X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפל טען, כי צ'רנוי ורום חייבים לו עשרות מיליוני דולרים על תיווכו במכירת מובילטל הבולגרית ב-2001 התביעה נדחתה על הסף בשל התיישנותה
▪  ▪  ▪
אפל. גרסאות סותרות [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דורון חסדאי, דחה על הסף (יום א', 15.12.19) תביעה בסך 240 מיליון שקל שהגיש דוד אפל נגד מיכאל צ'רנוי וזאב רום. אפל - לשעבר יזם נדל"ן - טען, כי צ'רנוי ורום (שהיה יד ימינו) חייבים לו סכום זה תמורת תיווכו בעסקה למכירת חברת הסלולר הבולגרית מובילטל שהייתה בבעלותו של צ'רנוי, ל-לב לבייב (החברה נמכרה לאחר מכן לאיש העסקים האוסטרי מרטין שלאף).
אפל טען - באמצעות הנאמן בפשיטת הרגל שלו, עו"ד חגי אולמן - כי צ'רנוי ורום הסתירו מפניו את העסקה, או טענו שהיא בוצעה שלא במתווה המעניק לו זכות לעמלה. עוד טען אפל, כי צ'רנוי הבטיח לו עמלה של 37.5 מיליון דולר, ואילו רום הבטיח להתחלק כימו בשווה בעמלות בסך 57.5 מיליון דולר. לדבריו, העסקה בוצעה במתווה שהוא יזם ולכן מגיעות לו עמלות אלו.
צ'רנוי ורום ביקשו לדחות על הסף את התביעה, בנימוקים של התיישנות (האירועים העומדים בבסיסה אירעו בשנים 2001-2000), שיהוי, מעשה בית דין וחוסר תום לב. חסדאי קיבל כאמור בקשות אלו - כמעט חמש שנים לאחר הגשת התביעה. הוא קובע, כי מרוץ ההתיישנות החל בשנת 2001, כך שהתביעה התיישנה ב-2008 - דהיינו שבע שנים לפני הגשתה.
גרסתו של אפל לגבי לוח הזמנים של האירועים ובמיוחד בשאלה מתי נודע לו על מכירת מובילטל ללבייב, אינה עולה בקנה אחד עם גרסתו בהליך קודם, שם טען - בהליך שהחל עוד בשנת 2001 - שהעסקה הושלמה באותה שנה והוא זכאי לעמלה, מוסיף חסדאי. "הטענה כי למשיב נודע, כי החזקות המבקש במניות מובילטל הועברו ללבייב רק שנים לאחר מכן, אינה עומדת במבחן הראיות שהובאו בפני", הוא קובע. בין היתר אומר חסדאי, כי בניגוד לטענתו של אפל לפיה המסמכים הרלוונטיים הגיעו לידיו רק ב-2008, הרי שכולם למעט אחד היו ברשותו כבר ב-2001.
חסדאי גם דוחה את טענתו של אפל, לפיה יש להשתמש באחד החריגים לחוק ההתיישנות: "גם אם ייצא בית המשפט מתוך הנחה, כי המבקשים או מי מהם הציגו למשיב מצג שווא, הסתירו ממנו את העובדות והונו אותו 'אופן אשר מהווה תרמית', הרי שנוכח כל האמור מתבקשת המסקנה שהמשיב עצם את עיניו באופן שמחייב את המסקנה, כי הוא ידע ידיעה ממשית את המצב העובדתי הרלוונטי הנדרש כבר בשנת 2001, או לכל המאוחר בשנת 2006". עצימת עיניים זו שקולה לידיעה פוזיטיבית על העסקה במועד המוביל לכך, שבשנת 2015 התביעה כבר התיישנה. יצוין, כי חסדאי אינו קובע שצ'רנוי ורום רימו את אפל.
אפל חויב בתשלום הוצאות בסך 200,000 שקל לצ'רנוי ובסך 120,000 שקל ל-רום. את אפל ייצגו עוה"ד ישראל שלו וליטל נוגה, את צ'רנוי ייצגו עוה"ד ירון קוסטליץ ויואב סגל, ואת רום - עוה"ד זוהר לנדה, נועה הבדלה ומורן ביקל.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת אפל נגד צ'רנוי ורום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד התקשורת הודיע לחברות בזק בינלאומי ופרטנר על כוונתו להטיל עליהן עיצומים כספיים בשל איחור בניתוק מנויים    בעבר הוטלו על השתיים קנסות זהים בעקבות הפרות זהות
מירב ארד
הרקע לסכסוך: מבוי סתום במו"מ על הסכם שכר    הסכסוך רלוונטי לכ-7,500 עובדים בכל רחבי הארץ
מירב ארד
בליכוד מבקשים שוועדת ההסכמות בראשות משותפת של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ושל ניסנקורן תעסוק בדיון בחסינות נתניהו    ח"כ ניסנקורן: "נוודא שהחתול לא ישמור על השמנת"
מירב ארד
שיפור ביכולת משקי הביתלרכוש דירה בשנים האחרונות    התייצבות במחירי הדיור לאחר עשור של עליות מחירים חדות    לראשונה, בשנת 2019, התחלות וגמר הבנייה נמצאות ברמה העונה על הצורך הדמוגרפי
מירב ארד
817 חיילים שנפגעו במבצע צוק איתן הוכרו עד היום כנכי צה"ל    5,000 סובלים מפוסט-טראומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il