X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ונסון הלילה. חוזר למספר 10 [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
קורבין הלילה. בדרך הביתה [צילום: אלברטו פראזי, AP]
רוב של למעלה מ-50 מושבים לשמרנים, התוצאה הטובה ביותר שלהם מזה 32 שנים הלייבור צפוי לספוג את המפלה הקשה ביותר מאז 1952 ג'ונסון: נאחד את המדינה ונממש את הברקזיט קורבין יפרוש מראשות הלייבור - אך אינו אומר מתי
▪  ▪  ▪

המפלגה השמרנית בראשותו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, צפויה לזכות בניצחון ענק בבחירות בבריטניה, עם 358 מושבים - צופים (13.12.19) המדגמים המעודכנים של שני ערוצי הטלוויזיה הגדולים במדינה, BBC ו-SKY, עם ההתקדמות בספירת הקולות. הלייבור בראשות ג'רמי קורבין צפוי לנחול מפלה ניצחת, עם 203 מושבים בלבד. בפרלמנט הבריטי 650 חברים, אך די ב-315 מושבים כדי להבטיח רוב מוחלט.
על-פי המדגמים, המפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מושבים, עלייה של 50% לעומת הפרלמנט היוצא. לעומת זאת, הליברל-דמוקרטים - אשר קיוו להיות הפתעת הבחירות ואולי אף לשון המאזניים - יקבלו רק 11 מושבים. מפלגת הברקזיט, אשר לפני חודשים בודדים זכתה בסקרים לכמה עשרות מושבים, צפויה שלא להכניס אפילו נציג אחד לפרלמנט. המפלגה האירית היוניוניסטית תקבל 11 מושבים, ועוד שמונה יתחלקו בין מפלגות אחרות.
ג'ונסון אמר: "הממשלה השמרנית של מדינה אחת קיבלה מנדט חדש ורב-עוצמה לממש את הברקזיט – ולא רק לממש את הברקזיט, אלא גם לאחד את המדינה ולהצעיד אותה קדימה". הוא התחייב לעמוד בהבטחות הבחירות שלו: "כן, נגייס עוד 50,000 אחיות ונבנה 40 בתי חולים ברחבי המדינה". לדברי ג'ונסון, הבחירות מעניקות לו "את האפשרות לכבד את רצונו הדמוקרטי של העם הבריטי, לשנות לטובה את המדינה ולממש את הפוטנציאל של כל תושבי המדינה".
ג'ונסון מתכוון להודיע בשבוע הבא (16.12.19) על מספר שינויים בהרכב ממשלתו, אותה הקים לפני חמישה חודשים בלבד. הוא עשוי להשתמש בנצחונו המוחץ כדי להרחיק מן הממשלה כמה מיריביו, כדי לחזק את שליטתו בה. ג'ונסון גם יגיש מחדש לאישור הפרלמנט (20.12.19) את הסכם הברקזיט אליו הגיע עם האיחוד האירופי, כדי לממש אותו כמתוכנן ב-31 בינואר.
קורבין הודיע שיפרוש מתפקידו, אך לא מיידית: "אני לא אוביל את המפלגה בכל מערכת בחירות עתידית. אקיים דיונים עם המפלגה כדי להבטיח שיהיה כעת הליך של בחינת התוצאות הללו והמדיניות שהמפלגה צריכה לנקוט בעתיד. אני אנהיג את המפלגה בתקופה זו, כדי להבטיח שהדיונים יתקיימו ונתקדם לעבר העתיד".
מנהיגת הליברל-דמוקרטים, ג'ו סווינסון, הפסידה את מושבה בפרלמנט למועמדת המפלגה הסקוטית, איימי קלהאן, בהפרש של 149 קולות בלבד. היא לא אמרה האם תפרוש מתפקידה, אך ודאי שיופעל עליה לחץ לעשות זאת. מנהיגת המפלגה הסקוטית וראש הממשלה המקומית, ניקולה סטרג'ון, אמרה, כי החיזוק המשמעותי בכוחה של המפלגה מלמד שתושבי סקוטלנד אינם רוצים ממשלה בראשותו של ג'ונסון, אינם רוצים לפרוש מהאיחוד האירופי ורוצים משאל עם על עצמאות ארצם - אך הכירה בכך ששאיפות אלו לא יושגו כעת.
בפרלמנט היוצא היו 287 שמרנים, 242 נציגי לייבור, 35 למפלגה הסקוטית הלאומית, 21 שמרנים שסולקו מהסיעה בידי ג'ונסון, 19 לליברל-דמוקרטים, 14 עצמאים, עשרה לאירים היוניוניסטים, חמישה למפלגת העצמאות, ארבעה למפלגת פלייד הסקוטית ואחד לירוקים. למפלגת שין-פיין האירית היו שבעה חברים, שלא תפסו את מקומותיהם.
הבחירות התקיימו 27 חודשים בלבד לאחר הבחירות הקודמות, בהן איבדו השמרנים את הרוב המוחלט שלהם והקימו קואליציה עם היוניוניסטים. אולם ראש הממשלה הקודמת, תרזה מיי, ואחריה ג'ונסון לא הצליחו לפרוץ את המבוי הסתום בסוגיית הברקזיט. הפרלמנט דחה הן את ההסכם שהשיגה מיי עם האיחוד האירופי והן את ההסכם שהשיג ג'ונסון, אך גם הפיל את התוכניות החלופיות שהציעו כמה מחבריו. ג'ונסון הקדים את הבחירות במטרה לזכות ברוב מוצק, שיאפשר לו להעביר את ההסכם המתוקן ולפרוש מן האיחוד האירופי בתאריך היעד החדש - 31 בינואר 2020.
ג'ונסון ניהל קמפיין תוך שהוא שב ומתחייב לפרוש מהאיחוד האירופי, ומתנגד בכל תוקף למשאל עם נוסף. קורבין הבטיח להשיג הסכם טוב יותר ולהעמידו למשאל עם, לצד האפשרות של ביטול הפרישה. הליברל-דמוקרטים קיוו כאמור להיות לשון המאזניים, עם התחייבות לפעול לביטול הברקזיט. הסקוטים הלאומנים הציבו בראש סדר היום שלהם את הדרישה למשאל עם על עצמאות סקוטלנד.
הן ג'ונסון והן קורבין ספגו ביקורת ציבורית ותקשורתית רבה, ושניהם לא הצליחו להגיע אפילו ל-50% בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. ג'ונסון איבד חלק ניכר מאמינותו, משום שנאלץ לסגת מהתחייבותו החוזרת ונשנית לפרוש בכל מקרה ב-31.10.19 ולא לבקש ארכה. תדמיתו נפגעה גם בשל התבטאויות אנטי-מוסלמיות וחשיפת חשדות להעדפה פסולה שנתן לפילגשו בעת שהיה ראש עיריית לונדון.
קורבין נפגע קשות מגילויי האנטישמיות החוזרים ונשנים בלייבור, בהם למעשה לא טיפל, וזאת לצד המקרים בהם הוא עצמו הביע תמיכה באנטישמיות ובארגוני טרור. מדיניותו הכלכלית של קורבין היא סוציאליסטית קיצונית, כולל הלאמה נרחבת של חברות, הפקעת מניות מבעלי חברות לטובת עובדיהן ומעורבות עמוקה של הממשלה במשק.

תאריך:  13/12/2019   |   עודכן:  13/12/2019
+נתניהו ברך את ג'ונסון על נצחונו: יום נהדר לחברות בינינו
12:01 13/12/19  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על ניצחונו בבחירות. "ברכות על הניצחון ההיסטורי. זהו יום נהדר עבור תושבי בריטניה ולחברות בינינו", כתב נתניהו.

+364 מושבים לשמרנים בראשות ג'ונסון;
הלייבור בראשות קורבין התרסק ל-203
11:54 13/12/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השמרנים ייהנו מהרוב הגדול ביותר שלהם מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1987  ▪  מספר המושבים של הלייבור - הנמוך ביותר מאז 1.19  ▪  שיטת הבחירות האיזורית גרמה לכך שהמפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מנדטים עם 3.9% מהקולות, לעומת 11 מושבים בלבד לליברל-דמוקרטים עם 11.5% מהקולות

ג'ונסון. "אני מלא ענווה" [צילום: תנסיס סטרווקיס, AP]
עיתוני בריטניה למחרת הבחירות [צילום: טוני היקס, AP]
+דובר הלייבור: עדיין מוקדם להכרזה על תוצאות
00:37 13/12/19  |  איציק וולף

דובר מפלגת הלייבור הבריטית טען כי למרות תוצאות המדגמים המנבאות ניצחון סוחף לשמרנים - עדיין מוקדם להכריז על התוצאה. לדבריו, המפלגה ידעה מראש כי היא עומדת בפני "מערכת בחירות מאתגרת", כלשונו.

+סער: תבוסת קורבין היא הקלה לקהילה היהודית בבריטניה
00:28 13/12/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר הניצחון המוחץ לשמרנים וג'ונסון: הסכם הברקזיט יובא לאישור בשבוע הבא
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חדשות טובות!
אלטע קאקער  |  13/12/19 00:32
2
גנץ בטח לקח את זה קשה.
ערן מ  |  13/12/19 00:37
3
מי יתן שגם אצלנו יתרחש נס כזה
מי יתן  |  13/12/19 05:41
4
כבר התחלתי לדאוג לבריטים
מייק  |  13/12/19 06:50
5
המשולש העושה סדר בעולם
שמחה חן  |  13/12/19 11:00
6
מוזר
שמ  |  13/12/19 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
הליך ההדחה נגד דונלד טראמפ, מערכת הבחירות השלישית בישראל ובחירות הברקזיט בבריטניה - כל אלו מצביעים על משטרים דמוקרטיים העוסקים בעצמם במקום בענייני הציבור, וממשלות שבראשן עומדים מי שמוכנים לצאת נגד המערכות כדי להבטיח את שלטונם. אם לא נתעורר במהירות, אנו עלולים לגלות סדקים ואף שברים בכלי העדין הקרוי "דמוקרטיה"
איתמר לוין
בשל שיטת הבחירות האיזוריות, יתרון ה-11% של השמרנים בין המצביעים, מתורגם ליתרון של 28 מושבים בלבד בפרלמנט, המצוי בטווח טעות המדגם - מדווח טיימס
איתמר לוין
רייצ'ל סילבסטר מסכמת בטיימס "מסע בחירות מדכא", כלשונה: הבריטים יכריעו את מי הם שונאים יותר - את בוריס ג'ונסון או את ג'רמי קורבין
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח על אפשרות שבריטים רבים לא יצביעו בעד מי שהם תומכים בו - אלא בעד מי שיחסום את מי שהם ממש לא רוצים לראות בממשלה הבאה
איתמר לוין
השבועון טוען, כי ג'ונסון וקורבין הם קיצוניים מסוכנים - ולכן תומך במפלגה בראשותה של ג'ו סווינסון, שלדבריו תמתן את מי שיישב בדאונינג סטריט 10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il