משרד התקשורת פרסם (יום ב', 30.12.19) שימוע שמהותו עידכון תעריפי שירות הגישה רחבת הפס המנוהלת (BSA) ברשת הוט, על-מנת להתאים את רמת התעריפים הסיטונאיים ברשת זו לרמה המאפשרת תחרות, ולהביא לידי ביטוי את שינויי המחיר לצרכן שבצעה הוט בחלוף הזמן.
מדובר בשימוע לעידכון תעריפים על-מנת להגביר את רמת התחרות, ולאפשר לציבור מגוון רחב יותר של מסלולים לבחירתו בקצבים של 100, 200 ו-500 מגה.
השימוע ממתקיים לנוכח טענות מצד ספקיות דוגמת סלקום ופרטנר, כי המחיר הקמעונאי שגובה חברת הוט (HOT) מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי ואף שלילי. השוק הסיטונאי ברשת הוט כמעט לא פעיל בשנתיים האחרונות והספקיות עובדות בעיקר על תשתית בזק. בשבוע שעבר גם סלקום חדלה לעבוד עם הוט.
במסגרת עידכון זה וכמופיע בהמלצה, שוקל המשרד לבצע שימוש בתעריפיה הקמעונאיים הנוכחיים של הוט לשירותי אינטרנט כנקודת ייחוס מתאימה (בניכוי מע"מ), מהם תבוצע הפחתה חד-פעמית של אומדן למרכיב המרווח הקמעונאי. התעריפים המתקבלים יהיו תעריפים חד-שלביים שאינם תלויים בהיקף צריכת הקיבולת לשינוע נתונים ברשת הוט, ואינם מושפעים מהם.
המשרד צופה כי עידכון תעריפים זה יאפשר לספקי השירות להציע הצעות המתחרות בחבילות המשווקות היום על-ידי הוט, בהתבסס על תשומות הנרכשות ממנה בשוק הסיטונאי. וזאת למרות פרקטיקות התמחור בהן נוקטת הוט, אשר מונעות את התפתחות התחרות המבוססת על רפורמת השוק הסיטונאי ברשתה ופוגעות במאמצי המשרד ליצירת מגרש משחקים תחרותי יותר הפועל לטובת הצרכנים.