X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צ'רנוי. עסקאות ענק בבולגריה ובישראל [צילום: יוסי זליגר]
רום. לא הוכיח את רוב טענותיו [צילום: יוסי זליגר]
הבורר עו"ד רובי בכר פסק אחרי תשע שנים:

צ'רנוי ישלם לזאב רום 12 מיליון דולר

רום תבע 216 מיליון דולר על חלקו הנטען בעסקות מובילטל ובזק, ועל נישולו ממיזם יהלומים בקונגו בכר דחה את התביעות כמעט במלואן, ופסק תשלום רק תמורת פעילותו בתחום התקשורת צ'רנוי תבע בתגובה 45 מיליון דולר - ותביעתו נדחתה במלואה
▪  ▪  ▪

מיכאל צ'רנוי ישלם 12 מיליון דולר לזאב רום, שעבד עימו שנים רבות ונטל חלק בכמה עסקות ענק. הבורר בין השניים, עו"ד רובי בכר, דחה את רוב תביעתו של רום - שהסתכמה ב-216 מיליון דולר - ודחה את כל תביעת הנגד של צ'רנוי, שעמדה על 45 מיליון דולר.
התביעות ההדדיות נגעו בעיקר לעסקה בה מכר צ'רנוי את חברת הסלולר הבולגרית מובילטל ולעסקה בה רכשו צ'רנוי וזאבי את השליטה בחברת בזק (עסקה עליה הועמדו לדין וזוכו). רום טען, כי הוא היה המתווך בעסקות אלו ולפיכך מגיע לו תשלום של עשרות מיליוני דולרים בכל אחת. צ'רנוי טען, כי הוא רק הזיק להן ולכן דרש שיחזיר את התשלומים שכבר קיבל והלוואות שניתנו לו.
רום טען, כי הוא עמד בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 מאחורי ההסכמים שלא הבשילו למכירת מובילטל לזאבי, לקבוצת דנקנר ול-לב לבייב, בהיקפים שהגיעו ל-1.2 מיליארד דולר (לבסוף נמכרה החברה למרטין שלאף, ללא מעורבות נטענת של רום). לדבריו, צ'רנוי הבטיח לשלם לו תמורת פעילותו ולכן מגיעים לו 44 מיליון דולר. בכר פסק, כי טענות אלו של רום עומדות בניגוד לדבריו בהליכים קודמים, ולפיהם זכאותו לדמי תיווך היא רק מעסקות שיתממשו בפועל. לכן, הוא אינו זכאי לתשלום כלשהו תמורת העסקות שלא הבשילו.
עוד טען רום, כי כאשר כיהן בפועל כיו"ר מובילטל, הוא חילץ אותה ממצב בו הייתה נתונה לסחיטות ולמעילות, וגם הוציא אותה מחוזים שאילצו את החברה לשלם סכומים ניכרים תמורת שירותים פיקטיביים. לכן, טען, הוא זכאי ל-5% משווי החברה בעת מכירתה לשלאף, דהיינו 110 מיליון דולר. בכר קובע, כי רום לא הציג ראיות כלשהן להתחייבות הנטענת של צ'רנוי, ואף יש ראיות לכך שהדבר לא הובטח לו. עם זאת, בכר מצא ש-רום זכאי לתמורה בעד עבודתו הרבה עבור מובילטל ופסק לו 8 מיליון דולר.
לגבי עסקת בזק טען רום, כי גם כאן היה לו חלק משמעותי במגעים בין צ'רנוי לזאבי ותבע בתמורה 15.7 מיליון דולר. בכר אומר, כי רום אכן מילא תפקיד מרכזי בעסקה, אך המחלוקת היא מהי התמורה שהבטיח לו צ'רנוי (אחרי שזאבי כבר שילם לו 7 מיליון דולר). הוא מגיע למסקנה, כי צ'רנוי הבטיח עמלה - אך לא ניתן לקבוע באיזה שיעור. בכר קובע, כי זאבי החזיר לצ'רנוי את מלוא ההלוואה שהעמיד לראשותו לרכישת 20% ממניות בזק (143 מיליון דולר בתוספת ריבית של 40 מיליון דולר), ולכן רום זכאי לעמלה. מאחר שכאמור לא ניתן היה לקבוע את שיעורה, העמיד אותה בכר על 4 מיליון דולר.
עוד תבע רום 8 מיליון דולר, בטענה שהוא חשף בפני צ'רנוי שזאבי הוציא במרמה עשרות מיליוני דולרים מקופת העסקה. בכר דחה תביעה זו, שכן רום לא הציג הוכחה כלשהי להתחייבותו הנטענת של צ'רנוי לשלם לו בהקשר זה. עוד נדחתה תביעתו של רום בסך 48.9 מיליון דולר, שלטענתו הגיעו לו לאחר שצ'רנוי והיהלומן דן גרטלר נישלו אותו ממיזם לכריית יהלומים בקונגו. בכר אומר, כי רום לא הוכיח את טענתו העיקרית ולפיה צ'רנוי גרם להפרת הסיכום המשולש ולא הביא לעדות את גרטלר (ממנו קיבל בנפרד 9 מיליון דולר - עובדה אותה הסתיר מ-בכר).
כאמור, בכר דחה את תביעותיו הנגדיות של צ'רנוי. הלה טען, כי על רום להחזיר לו 9 מיליון דולר שהלווה לחברה משותפת ואשר בהם השתמש לצרכיו הפרטיים. בכר אומר, כי לכאורה הצדק איתו - אך צ'רנוי לא התמודד עם העובדה, שהחברה הייתה בשליטתו (75%) ושהוא לא דרש את פרעון ההלוואה כאשר העניק ל-רום במתנה את מניותיו בה. צ'רנוי גם תבע 27.5 מיליון דולר, בטענה ש-רום מסר לו מידע שגוי על זאבי ערב עסקת בזק. בכר קבע שאין ממש בתביעה זו, העומדת בניגוד לטענתו הבסיסית של צ'רנוי בדבר מעמדו הזוטר והטכני של רום בעסקיו; לצ'רנוי היו די כלים לבחון את מצבו של זאבי; ולא היה משקל של ממש, אם בכלל, לדעתו של רום בעת שהתקשר עימו.
צ'רנוי גם דרש לקבל את 7 מיליוני הדולרים ששילם זאבי ל-רום, בטענה שהלה התחייב להעבירם אליו אם זאבי לא יפרע את מלוא ההלוואה. בכר דחה תביעה זו, שכן כבר קבע שההלוואה נפרעה. לבסוף דרש צ'רנוי לקבל בחזרה 3.5 מיליון שקל ששילם ל-רום במסגרת היפרדותם בשנת 2002. בכר דחה דרישה זו, באומרו שצ'רנוי לא הוכיח שמתן הכספים היה מותנה בתנאים כלשהם.
פסק הבוררות ניתן באוקטובר שעבר, וכעת (8.1.20) מבקש רום מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר אותו. את רום ייצגו בבוררות (שהחלה בשנת 2010) עוה"ד רלי לשם ולירן בר-שלום, ואת צ'רנוי - עו"ד ירון קוסטליץ.

תאריך:  13/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'רנוי ישלם לזאב רום 12 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מדובר במחבלים המזוהים עם ארגון פתח', חלקם מרצים מאסרים ממושכים בכלא רמון בעקבות מעורבותם בפגיעה בישראלים
מירב ארד
עמיר פרץ וניצן הורוביץ סיכמו על התמודדות משותפת תחת פתק "אמת" המזוהה עם מפלגת העבודה. פרץ יהיה ראשון ברשימה, לוי-אבקסיס שנייה והורוביץ שלישי. סתיו שפיר בחוץ
יצחק דנון
החברה לפיתוח התיירות בהרצליה מבקשת לבטל פסק של עו"ד יגאל בורוכובסקי בסכסוך עם מפעילת מזנון בעיר, לאחר שבא-כוחה עזב את משרדו והפך לשותפו של בורוכובסקי
איציק וולף
ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה כי הסמיכה את יו"ר העבודה לנהל משא-ומתן עם מפלגות אחרות כדי להגיע לשינוי פוליטי    "מצופה מאיתנו בשעת חרום לשים את כל המחלוקות בצד, לאחד כוחות למען המטרה"    מצהירה: גשר תשמור על עצמאותה בכל הנושאים
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית נפגש עם ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה ודן עמו בחשיבות השמירה על טוהר הבחירות לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il