X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת המשפטים לשעבר מודה שתיקון 116 לחוק התכנון והבנייה כוון נגד המגזר הערבי "הרשויות מפעילות את החוק גם על החקלאים היהודים, לא צפינו את זה" נציגי השלטון המקומי הציגו למשנה ליועמ"ש מתווה להעברת אכיפת החוק במושבים ובקיבוצים לוועדים המקומיים תוך בניית מסלולי הסדרה והסרה לעבירות הבנייה הקיימות
▪  ▪  ▪
שקד. "לא צפינו" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (הימין החדש), חשפה בסוף השבוע כי תיקון חוק התכנון והבנייה שזכה לכינוי 'חוק קמיניץ' היה יוזמה חקיקתית שכוונה נגד המגזר הערבי, וכי לא צפתה את ההשפעה הרעה שתהיה לו על חייהם של חקלאים יהודים.
חוק קמיניץ, או בשמו הרשמי 'תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה', קבע החמרה על שימוש לא חוקי בקרקעות חקלאיות. יחידת האכיפה של משרד האוצר הפועלת לאכיפת החוק פשטה בחודשים האחרונים על מושבים חקלאיים רבים ועל קיבוצים ברחבי ישראל ופעלה לאכיפת החוק. ל-News1 נודע כי חלק ניכר מן החקלאים שנדרשים לשלם קנסות ולהפסיק פעילויות שמאפשרות להם לשרוד כלכלית נמצאים חקלאים מבוגרים נעדרי כל אפשרות אחרת לפרנסה.
בראיון שהעניקה לעלון 'מצב הרוח' התייחסה שקד לדרישת המפלגות הערביות לבטל את חוק קמיניץ ולשאלה האם הפגיעה בחקלאים היהודים לא מעידה על כך שהחוק היה טעות.
"כשעשינו את חוק קמיניץ, המטרה הייתה להחמיר את האכיפה על בנייה בלתי חוקית בעיקר במגזר הערבי. הרשויות מפעילות את החוק גם על החקלאים היהודים. דיברתי עם מי שמנהל את יחידת האכיפה. זה מכביד מאוד על החקלאים. לא צפינו את זה", אמרה. לדברי שקד, בשל כך ציינו היא וראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מערכת הבחירות כי יבחנו שינויים בתקנה. "אני לא רוצה לבטל את החוק, כי הוא הביא לתוצאות טובות במגזר הערבי. אבל צריך לראות איך משנים את החוק. בסוף - זה מאוד מכביד על המושבניקים החקלאים", אמרה.
אחת מן הרשויות המקומיות הנאלצות להתמודד עם תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה היא המועצה האזורית דרום השרון, המשופעת במושבים חקלאיים בעלי אוכלוסייה מבוגרת. לפני שבוע, ב-22 בדצמבר, נפגשה ראש המועצה, אושרת גני גונן, עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו״ד ארז קמיניץ, עם מנהל יחידת האכיפה, אבי כהן, ועם נציגי רשות מקרקעי ישראל. בפגישה השתתפו גם יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, מזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח, ראשי מועצות וח״כ אלון שוסטר.
נציגי השלטון המקומי הציגו בפגישה מתווה משולב ליישום תיקון 116 במושבים ובקיבוצים. על-פי המתווה, האחריות לאכיפת החוק בחמש השנים הקרובות בחלקות א׳ במושבים ובשטח ״המחנה״ בקיבוץ יהיו באחריות הוועדות המקומיות של המועצות האזוריות ובתוכו ייבנו מסלולי הסדרה והסרה לשימושים הקיימים.
עוד סוכם כי סוגיית הקפאת החוק לזמן המבוקש על-ידי הרשויות המקומיות תיבחן פעם נוספת על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עוד בטרם יתקיים הדיון בנושא בוועדת הכספים.

תאריך:  29/12/2019   |   עודכן:  29/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד: לא צפינו שחוק קמיניץ ישפיע על יהודים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא די הטמטום בחוק הגזעני, נוס
בן נאמן  |  29/12/19 13:26
2
הצחקתם אותי
לא לפייסבוק  |  29/12/19 14:21
3
לא מאמין למילה של המריונטה
מאלף סנאים  |  29/12/19 14:53
4
שקד ילדה מגודלת וגזענית מטומטת
dr 40ukhc  |  29/12/19 16:19
5
אחרי שנתוודע לתוכן של הטלפון
לא תנאף  |  29/12/19 17:06
6
חוק קמיניץ
אסד דבור  |  3/01/20 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שניים נפצעו קשה פונו לבתי חולים    התוקף נלכד במנהטן בתום מצוד    הנשיא ריבלין: "האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד"
איתמר לוין
מספר הצעות החוק הפרטיות הגיע בכנסת ה-20 לשיא של 5,997    ועדת השרים לחקיקה בראשותה של שקד דנה ב-2,146 מתוכן - אך דחתה את הדיון בשני שלישים מהן ולא גיבשה עמדה
איציק וולף
ח"כ שלמה קרעי דורש מיו"ר ועדת הכספים לזמן את נציב שירות המדינה ואת נציגי האוצר לדיון בעידכון התקנות שיניב לפרקליט המדינה לשעבר תוספת של מאות אלפי שקלים לפנסיה התקציבית
איציק וולף
ראש הממשלה צריך להחליט עד ליום חמישי האם יבקש מן הכנסת חסינות מפני העמדה לדין    הנימוק הצפוי - אם יעשה זאת: ניצחונו בפריימריז מהווה הבעת אמון ציבורית בתפקודו כראש ממשלה למרות ההחלטה על כתבי האישום
איציק וולף
שר הביטחון יביא לאישור הקבינט הצעה לקיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות הפלשתינית על-פי החוק להקפאת כספים למטרות טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il