקדמים וננסה לשכנע את מקבלי ההחלטות לאמץ אותם. אנחנו מתבססים על מחקר מהעולם ומהארץ ועל מדיניות מוכחת שמשנה מציאות - כשהבסיס הוא כלכלה הוגנת ואחראית שפועלת לטובת כולם".
יאיר ריינמן, ממייסדי המכון, אמר בכינוס כי יסודות יסייע לעצב "נרטיב ציבורי", כלשונו, המכיר בחשיבות ההתיישבות בכלל, בדגש על עשייה חקלאית ותעשייתית. "זו הזדמנות עבורנו להיות אקטיביים, לפעול להוביל ולהשפיע על גיבוש המדיניות בתחומים הרלוונטיים. אסור להסתפק רק בתגובה ליוזמות שמובילים אחרים", אמר.
רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, מתח ביקורת על מדיניות ממשלת הימין ואמר כי מטרת המכון היא להחזיר את מדיניות הממשלה לפסים של צדק חברתי ושוויון. לדבריו, זהו "מפעל חשוב כל כך, שנועד לבטא את רחשי הציבור התומך ברובו במדיניות חברתית כלכלית צודקת".
הדס דניאלי-ילין, מנכ"ל התנועה הקיבוצית, אמרה: "אני בטוחה שרק חברה הומניסטית שמבוססת על סולידריות וערבות הדדית, בונה חוסן לאומי בטווח הארוך".
אמי פלמור, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, חלקה עם משתתפי כינוס היסוד מהידע והניסיון שצברה לגבי הדרכים לעצב מדיניות ציבורית יעילה בישראל.
במושב הראשון עסקו המשתתפים בשוק העולמי והייצור המקומי, וניסו להבין לאן חותרת המדיניות הכלכלית של ישראל. השתתפו בו היועץ הכלכלי יובל כרם-גילה, חוקר במכון יסודות שגם הציג טעימה מהמחקר הראשון של המכון; אורי צוק-בר, סמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה במשרד החקלאות; וצביקה כהן, סמנכ"ל בכיר להשקעות ומימון במשרד החקלאות.
במושב השני עסקו המשתתפים בשאלת אספקת המזון בישראל, תוך ניתוח יחסי הכוחות בין השחקנים השונים בשוק זה. השתתפו בו הד"ר לירון אמדור, חוקרת במכון יסודות, ממכון דש"א באוניברסיטת תל אביב; עו"ד שאול פלס, היועץ המשפטי של המועצות החקלאיות; הד"ר אסף קובו, מהמועצה הלאומית לכלכלה; אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ויעקב בכר, ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים.
נדב כספי, כלכלן וחוקר במכון יסודות, הציג את השאלות המרכזיות לגבי מקומה של החקלאות, והציב מטרות למחקרי המשך שבהן המכון יעסוק. יעקב בכר, יו"ר המכון: "מדיניות של ייצור קרקע, מים ומזון היא מדיניות תורמת מקדמת ומפתחת. את הענף הזה מנסים שנים לנסר, והכול בשם 'עקרונות השוק החופשי' שאינו חופשי ואינו תחרותי. התחרות בישראל למעשה ביטלה את עצמה והעבירה פרנסה של רבים למעטים. נפעל להפסיק את ההתאבדות המטורפת הזאת ולהצמיח עוד ענפים ועצים רבים".

רמי הוד
תאריך:  11/12/2019   |   עודכן:  11/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכון כלכלי חדש ברוח השמאל - "יסודות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"חולבי את הקופה הציבורית" בע"מ ל"ת
הקימו אירגון.....  |  12/12/19 02:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מליאת הכנסת דנה בהצעות החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות לקראת ההצבעה עליהן בקריאה ראשונה    ח"כ לפיד: הבחירות הן על שוחד, מרמה והפרת אמונים    נתניהו: הבחירות מיותרות, חייבים לנצח ובגדול
מחלקה ראשונה
הסביר שיהיה חייב לפסוק על-פי המשפט הדתי ולא על-פי המשפט האזרחי אם תהיה התנגשות ביניהם    רובינשטיין: מי שלא ראה את וינרוט בבית המשפט, לא ראה קונצרט משפטי מימיו
עידן יוסף
חברי הכנסת של הליכוד הונחו לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו    ראש הממשלה צפוי לבקר מחר בערב בישיבת הר המור, ביתה הרעיוני של מפלגת נעם וסופג מתקפות משמאל
יפעת גדות
בשל המספר הבלתי נתפס של קורבנות עם כוויות חמורות ובשל אופי הכוויות - מגזים רעילים של הר הגעש - המנתחים חייבים לעבוד מהר יותר מהרגיל
איציק וולף
רשות ניירות הערך פתחה בחקירה נגד נושאי משרה בעבר ובהווה בחברת קנביט בחשד לשימוש במידע פנים    החברה הודיעה לבורסה שלמיטב ידיעתה - החשדות אינם קשורים לחברה או לפעילותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il