X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בארי. לא נחקר [צילום: משטרת ישראל]
יצחקי. לא נחקר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בארי היה ניצב במשטרה ועל-פי החשד קיבל שוחד מרונאל פישר - אך הוא ורעייתו לא נחקרו באזהרה החוקר אלון שפיצר אינו יודע מדוע אפרים ברכה ומני יצחקי לא זומנו לחקירה, למרות שערן מלכה ייחס להם מספר עבירות
▪  ▪  ▪

ניצב ירון בארי ואשתו, אילנית בארי, נחקרו במאי 2015 שלא באזהרה בפרשת רונאל פישר. זאת, למרות שכאשר ביקשה וקיבלה מח"ש צווי חיפוש בביתם וצווים להיכנס לחשבונותיהם, נאמר שהם חשודים בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים. כך אישר (יום ב', 23.12.19) החוקר אלון שפיצר.
מח"ש חשדה, כי בארי קיבל שוחד מפישר בדמות תרומות לעמותה בה תמכה אשתו - חשדות שהופרכו. שפיצר אמר, כי אינו ידוע מדוע הוחלט שלא לחקור באזהרה את השניים; "זה מתקבל כמה דרגות מעלי", הוסיף. לדבריו, נראה ששהחלטה התקבלה בידי מי שהיו אז ראש מח"ש וסגנו - אורי כרמל ומשה סעדה. הוא עצמו חקר את אילנית בארי, "והגעתי במכנסיים קצרים ואולי בכפכפים". החקירה נערכה באחד מימי שישי, אם כי לא ברור לשפיצר מה הייתה הדחיפות. בארי היה ראש אגף משאבי אנוש וראש אגף התנועה.
תמלול החקירה העלה, כי אופי השאלות לאילנית בארי היה של חקירה באזהרה - כפי שאישר שפיצר. "אני ידעתי שאני חוקר אותה בהודעה פתוחה, לא באזהרה. אחרת הייתי מזהיר אותה", אמר. עם זאת העיד שפיצר, כי לא קיבל הנחיה גורפת שלא לעבור בשום מקרה לחקירה באזהרה. שפיצר ציין, כי גם אם הייתה הנחיה כזאת - לא ניתן להימנע מחקירה באזהרה אם היא הייתה מפלילה את עצמה.
עוד אמר שפיצר, כי אינו יודע מדוע תת-ניצב אפרים ברכה לא זומן לחקירה, לאחר שמלכה ייחס לו שתי עבירות: סגירת תיק נגד הרב יאשיהו פינטו, ושינוי עילת סגירת התיק נגד קובי כחלון (אחיו של השר משה כחלון). אותה תשובה נתן לגבי ניצב מני יצחקי, שהיה ראש אגף החקירה, אשר לא נחקר באזהרה למרות שלטענת מלכה - הוא היה מעורב בסגירת תיק כחלון, והעלים הוכחות לקבלת שוחד בידי ראש עיריית נצרת עילית דאז, שמעון גפסו. כמו-כן, לא נגבתה כלל עדות מעו"ד נסים מרום, למרות החשד שנעשה ניסיון להציע לו שוחד בדמות תפקיד היועץ המשפטי של נתיבי ישראל.
קודם לכן אישר שפיצר, כי לא הצליח למצוא את תיקי אלון חסן שנלקחו ממשרדו של רונאל פישר, למרות שקיים תיעוד על נטילת כמות משמעותית של מסמכים.
ההגנה גם טענה, כי החוקר דובי שרצר הכניס לפיו של ערן מלכה את דבריו ולפיהם הדליף לפישר את חקירתו של עפר נמרודי, שכן לוחות הזמנים מלמדים שהדלפה כזאת לא יכלה להתרחש. מלכה אמר תחילה "אני לא זוכר", שרצר טען "זה כן היה" - אך חילופי דברים אלו לא נכתבו בתמליל שכתב שפיצר. הוא השיב, כי לעיתים יש השמטות ולשם כך קיימים תיעוד וידאו ואודיו. השופט משה סובל שאל: "האם שינוי התשובה לא הצדיק תיעוד?". שפיצר: "בדינמיקה של החקירה לא שמים לב לכל דבר". הוא אישר שלא הקליד את הדברים, שכן ראה בהם שיח פתוח.
ההגנה הראתה, כי במספר מקרים לא לחץ שפיצר על מלכה למסור מידע שסירב למסור, גם לאחר שהתחייב לשתף פעולה בצורה מלאה. הסניגור עמית בר: "ברגע שמלכה אומר 'זה לא קשור' - החקירה נמשכת הלאה. הוא מנווט אותה". שפיצר: "נכון, כך זה היה". בר: "יש לך הסבר אינטליגנטי לכך?". שפיצר: "לא. לא הייתה שום הנחיה לשבת ולברר איתו".
בהמשך שאל בר: "הייתה החלטה או הסכמה שלא רבים עם ערן?". שפיצר: "לא מכיר החלטה כזאת. אכן לא הייתה שום התנגחות איתו, שום הליכה עד הקצה בדברים שהראית לי. אני לא מכיר שום מדיניות או החלטה לאתרג את מלכה. לא הייתה הנחיה כזאת, לפחות לא דרך האוזניים שלי". שפיצר שב ואמר פעמים רבות, כי ההחלטה מה לשאול את מלכה לא הייתה שלו, אלא של הממונים על החקירה - דובי שרצר ודרור תא-שמע.
שפיצר שאל את מלכה על טיב הקשר שלו עם מנכ"ל נתיבי ישראל דאז, אלכס ויז'ניצר, תוך שהוא מסתמך על מחקרי תקשורת - וזאת למרות שבידי מח"ש היה מסמך ולפיו להב 433 התייחסה בחשד לקשרים אלו. שפיצר השיב, כי לא ראה את אותו מסמך, שנשלח במישרין מאגף החקירות לראש מח"ש דאז, אורי כרמל. מלכה אמר שאין כל קשר משמעותי, והחוקרים לא המשיכו לחקור אותו.
שפיצר גם לא בדק את תיק המשטרה נגד האחים קבלני התשתיות אביב ויוסי נחמיאס, שהיו מהנאשמים בתיק, למרות שמלכה אמר בעדותו שהוא ופישר הוציאו מהם כסף תמורת סגירת התיק - לאחר שכבר נסגר. ההגנה טענה, כי בדיקת התיק הייתה מעלה, כי לא היה ממש בדבריו של מלכה, שכן התיק נותר פעיל לאחר שלדבריו נסגר. שפיצר השיב, כי הוא לא הונחה לבצע בדיקה כזאת. "יש דברים שבהחלט אפשר היה לבדוק, אפילו כדי לחדד אותם", הסכים. שפיצר גם אישר, כי הוא לא בדק איכונים כדי לאמת את דבריו של מלכה על פגישות שלו עם פישר. לדבריו, ייתכן שנעשו איכונים עליהם לא ידע.

תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אלכס ויז'ניצר / Alex  Viznitzer  אסף גולן / Assaf Golan  אפרים ברכה  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יאשיהו יוסף פינטו  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מנחם (מני) יצחקי / Menahem Yizhaki  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמית בר / Amit Bar  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שמעון  גפסו  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירון בארי לא נחקר באזהרה בפרשת פישר למרות שבביהמ"ש נטען שהוא חשוד בשוחד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
}}}עניין פינטו לחקור יואב יצחק ל"ת
נדמה לא תמים  |  23/12/19 16:18
2
הם
שמ  |  23/12/19 20:24
 
- חוקרים חברים ל"ת
חברים לא   |  23/12/19 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
העוזרת המשפטית נסעה לפחות פעמיים ברכבו של חסן, אחד מעדי המפתח של התביעה במשפט פישר    טענה שמדובר בשני מקרים בלבד, בהם לא דיברה עם חסן - אך חשה שלא בנוח ולכן לא עדכנה בזמן אמת את השופט משה סובל    ההגנה: לדעתנו חסן ביצע עבירה פלילית ונגיש תלונה נגדו
איתמר לוין
חוקרי מח"ש עיינו בפלאפון של פרקליטת המחוז לשעבר בלא נוכחותו של נציג לשכת עורכי הדין; אין מזכר על החיפוש; המעטפה בה אמורים היו להימצא תוצרי החיפוש נפתחה בבית המשפט - ונמצאה ריקה
איתמר לוין
פרקליטות מחוז ירושלים גילתה צווים נגד מלכה שהכינה פרקליטות מיסוי וכלכלה בשנת 2015 - ולא מימשה אותם    מלכה העביר פתקים לאשתו בפגישה בעת מעצרו - והחוקרים ראו ולא עשו דבר
איתמר לוין
התביעה לא העבירה חלק מהחומרים שנתגלו בפלאפון של ערן מלכה    החוקרים לא בדקו את תכתובות הדוא"ל במכשיר נוסף של מלכה    החוקר שפיצר: לא יודע היכן מסמך ההבנות שהראיתי למלכה בזמן חקירתו
איתמר לוין
חוקר מח"ש אלון שפיצר אינו שולל את האפשרות של עיון מוקדם בתוצרי הפלאפונים של רונאל פישר ועוזרתו ע"י    התובע שוב הטיח בשופט: "אדוני עכשיו נתן להם תביעה אזרחית"
רשימות נוספות
התובע התפרץ על השופט - שלא הגיב  /  איתמר לוין
"מלכה נשבר כשהוטחו הראיות"  /  איתמר לוין
"לא הפרתי הבטחה לזוהר בוצ'ן"  /  איתמר לוין
שקרנים חינם  /  איתמר לוין
משפט פישר: הגרסה הכבושה של התביעה  /  איתמר לוין
האם חסן חסין  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il