הרגולטורים באר"הב החלו בבדיקת עמידתום של מטוסי ה-787 דרימליינר בפני ברקים, לאחר שמאז חודש מרס השנה, ביצעה חברת בואינג שינויים תכנונים במטוס שהפחיתו את עמידתו בפני ברקים, כל זאת מבלע שהשינויים קיבלו את אישור רשות התעופה הפדרלית (ה-FAA).
כלי טיס כמו מטוסי ה-787 מורכבים ברובם מרכיבים הדורשים הגנה מורחבת מפני ברקים, זאת בהשוואה למטוסי מתכת מסורתיים, זאת בין היתר משום שהכפניים שלהם מלאות בדלק, ועל כן חובה שיהיו מוגנות מפני אפשרות להצתה במקרה של פגיעת ברק בכנף המטוס.
לטענת חברת בואינג, שינן שכבות הגנה נוספות מפני פגיעת ברקים על סיפון מטוס ה-787. כמו-כן, ציינו בחברה כי כל שינוי עיצובי נבק ביסודיות ואושר על-ידי ה-FAA.
אולם, מהנדס בכיר של ה-FAA התנגד נחרצות לשינויים. מהמכתב ששל דה-פזיו בנובמבר עולה כי עוד לפני שרשות התעופה הפדרלית אישרה את השינוי העיצובי, ייצרה בואינג 40 דרימליינרים עם השינויים המדוברים. במכתבו מדגיש דהפזיו, כי ה-FAA דחה את השינוי כבר ב-22 בפברואר בטענה כי לא הובאה בפניו כל הוכחה לכך שתמנע הצתה של מיכלי הדלק במקרה שתתרחש פגיעת ברק.
דה-פזיו מציין כי ה-FAA ביקש לאחרונה מבואינג לבצע הערכות סיכון נוספות ביחס לסיכון פיצוץ פיצוץ מיכלי הדלק כתוצאה מפגיעת ברק, במטוס הדרימליינר. הוא גם ציין במכתבו כי "אמנם אנו מעריכים שה-FAA נוקטת סוף-סוף בפעולה בנושא זה, טולם אנו מודאגים מאוד מכך שהרשות מבקשת כעת מבאוינג לספק ניתוחים כדי לאפשר לה לקבוע אם יש צורך בפעולות מתקנות כלשהן".
נראה כי בואינג נקטה בפעולות שעשויות להפר את דרישות ה-FAA מלכתחילה על-ידי נקיטת צעדים חד-צדדים לשינוי תכנון מערכת ההגנה מפני ברקים של המטוס.