X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סערת החסינות לנתניהו

אושרה הקמת ועדת הכנסת

ההחלטה התקבלה ברוב של 16 ח"כים שתמכו לעומת חמישה שהתנגדו חברי גוש הימין נטשו את האולם לאחר כשעה ח"כ מיקי זוהר: "היום אתם הרוב, מחר אתם מיעוט" הוועדה המסדרת וועדת הכנסת יוכלו להתכנס ללא אישור יו"ר הכנסת או ועדת ההסכמות
▪  ▪  ▪
מיקי חיימוביץ, מאיר כהן ואחמד טיבי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
ח"כ מיקי זוהר [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המסדרת בראשות חבר הכנסת אבי ניסנקורן אישרה (יום ב', 13.1.20) את הקמת הוועדות הקבועות, בהן ועדת הכנסת שתבחן את בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום דיון סוער אושר המהלך ברוב של 16 חברי כנסת תומכים מול חמישה מתנגדים. בתוך כך, נתניהו יכנס מחר את ראשי גוש הימין בעקבות ההתפתחויות.
בדיון שנערך מוקדם יותר בוועדה המסדרת, אושר ביטול הסמכות של יושב-ראש הכנסת לכינוסי ועדת הכנסת והוועדה המסדרת בתקופת פגרה. זאת כדי למנוע מאדלשטיין לעכב את דיוני החסינות בהמשך.
חבר הכנסת מיקי זוהר נטש את הדיון באומרו כי הקמת ועדות בלי אישורה של ועדת ההסכמות - פירושה שהכנסת נחטפה בידי רוב דורסני. הוא הודיע שהליכוד יעתור לבג"ץ על הדיון הקודם. חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת פנה בדיון לחבר הכנסת יועז הנדל מכחול ואיים: "תמשיך לדבר על סיפוח, אם תעזו להתקדם בכיוון הזה - גנץ יישאר יושב-ראש האופוזיציה".
את הדיון הראשון והסוער נטשו חברי הכנסת מהליכוד לאחר כשעה, בטענה שבהיעדר אישור בכתב מיושב-ראש הכנסת, לא יכול להתקיים דיון. ניסנקורן אמר כי הבקשה לקיום הדיון הוגשה בשעה 19:00 אתמול, והוסיף כי הוא דיבר אישית עם אדלשטיין בשעה 21:00. חבר הכנסת זוהר הסביר שנציגי הליכוד לא משתתפים בדיון כדי לא ליפול ל"מלכודת" שניסנקורן טומן להם.
"היום אתם הרוב, מחר תהיו מיעוט", אמר זוהר לנציגי כחול לבן לפני שיצא מהחדר. לאחר מכן חזרו נציגי הליכוד לדיון והוסיפו לטעון ששינויים בתקנון שיבטלו את סמכות יושב-ראש הכנסת על כינוס ועדת הכנסת הן דורסנות של הרוב נגד המיעוט.
הוועדה המסדרת אישרה מוקדם יותר הצעה להחלטה מתוקנת, לפיה הוועדה המסדרת וועדת הכנסת יהיו רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות.
יתר הוועדות יהיו רשאיות לקיים דיונים רק באישור מראש של ועדת ההסכמות. שלוש ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון יהיו רשאיות לקיים ישיבות באישור מראש של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ושל יו"ר הכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות.
היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן אמרה בעניין כינוס הדיון וההצעה שעל הפרק, ההנחה בקבלת ההחלטה הייתה, שיו"ר הכנסת מקבל החלטות על-פי שיקולים ממלכתיים תוך התעלות משיקולים פוליטיים. ההצעה המונחת היום מתכתבת עם חו"ד של היועמ"ש של הכנסת, וזו תואמה עם יו"ר הכנסת. ההצעה לא מוציאה את יו"ר הכנסת מכל מערכת שיקולי הדעת, אולם שיקול הדעת של היו"ר מאוד מצומצם.
זוהר הלין על כינוס הוועדה שלדבריו זומנה ללא אישור יו"ר הכנסת כפי שקבעה הוועדה. עוד אמר זוהר, עצם הדיון מתקיים לאור חו"ד של היועמ"ש של הכנסת שנמצא תחת ניגוד עניינים. ובעניין זה מונחת בפני בית המשפט עתירה שנדונה בימים אלו. ולמרות העתירה, אתם מקיימים את הדיון. יתרה מזאת, אתם מבקשים לשנות את כללי פגרת הבחירות תוך כדי פגרה. בהקבלה, שינוי כללי המשחק תוך כדי משחק.
היועמ"ש של הכנסת נלחם כאן להותיר את שיקול הדעת בידי היו"ר אולם היום קורה פה משהו אחר ושונה. האם זה סביר או הגיוני? שאל זוהר. באף דמוקרטיה לא שינו את תנאי הפגרה תוך כדי פגרה. נתניהו זה לא משהו שאתם אוהבים, אני מבין את זה וזה בסדר. תתמודדו עם זה בקלפי. זוהר אמר לניסנקורן, אתה תהיה חתום על שימוש בבית הזה לכלי פוליטי. מעולם לא העזנו לעשות דברים כאלו. אתה תירשם כמי שלקח את הכנסת לדראון עולם. היום אתם רוב, מחר תהיו מיעוט ואנחנו נשתמש בתקדימים שלכם, ואלו יתהפכו עליכם. אתם תיזכרו כמי שייצרו טריבונל שיפוטי לחודש ימים בלבד, בניגוד לחוק יסוד השפיטה שקובע שלא מקימים בית משפט ליום אחד. אנחנו לא נשכח לכם את זה. סיים זוהר.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "אתם מנסים להסיר חסינות בכוח שלא בנפש חפצה. זו בושה, צביעות וקרקס פוליטי". קרעי השמיע במערכת ההגברה קטע מדיון שנערך לפני חצי שנה בו נשמע ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) מתנגד לשינוי הנוהל. עוד אמר כי הפנייה לבג"ץ אינה נגד נבחר ציבור זה או אחר אלא נגד יועץ משפטי שאינו נבחר ציבור.
ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה, יש פה הרבה מילים גבוהות בשביל להסתיר את העובדה שיש כאן כאלה שרוצים להפוך את הכנסת לעיר מקלט לנאשם בשוחד. בקשת החסינות לא הייתה צריכה להיות מוגשת, רה"מ היה צריך להתפטר. מדובר בתעודת עניות לכולנו. אבל מרגע שהוגשה הבקשה, אין לנו ברירה אלא לדון בה.
ח"כ מיקי מכלוף זוהר קרא לחברי הכנסת מהקואליציה לצאת מהדיון ולא להשתתף בהצבעה.

תאריך:  13/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
+הימין החדש והאיחוד הלאומי ירוצו יחד
08:20 14/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קוראים לרב רפי פרץ: הצטרף אלינו לאיחוד רחב  ▪  בנט: זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית  ▪  סמוטריץ': "חיבורים שיביאו בשורה אמיתית"  ▪  הגשת הרשימות לכנסת תחל היום ותסגר מחר בחצות  ▪  הבית היהודי המאוחד: "נחשף הפרצוף האמיתי - ריסוק הציונות הדתית"  ▪  עוצמה יהודית: "בנט נטש את הציונות הדתית וסמוטריץ' מצטרף אליו"

סמוטריץ'. תקווה לבוחרי הציונות הדתית [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
הימין החדש. אחדות גדולה [צילום: בן דורי/פלאש 90]
+בכירים בליכוד: אדלשטיין תקע סכין בגב
20:10 13/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ביקורת חריפה בליכוד על יו"ר הכנסת על כך שלא מנע את כינוס הוועדה המסדרת  ▪  מביעים ציפיה ממנו לעכב את הדיון במליאת הכנסת בהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו

יו"ר הכנסת. האם יש לו מרחב פעולה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ מוטי יוגב מעכב חתימה על ההסכם בשל שיבוץ
19:16 13/01/20  |  עידן יוסף

פגישת פרץ, סמוטריץ' ובן גביר בביתו של הרב חיים דרוקמן הסתיימה ללא חתימה על ההסכם בשל התנגדות ח"כ מוטי יוגב לרדת מקום אחד למקום החמישי (כיפה).

+פרץ על האיחוד בשמאל: "61 מושבים בלי ליברמן"
18:32 13/01/20  |  עידן יוסף

במפלגת העבודה ובמרצ חגגו את החיבור בין המפלגות בהצהרה משותפת בבית סוקולוב, ממנה נעדרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ולא הוזכרה ח"כ סתיו שפיר. יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר "היום אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מושבים לחסינות. המטרה היא 61 מנדטים לגוש השמאל - ללא ליברמן". יצוין כי על פי כל הסקרים, לא יוכל השמאל להקים ממשלה בלי ליברמן. על האיחוד בשמאל אמר כי "אני גאה לעמוד לצידו של חברי ניצן הורוביץ, לא על הכל אנחנו מסכימים אבל המכנה המשותף בינינו גדול הרבה יותר".

+פינדרוס ימונה למזכ"ל דגל התורה
18:19 13/01/20  |  עידן יוסף

יצחק פינדרוס יתמנה למזכ״ל תנועת דגל התורה ללא שכר. הודעה רשמי צפויה לצאת על כך בימים הקרובים (בקהילה).

+פליטת ווטסאפ של רפי פרץ: לתת לשרה ב"ק מקום גבוה
18:05 13/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, שלח הודעה אישית בקבוצת ווטסאפ ציבורית בה כתב כי הצבתה של העיתונאית שרה ב"ק במקום שלישי או רביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין. תוכל לשמור על קולותיהם של אלה המפחדים מחרדליות-יתר שלא יברחו לימין החדש. "זהו אינטרס מובהק גם של איתמר וגם של מוטי ואבנר. הם צריכים להסכים לרדת מקום אחד כדי להבטיח את פריצת אחוז החסימה ועוד הרבה יותר...", כתב.

+הימין החדש ואיחוד הימין ירוצו בנפרד
16:56 13/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האיחוד הלאומי לקראת חתימה עם הבית היהודי-עוצמה יהודית להתמודדות משותפת  ▪  הימין החדש תתמודד ברשימה עצמאית: ננהל מערכת בחירות הוגנת, ונביא קולות מכחול לבן ומליברמן שיובילו אותנו לגוש של 61 מושבים

יוגב, סמוטריץ' ופרץ [צילום: אבי דישי, פלאש 90]
+ישראל ביתנו: את גפני מטרידה הקמת ועדת כספים קבועה
16:40 13/01/20  |  עידן יוסף

ישראל ביתנו: "‏היום כולם רואים שכל מה שמטריד את ח״כ גפני זה שתוקם ועדת כספים קבועה ואנחנו נדרוש להחליפו. מעניין האם הוא שוב יפעיל את ה'דיל' שלו ושל המפלגות החרדיות עם אחמד טיבי ואיימן עודה כדי שיוכל להשאר עם היד על הברז של תקציבי המדינה". בתגובה אמר גפני: "עודד פורר עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס. מוציא הודעות בחוץ שאדונו רואה, ועושה ההפך ממה שהוא אומר בוועדת הכספים".

+ראשי גוש הימין יתכנסו מחר בכנסת
16:23 13/01/20  |  עידן יוסף

הליכוד הודיע כי בעקבות הניסיון למחטף שמתבצע בכנסת, כלשונו, מחר יתקיים כינוס של ראשי סיעות המחנה הלאומי.

+טיבי להנדל: תמשיכו לדבר על סיפח וגנץ יישאר ראש האופוזיציה
15:28 13/01/20  |  עידן יוסף

ח"כ אחמד טיבי אמר בדיון שנערך כעת בוועדה המסדרת לח"כ יועז הנדל מסיעת כחול לבן: "תמשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן. אולם אם תתקדמו עם התוכנית הזו, ח"כ בני גנץ יישאר ראש האופוזיציה".

+המגעים בין בנט וסמוטריץ' עלו על שרטון
15:16 13/01/20  |  עידן יוסף

המגעים בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' נקלעו למבוי סתום, והחל מו"מ מתקדם בין סמוטריץ לרפי פרץ ואיתמר בן-גביר. במו"מ שנערך בין הימין החדש לאיחוד הלאומי הוצעו לסמוטריץ׳ מקומות 3, 5, ו-8. האיחוד הלאומי דרש את מקומות
ו-4 שלטענתו הובטחו לו. מזה כיממה שורר נתק בין הצדדים, ונראה שהאיחוד הלאומי במו"מ לחידוש המתכונת שנוסתה באפריל: ריצה של הימין השמרני ברשימה אחת והליברלי ברשימה שנייה (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / osama  saadi  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורלי פרומן / orly  fruman  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  היבה יזבק / Heba  Yazbak  ווליד טאהא / Waleed Taha  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוגב מרדכי  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יעל גרמן / Yael  German  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman  מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק איפראימוב / Mark   Ifraimov  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניגוד עניינים  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit  קרן ברק / Keren  Barak  רדיר כאמל / Radir Kamal  רויטל סויד / Revital Swid  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
האיחוד הלאומי לקראת חתימה עם הבית היהודי-עוצמה יהודית להתמודדות משותפת    הימין החדש תתמודד ברשימה עצמאית: ננהל מערכת בחירות הוגנת, ונביא קולות מכחול לבן ומליברמן שיובילו אותנו לגוש של 61 מושבים
ציפורה בראבי
דרוש מנהיג! כריזמטי, שלא ישב בכלא, שלא עזב את הפוליטיקה לאחר כישלון    למה אנו רואים שוב ושוב את אותם אנשים? האם זה מפני שהם כה מוצלחים או אולי הדור נכשל?
דן מרגלית
הצילו את שמו של גוש הימין; את תורתם של זאב ז'בוטינסקי ואת מוסרי הנביאים אשר נשכח מלומדי הישיבות הדתיות-לאומיות
מירב ארד
יו"ר הוועדה אבי ניסיקורן החל בדיון ראשון של הוועדה המסדרת לאחר שבית המשפט העליון דחה בקשת הליכוד למתן צו ארעי שימנע כינוס הוועדה בהתבסס על חוות הדעת של היועמ"ש לכנסת איל ינון    זוהר: "הייתם הרבה שנים המיעוט, עכשיו אתם הרוב"
ד"ר רון בריימן
המסר היחיד של מחנה השמאל/תקשורת הוא מסר של שנאה: רק לא נתניהו! שני מרכיבי המחנה, השמאל והתקשורת, לוקים בצביעות רבה בפרשנות הפוליטית שלהם לגבי חיבורים אפשריים במפלגות הלווין של שני הגושים, ובעיקר לגבי שתי תמונות הראי, עוצמה יהודית ומרצ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il