X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת המשרד להגנת הסביבה, הלילה [צילום: המשרד להגנת הסביבה]
בדיקת המשרד להגנת הסביבה, הלילה [צילום: המשרד להגנת הסביבה]
המשרד להגנת הסביבה קבע כי נובל אנרג'י, המפעילה את אסדת לויתן, לא עמדה בכל התנאים לתוכנית הנישוב הבעיה - בדוחות הכיול ובקרת האיכות הנוגעים למכשירי האנליזה על האסדה לבדיקת הרכב הגז המנושב נובל אנרג'י תידרש לקבל אישור ולהתריע 48 שעות לפני המועד החדש שייקבע לנישוב
▪  ▪  ▪

חברת נובל אנרג'י לא עמדה בתנאים האמורים לאפשר את פעולת הנישוב הכלולה בהרצה התפעולית של אסדת לויתן ולכן הנישוב יידחה. כך הודיע (יום א', 23.12.19) המשרד להגנת הסביבה. הנישוב אמור היה להתחיל מחר בבוקר אך יידחה למועד מאוחר יותר. המשרד להגנת הסביבה הורה לנובל אנרג'י לתת לציבור התראה של יומיים מראש על המועד החדש.
מן המשרד נמסר כי על חברת נובל אנרג'י להשלים את הדברים החסרים עד למועד הנישוב הבא, ולקבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה כי היא עומדת בכל התנאים לתוכנית הנישוב.
"המשרד מודע לאי-הנוחות הנגרמת כתוצאה ממצב זה לתושבי האזור, ואולם עומד על כך שכל התנאים שהציב על-מנת לפקח בצורה מלאה על פעילות ההרצה ימולאו למען הציבור והסביבה. המשרד דרש מחברת נובל אנרג'י לפרסם הודעה באתר האינטרנט שלה על המועד החדש - בהתאם להתחייבות לעדכן את הציבור שני ימי עסקים מראש. זאת, בתנאי שתעמוד בכל התנאים שהמשרד הציב", לשון הודעת המשרד.
עוד נמסר כי המשרד לא אישר עדיין את תוכנית הדיגום והניטור באסדה במהלך הנישוב, מכיוון שלא נחה דעתו עד לשעה זו מדוחות הכיול ובקרת האיכות שהוגשו, הנוגעים למכשירי האנליזה על האסדה לבדיקת הרכב הגז המנושב.
משותפות לוויתן נמסר בתגובה להודעת המשרד להגנת הסביבה כי בשותפות הופתעו מן ההחלטה. "הופתענו מאוד והצטערנו לשמוע על החלטת המשרד להגנת הסביבה. נובל אנרג׳י מקפידה על עמידה קפדנית בכל ההיתרים והאישורים השונים שהונפקו לה ואשר קיבלו את אישורם של בתי המשפט השונים. המשרד להגנת הסביבה מבקש לבצע תיקוף נוסף למיכשור האנליזה מעבר לתיקוף הקיים ונובל פועלת להעביר מידע זה למשרד", נמסר בהודעת השותפות. עוד נמסר כי שותפי לוויתן נרגשים, מוכנים ודרוכים לקראת הפקת הגז הטבעי והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה.
אסדת לוויתן נמצאת כעת בתקופת הרצה. כמקובל במתקנים חדשים, כל המערכות לרבות מתקני הטיפול בפליטות - נכנסות לפעילות באופן הדרגתי. המשרד להגנת הסביבה בדק את תוכניות החברה עבור תקופת ההרצה והנישוב, ובנוסף, ביצע מודל פיזור מזהמים במצבים סינופטיים שונים. הממצאים הראו כי לא צפויה חריגה מערך הסביבה לבנזן בקו החוף, במועדי הנישובים המהותיים. תרחישי הפיזור המחמירים ביותר הצביעו כי פליטות הבנזן מהאסדה לא צפויות להביא לעלייה משמעותית בריכוזי הבנזן באזור החוף. מהבדיקות שבוצעו, ניתן לקבוע כי לא צפוי סיכון לתושבי יישובי החוף בכל שלבי ההרצה, כולל בזמן הנישובים.
ביום הנישוב, צוותי המשרד להגנת הסביבה ומשרד האנרגיה יהיו נוכחים על האסדה ובחוף, כולל בתחנות הניטור ובמרכז הבקרה של נובל.

תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נובל אנרג'י לא עמדה בתנאים, הנישוב נדחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מרוצה מגובה מעמדו באתנן? ל"ת
מי מהמחליטים  |  23/12/19 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רוב מוחץ בבית הדין של הליכוד להימנעות מעריכת בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת    גדעון סער הצהיר בכינוס תומכים: אם אבחר ליו"ר המפלגה אפעל שנתניהו יהיה הנשיא הבא
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, וטוען כי טענותיה בדבר שלילת זכות היהודים לחיים במולדתם היא אנטישמיות טהורה    "הצווים - אנטישמיים כמו של האימפריה הסלאוקית נגד המכבים"
איציק וולף
התמורה ברוטו עבור אגרות החוב מגיעה לסכום של 282,485,000 שקלים    "החברה מודה לציבור המשקיעים"
איתמר לוין
האתר "בחדרי חרדים" יסיר שתי ידיעות בהן נטען, כי המיליונר הבריטי וולטר סוריאנו הזמין מעקבים אחרי חוקרי נתניהו    האתר גם יתרום 35,000 שקל לצדקה
יצחק דנון
אפו-לק דורשת לרכוש ממנה שירותים ב-10 מיליון שקל או לפצות אותה ב-7.5 מיליון שקל    מפעלי ים המלח טענה בעימות הקודם, כי הייתה רשאית להפסיק בכל עת את ההתקשרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il