X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
11 שנים אחרי תאריך היעד המקורי תגיע הרכבת המהירה מירושלים עד תחנת תל אביב ההגנה מאז שנפתח הקו הגיעה הרכבת רק עד נתב"ג הנסיעות בימי חול יסתיימו ב-21:30
▪  ▪  ▪
ניסוי חשמול של רכבת ישראל בגרמניה [צילום: רכבת ישראל]

קו הרכבת הישיר לירושלים, שאמור היה לפעול כבר לפני 11 שנה, יחל לפעול במוצאי השבת הבאה (21.12.19). כך עולה מלוח הזמנים של הרכבת המופיע באתר. הרכבת תפעל עד השעה 21:30.
רכבת ישראל לא פרסמה הודעה רשמית בנושא, אך שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הצהיר לאחרונה כי הרכבת צפויה להתחיל לפעול עד סוף השנה. לדבריו, "חיבור ירושלים ותל אביב בחצי שעה זו בשורה של ממש. אני מצדיע לשר כ"ץ על היוזמה והקידום למרות האתגרים הרבים וההתנגדויות".
ב-16 בנובמבר החלו נסיעות ההרצה בקו, אך לא עלו בהן נוסעים. אורכו הכולל של הקו הוא כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים (באורך כולל של כ-3 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-19 ק"מ). תחנת היעד הסופית של הקו היא "תחנת יצחק נבון" בכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח.
לצד ההתקדמות המשמעותית בהאצת מיזם החשמול אל תחנות ת"א השלום וסבידור, וכן אל התוואי הצפוני מתחנות אלה, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת במיזם, עם ביצועה של נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה. 
 
הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים אשר יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.
 
הקרונועים החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הנוספים שיעברו הסבה לחשמל בעתיד הקרוב. הם יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחשמול על-ידי רכבת ישראל.
 
לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.
בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ולנווטן (GPS), ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת אבחון חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.
 
הקרונועים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2020, ולאחר מספר חודשים של בדיקות וניסויים, צפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021.

תאריך:  12/12/2019   |   עודכן:  12/12/2019
+החשכ"ל עצר תשלומים לחברות התחבורה הציבורית
21:35 12/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החשב הכללי משהה את כל התשלומים לחברות האוטובוסים (100% מהתשלומים) המגיעים על-פי חוק לחברות התחבורה הציבורית  ▪  המשמעות - משכורות נהגי החברות ועובדיהן ייפגעו

[צילום: טל זומר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במוצ"ש הבא: רכבת ישירה בקו י-ם-ת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}42שנים הליכוד שולט כאן...
14שנה נתניהו רה"מ  |  12/12/19 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נפגעי קווי השבת מזהירים כי ידרשו חיוב אישי ממי שהיה שותף להפעלתם    טוענים כי האישור לווה בכשלים חוקיים ומינהליים המעיד כי ההחלטה התקבלה שלא כדין    "הפעלת הסמכות איננה סבירה או מידתית ועל כן לא תוכל לעמוד"
עידן יוסף
ענף התחבורה הציבורית הופך לפחות ופחות מבוקש בקרב יהודים    העלייה החדה בשיעור הנהגים המוסלמים גורמת למצוקת כוח אדם הפוגעת בשירות בעיקר בתקופת חגי האיסלאם
עידן יוסף
לעובדים תינתן האפשרות לבחור מחדש את סידור העבודה וכל עובד יקבל הסבר לגבי מגוון האפשרויות העומדות בפניו    בוטלה הכוונה לשבש את השירות בירושלים
עידן יוסף
בעקבות טענה לפגיעה בשכר הנהגים: יוכרז סכסוך עבודה מיידי באגד    "אם הנהלת אגד לא תחזור בה מהתנהלותה, נציגות העובדים תודיע לציבור בכל יום היכן ייערכו אסיפות עובדים נוספות    הנהלת אגד: קוראים לוועד ולהסתדרות להתעשת
עידן יוסף
בליינים שיצאו לברים ברחוב דיזנגוף בתל אביב נתקלו במחאה מפתיעה - חלוקת בירות חינם במחאה על הקווים שמפעילה העירייה ופוגעים בפרנסתם    יו"ר נהגי המוניות: חרם נגד "מובילי הוורדים"    בבני ברק נחסם בשבת ציר ז'בוטינסקי במחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il