X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבית המשפט המחוזי הסכימה הפרקליטות להימנע מאיסור פרסום שמו של רופא הנאשם בעבירות מין במטופל - ואילו בעליון פרסה שורה של נימוקים בעד הפרסום
▪  ▪  ▪
קרא. ביקורת עקיפה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרקליטות מחוז דרום ופרקליטות המדינה זגזגו בנוגע לפרסום שמו של ד"ר ליאור וולצ'ק, רופא המואשם בעבירות מין מטופל. כך עולה מהחלטה שפרסם (יום א', 15.12.19) שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא.
וולצ'ק עומד לדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ומשפטו החל בחודש מאי השנה. עם תחילת ההליכים נגד וולצ'ק הוצא צו פרסום על שמו, מטעמים שאינם מובאים בהחלטתו של קרא. הפרקליטות הסכימה להאריך את הצו גם לאחר הגשת כתב האישום, לאור טענתו של וולצ'ק לפיה לא נערך לו שימוע. בחודש יולי ביקשה הפרקליטות להסיר את איסור הפרסום, אך לאחר מכן הסכימה - שוב, מטעמים שאינם מפורטים - להותירו על-כנו עד לאחר שמיעת עדותו של המתלונן. לאחר עדות זו שבה הפרקליטות וביקשה לבטל את הצו, ובתחילת החודש נעתר המחוזי לבקשה.
וולצ'ק ערער לבית המשפט העליון, ונימוקיה של הפרקליטות (בבית המשפט העליון הייצוג הוא בידי פרקליטות המדינה) לדחיית ערעורו מעלים תמיהה מדוע הסכימה מלכתחילה לאיסור הפרסום. קרא מתמצת כך את נימוקיה:
"בתגובתה, עמדה [הפרקליטות] על עקרון פומביות הדיון שמכוחו חיסוי הליכים הוא חריג לכלל הנוהג. לשיטתה, לא עלה בידי המערער להצביע על פוטנציאל נזק חריג, שכן הוא לא הצביע על קשר, ישיר או עקיף, בין האובדן הקשה שחוו הוא ומשפחתו לבין פרסום כלשהו ולא הצביע על חשש מבוסס לפגיעה בבן משפחה נוסף.
"כמו-כן, אף שלא חלקה על הנזק שעלול להיגרם לפרנסת המערער, הדגישה המשיבה כי לאור עיסוקו כרופא קיים אינטרס ציבורי מוגבר בפרסום וכי בנסיבות ביצוע המעשים המיוחסים לו, בחדר הטיפולים, יש כדי להחליש את הטענה לפגיעה במשלח ידו בשל הפרסום. עוד עמדה המשיבה על החשיבות שבפרסום שמם של נאשמים בעבירות מין על-מנת לאפשר לנפגעים נוספים, ככל שיש כאלה, להגיש תלונה ועל-מנת להזהיר את הציבור מפגיעות עתידיות אפשריות, בייחוד שעה שמדובר בנאשם ולא בחשוד".
קרא דחה את הערעור, ושב והזכיר: עקרון פומביות הדיון הוא עקרון יסוד, שאת החריגים ממנו יש לפרש בצורה מצמצמת - הן כאשר מדובר בחשוד ובמיוחד כאשר מדובר בנאשם. "בכתב אישום שעניינו עבירות מין, קיים אינטרס ציבורי בפרסום שמו של נאשם על-מנת לאפשר לנפגעים אחרים, ככל שיש כאלה, להגיש תלונה, כמו גם על-מנת להזהיר את הציבור מפני פגיעות נוספות", מוסיף קרא - במה שניתן לפרש כביקורת על עמדת הפרקליטות במחוזי.
עוד אומר קרא, כי וולצ'ק לא הוכיח שייגרם לו נזק העולה על זה הנגזר מהליך פלילי בכלל ובעבירות מין בפרט. הוא גם מציין, כי לאחרונה החליט בית המשפט העליון לפרסם את שמותיהם של רופאים הנאשמים בעבירות מין, ועניינו של וולצ'ק אינו שונה. את וולצ'ק ייצג עו"ד אלון אייזנברג, ואת המדינה - עו"ד אפרת גולדשטיין-רוזן.

תאריך:  16/12/2019   |   עודכן:  16/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות זגזגה בנוגע לאיסור פרסום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
ביקורת יוצאת דופן בחומרתה של בית הדין המשמעתי המשטרתי על החקירה שניהלה מח"ש נגד סגן-ניצב יעקב לופז ועל התנהלות התביעה המשטרתית בתיק נגדו    החוקרים התעלמו מהאווירה העכורה בלהב ולא גבו עדויות לטובתו של לופז; הדלפות ממח"ש נגד לופז    התנהלות התביעה הביאה לדליפת מידע מדיון בדלתיים סגורות
איתמר לוין
היועץ המשפטי השווה את פרקליט המדינה ללא אחר מאשר יעקב אבינו, פשוטו כמשמעו. העובדה שיעקב הוא מופת האמת ושניצן הוא סמל השקר, לא הפריעה לו. הדבר מחזק את התחושה שניצן מחזיק בכיסו משהו נגד מנדלבליט
איתמר לוין
ארבע מבוטחות הגישו באפריל 2008 בקשות לתביעות ייצוגיות בטענה לאפליה בביטוח מנהלים    היום החליט בית הדין הארצי לדחות אותן - כאשר מדובר רק בהליך המקדמי
איתמר לוין
מפקח ברשות אמר בבית הדין, כי מעולם לא ביקש צו כדי להיכנס למגוריהם של עובדים זרים    ביקורת חריפה של בית הדין על העמדתו לדין של מגדל פרחים שהעסיק כחוק סטודנטים מאוגנדה
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע בינואר 2012 שהמשטרה יכולה להשתמש במהלך החקירה בראיות שהשיגה שלא כדין. התנהלותן של המשטרה והפרקליטות מאז מצדיקה בחינה מחדש של הלכה זו, ואימוץ לפחות חלקי של דוקטרינת "פרי העץ המורעל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il