X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסעדת אצה בחדרה תשלם 3.6 מיליון שקל לשני שפים סינים, אותם העסיקה שש שנים תוך תשלום שכר נמוך בשני שלישים מהמתחייב ואי ביצוע הפרשות לפנסיה
▪  ▪  ▪
הפרה את כל החובות [צילום: פייסבוק]

חברת אליבש השקעות, בעלת רשת מסעדות אצה, תשלם 3.6 מיליון שקל לשני שפים סינים שהעסיקה במסעדתה בחדרה בשנים 2016-2011. כך קבעה (8.12.19) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, איריס רש.
דונג וונג ו-זנג מינג הועסקו על בסיס אשרה לעובדים זרים מומחים, ורש קבעה, כי אצה הפרה את כל חובותיה הכספיות כלפיהם. השניים עבדו 13.5 שעות ביממה בימות החול, וקיבלו 30-23 שקל לשעה - בעוד על-פי החלטת הממשלה בנוגע להעסקת עובדים זרים מומחים, הם היו אמורים לקבל 100-92 שקל לשעה. רש פסקה, כי אצה תשלם לכל אחד מהם הפרשי שכר בסך 1.57 מיליון שקל - הן בשל הפער בין השכר שקיבלו לבין זה שהגיע להם, והן בשל המשמרות הממושכות בהן הועסקו.
עוד נקבע, כי אצה לא הפרישה לקרן פנסיה עבור השניים ולא הנפיקה להם תלושי שכר. היא גם חויבה לשלם להם פדיון ימי חופשה, לאחר שהוכח שבמשך שש שנות עבודתם לא יצאו לחופשה. הם גם יקבלו פיצויים פיטורים, לאחר שהתפטרו בשל קיפוחם המתמשך, ודמי הבראה שלא שולמו לאורך העסקתם.
אצה תבעה לקזז 453,000 שקל בגין הפסקות, שווי ארוחות ושתייה, ובגין העדר הודעה מוקדמת. רש דחתה תביעה זו באומרה, כי וונג ומינג היו רשאים להתפטר מיידית בשל היחס כלפיהם, וכי יתר הטענות הועלו בדיעבד והן מנוגדות להתנהגות הצדדים בזמן ההעסקה. לצד זאת, דחתה רש את הבקשה לחייב אישית את אחד מבעלי אצה ומנהל המסעדה בחדרה, פרד אליזרוב, באומרה שלא הוכח שמדובר בנסיבות המצדיקות הרמת מסך.
אצה חויבה גם בתשלום הוצאות בסך 100,000 שקל לכל אחד מהתובעים. נציגי הציבור אברהם פרקש ודליה שפירא הסכימו עם רש. את וונג ומינג ייצגה עו"ד לימור ציטאיט, ואת אצה - עו"ד ויסאם יאסין.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את חוות דעתו של המהנדס מוטי כהן מטעם חברת התשתיות רם - שהגישה תביעה נגד נתיבי איילון על פרויקט בו הועסק כהן בידי הנתבעת
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה קבע כי נובל אנרג'י, המפעילה את אסדת לויתן, לא עמדה בכל התנאים לתוכנית הנישוב    הבעיה - בדוחות הכיול ובקרת האיכות הנוגעים למכשירי האנליזה על האסדה לבדיקת הרכב הגז המנושב    נובל אנרג'י תידרש לקבל אישור ולהתריע 48 שעות לפני המועד החדש שייקבע לנישוב
איציק וולף
רוב מוחץ בבית הדין של הליכוד להימנעות מעריכת בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת    גדעון סער הצהיר בכינוס תומכים: אם אבחר ליו"ר המפלגה אפעל שנתניהו יהיה הנשיא הבא
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, וטוען כי טענותיה בדבר שלילת זכות היהודים לחיים במולדתם היא אנטישמיות טהורה    "הצווים - אנטישמיים כמו של האימפריה הסלאוקית נגד המכבים"
איציק וולף
התמורה ברוטו עבור אגרות החוב מגיעה לסכום של 282,485,000 שקלים    "החברה מודה לציבור המשקיעים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il