X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"קשור מבחינה אידיאולוגית לאירועי תג מחיר"

בני קצובר הפסיד ל"ארץ נהדרת"

נדחתה תביעת הדיבה של אחד מראשי המתנחלים נגד התוכנית, בה הוצג כ"סבא פוגרום" ביהמ"ש: הוכח שקצובר תומך בפעולות "תג מחיר" ומדובר בסאטירה בה מותר להגזים
▪  ▪  ▪
תמונת המריבה

שופט בית משפט השלום בתל אביב, יאיר דילוגין, דחה (5.1.20) תביעת לשון הרע בסך 300,000 שקל שהגיש בני קצובר, מראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, נגד רשת (זכיינית ערוץ 13) בשל מערכון בתוכנית "ארץ נהדרת".
המערכון בן ארבע הדקות שודר בפברואר 2017, והיה שילוב של קטעי חדשות אותנטיים עם קטעים מבוימים בהשתתפות שחקני התוכנית. הוא עסק בנוער הגבעות ובהקמת מאחזים בלתי חוקיים ביו"ש, תוך רימוזים אלימיים ומיניים. תמונתו של קצובר הופיעה למשך שנייה אחת ותחתיה הכיתוב "סבא פוגרום" ו"מזג"ן היישוב". קצובר טען, כי בצורה זו קישרה אותה "ארץ נהדרת" למעשים בלתי חוקיים של נוער הגבעות, כולל איום ברצח והצתת מסגד.
דילוגין אומר: "הוכח קשר, ברמה הנדרשת, בין התובע ולבין סוג האירועים והרעיונות שהוצגו במערכון. לפיכך, אין פגם חוקי בשילוב התובע במערכון, לרבות כ'אב רוחני' וזאת בהתחשב בכך שמדובר במערכון סאטירי, ולא בפרסום שמתיימר לייחס לתובע מבחינה עובדתית השתתפות או אחריות לאירועי האמת הספציפיים ששולבו במערכון. על כן, אין מקום לקבוע כי המערכון מהווה פרסום לשון הרע כלפי התובע".
לדברי דילוגין, "מצאתי בחומר הראיות שהוצג לפני ראיות הקושרות את התובע מבחינה אידיאולוגית ואחרת, גם אם לא אישית במובן של השתתפות אישית באירועים מסוג זה, לאירועים מהסוג שהוצגו במערכון. קשר זה הוא ללא ספק הדוק מספיק כדי לשלב אותו במערכון הסאטירי המדובר, העוסק כאמור בנוער הגבעות, התנגדותם לפינוי יישובים, הקמת יישובים חדשים על ידם וביצוע פעולות המכונות 'תג מחיר'". מדובר בדבריו של קצובר בתקשורת וגם בדברים שאמר בעדותו בבית המשפט.
דילוגין אומר, כי קצובר מנסה להציג את עצמו כאדם מתון, המעודד פגיעה ברכוש אך לא פגיעה בנפש - אך גם מעביר מסר הפוך ולפיו יש לבצע פעולות אגרסיביות יותר כדי לפגוע בפלשתינים, וכל הסתייגותו מפעולות כאלו היא תועלתנית ולא מוסרית. הוא אף אמר, כי ועד מתיישבי יש"ע בראשותו ביצע פעולות בתחום האפור, שהנהגת המתיישבים נמנעה מלבצע, כולל פעולות אותן כינה "ערבות הדדית" ושהן למעשה פעולות "תג מחיר".
בהמשך פסק הדין מתייחס דילוגין לעובדה שמדובר במערכון סאטירי. "בניגוד לדיווח חדשותי, כתבות תחקיר, סרטים דוקומנטאריים וכיוצא באלה, סאטירה איננה מתיימרת להציג אמת עובדתית של המציאות, אלא לוקחת רעיון, התנהגות וכו', הקיימים במציאות, ולצרכי ביקורת, שמה אותם ללעג באמצעות טכניקות שונות, כגון אירוניה, סרקזם, פרודיה, הגזמה, הקצנה ועוד", הוא מזכיר. תוך יישום פסק דינו של בית המשפט העליון בעניינו של לוני הרציקוביץ, מגיע דילוגין למסקנה שהמערכון אינו מהווה כלל לשון הרע, במיוחד לנוכח העובדה שתמונתו של קצובר הופיעה בו למשך שנייה אחת בלבד.
לבסוף עוסק דילוגין בכינוי "סבא פוגרום" שהודבק לקצובר. אומנם המילה "פוגרום" היא קשה מאוד, אך לדבריו יש להתייחס אליה כחלק מן הביטוי בו הופיעה במערכון - דהיינו כינוי לפעולות הפגיעה ברכוש המתוארות בו. מאחר שהוכח כאמור שקצובר תומך בפעולות כאלו, הרי שהכינוי חוסה תחת הגנת חופש הביטוי ואין הכוונה לפוגרומים הכוללים פגיעות בנפש. "בסאטירה, כאשר הליבה יש בה מן האמת והדמות האמיתית שמוצגת קשורה לנושא, אלמנטים שונים של הגזמה הנם לגיטימיים ואינם יכולים להוליד עילת תביעה בלשון הרע", אומר דילוגין.
קצובר חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את קצובר ייצג עו"ד צוריאל חזי, ואת רשת - עוה"ד מוטי ארד ונוי מצליח.

תאריך:  10/01/2020   |   עודכן:  10/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני קצובר הפסיד ל"ארץ נהדרת"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפרסם משהו דומה על דילוגין... ל"ת
להרים הכפפה  |  10/01/20 15:08
 
- למה רק דולגין,כל השופטים מניאק ל"ת
יהודה דרורי  |  10/01/20 19:51
 
- תיקון טעות: "מניאקים"... ל"ת
חד עין  |  11/01/20 18:23
2
}}}בעיני דתיים וחרדים כתות....
מסוכנות לעם+מדינה  |  11/01/20 18:41
 
- בלי דתיים-חרדים
שלמה מחיפה  |  11/01/20 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר החקלאות המיועד מסביר את החלטתו לוותר על המינוי: "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן"
מחלקה ראשונה
באל-בוכמאל שבסוריה תקפו מטוסים משאית    הותקפו מתקנים שבהם מאוחסנים טילים בליסטיים של מיליציות פרו-אירניות    מרכז המעקב הסורי: 8 הרוגים בתקיפה
יצחק דנון
עיריית ירושלים תובעת 2.8 מיליון שקל מבעלי המלון הפלשתיני במזרח העיר, בטענה שבמשך שנים הם מסתירים את בעלותם בו כדי שלא לשלם ארנונה
מחלקה ראשונה
שני נערים רצחו נהג מונית תמים בהרצליה
עידן יוסף
מאות פעילי נעם, יחד עם ראשי ורבני המפלגה התכנסו בירושלים    הרב צבי טאו: "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש - ובמקום שאין מפלגה אז עלינו גם להיות אנשים"    אבי מעוז: "ההיסטוריה מלמדת שדווקא מי שהלך בדרך האמת - הצליח לדורות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il