X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי קובע: "מעונות ילדים בישראל קריית הילד ירושלים" תקבל בחזרה חלק מדמי החכירה ששילמה תמורת קרקע בצפון העיר, עליה הוקמו שבעה בנייני מגורים
▪  ▪  ▪
הבניינים ברחוב סורוצקין [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

רשות מקרקעי ישראל תשלם 36.3 מיליון שקל לעמותת "מעונות ילדים בישראל קריית הילד בירושלים", בעקבות פרויקט בנייה גדול על קרקע של העמותה בצפון ירושלים. כך קבע נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, אהרון פרקש.
העמותה חכרה מהרשות שבעה דונמים ברחוב סורוצקין בירושלים. בשנת 1996 חתמו העמותה ורמ"י על הסכם, אשר התיר לעמותה לפעול לשינוי התב"ע - והיא אכן קיבלה אישור להקים שבעה בניינים ובהם 204 דירות. במסגרת התוכנית, דרשה עיריית ירושלים מן העמותה להפריש 2,500 מ"ר לצורכי ציבור. העמותה מצידה ביקשה מהרשות להפחית שטח זה מן השטח תמורתו היא משלמת לה דמי חכירה, אך הדבר לא נעשה.
בינואר 2008 שילמה העמותה, תחת מחאה, דמי חכירה מהוונים בסך 123 מיליון שקל תמורת כל השטח - כולל החלקים שהופרשו לצורכי ציבור. לאחר שמונה שנים בהן ניסתה העמותה לשווא לקבל החזר על שטחי הציבור, היא הגישה תביעה בסך 39.5 מיליון שקל. לטענתה, רמ"י התעשרה על חשבונה, משום שהסכמתה של העמותה להפרשה לצורכי ציבור - היא שהביאה את העירייה להסתפק בהפרשה של 21% מהשטח, ולא 50%-40% כמקובל באיזורים החרדיים בעיר; רמ"י יצאה נשכרת מכך, משום שגם היא נהנתה מהבנייה המוגדלת במתחם.
פרקש אומר (24.11.19), כי אכן שטחי הבנייה הוגדלו בזכות ההפרשה לשטחי ציבור. לכאורה, רמ"י לא התעשרה שלא כדין - שהרי היא נהנתה מחוזה בין העמותה לעירייה ומשום שהעמותה פעלה בראש ובראשונה לטובת עצמה. אולם הוא ממשיך, תחושת הצדק והיושר נפגעת לנוכח העובדה שהרשות גם קיבלה דמי חכירה מוגדלים וגם יצאה נשכרת מפעילותה של העמותה - ולכן היא התעשרה שלא כדין.
רמ"י גם יצרה אצל העמותה ציפייה שתשקול בחיוב את פניותיה, ובמשך תשע שנים לא הבהירה שאין בכוונתה להפחית את דמי החכירה. פרקש קובע: "אין ספק כי הרשות ידעה כי היא עתידה להרוויח מן הפרויקט וכי האינטרס שלה היה 'לשבת על הגד"ר ולראות מה יכולה התובעת לפעול ומה יילד יום. התנהלות זו לטעמי עולה כדי חוסר תום לב ומזכה את התובעת בהכרה בשווי השטחים שהופרשו ובהפחתתם מדמי החכירה של הפרויקט, כדרישת התובעת מלכתחילה".
פרקש קבע, כי שווי השטחים שהופרשו לצורכי ציבור עמד בשנת 2008 על 26 מיליון שקל, ובצירוף ריבית והצמדה - על הרשות להחזיר לעמותה 36.3 מיליון שקל. הוא גם חייב אותה בתשלום הוצאות בסך 200,000 שקל. את העמותה ייצגו עוה"ד אשר אקסלרד ועדי בארי, ואת רמ"י - עוה"ד רחל לסר והודיה יצחק.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרון פרקש  אשר אקסלרד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמ"י תשלם לעמותה ירושלמית 36.3 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי הגדיל את הפיצוי ב-65%, תוך קביעה שכל משפחה גרעינית זכאית ל-3 מיליון שקל - במקום חישוב דיפרנציאלי מסובך שקבע השלום
עידן יוסף
משרד התקשורת מפרסם שימוע לעידכון תעריפים על-מנת להגביר את רמת התחרות, ולאפשר לציבור מגוון רחב יותר של מסלולים לבחירתו בקצבים של 100, 200 ו-500 מגה
יצחק דנון
משה מור תובע 11.9 מיליון שקל מ-רן הרינג, רעייתו ובניהם בטענה שלא פרעו הלוואות במיליוני שקלים שהעניק להם מאז שנת 2011
יצחק דנון
רכב ישיר ג.א.ד.י תובעת 4.5 מיליון שקל מאבי חמו, שהחזיק ב-20% ממניותיה, ומאחיו אלעד חמו בטענה שהוציאו ממנה כספים שלא כדין
מחלקה ראשונה
רודן עירק סדאם חוסיין נתלה בבגדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il