X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלגוריתם שפיתחו מדעני מכון ויצמן למדע יאפשר זיהוי מוקדם של הסיכון לפתח סוכרת הריונית בעזרת הזיהוי, מקווים המדענים, אפשר יהיה למנוע התפתחות סוכרת הריונית באמצעות שינויים בתזונה או באורח חיים
▪  ▪  ▪
גילוי מוקדם יאפשר להפחית את הסיכון [צילום: AP]

פיתוח ישראלי חדש יוכל לזהות כבר בתחילת ההריון או אפילו לפני תחילתו, באמצעות אלגוריתם מחשב, נשים המצויות בסיכון גבוה לפתח סוכרת הריונית. הפיתוח פורסם במחקר של מדעני מכון ויצמן למדע אשר התפרסם היום בכתב-העת המדעי Nature Medicine. בעזרת הזיהוי, מקווים המדענים, אפשר יהיה למנוע התפתחות סוכרת הריונית באמצעות שינויים בתזונה או באורח חיים.
לצורך המחקר, ניתחו המדענים נתונים של ארגון הבריאות הגדול בישראל - שירותי בריאות כללית - על כמעט 600 אלף הריונות. "מטרתנו הייתה לעזור למערכת הבריאות למנוע מקרים של סוכרת הריונית", אומר פרופ' ערן סגל שמעבדתו במחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית ובמחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא, הובילה את המחקר.
סוכרת הריונית מאופיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם במהלך ההריון ללא היסטוריה של סוכרת. היא מופיע ב-3%-9% מההריונות וכרוכה בסכנות בריאותיות משמעותיות לאם ולעובר. כיום, סוכרת הריונית מאובחנת בדרך כלל בין שבוע 24 לשבוע 28 באמצעות בדיקת העמסת סוכר: שתיית תמצית סוכר ולאחר מכן בדיקת דם המגלה באיזו מהירות מסולק הסוכר מן הדם.
במחקר החדש, ניתחו תחילה פרופ' סגל ועמיתיו, בעזרת שיטות של למידת מכונה, נתונים ממאגרי הכללית של כ-450 אלף הריונות בין השנים 2017-2010; בכ-4% מהריונות אלה אובחנה סוכרת הריונית באמצעות בדיקת העמסת סוכר. לאחר שהאלגוריתם שפיתחו מדעני המכון ניתח כמות עצומה של נתונים - יותר מ-2,000 מאפיינים עבור כל הריון, כולל תוצאות בדיקות דם של האישה ההרה ונתונים על ההיסטוריה הרפואית שלה ושל משפחתה - התגלה כי תשעה ממאפיינים אלה מספיקים כדי לזהות במדויק אילו נשים הן בסיכון גבוה לסוכרת הריונית. תשעת הפרמטרים כללו בין היתר את גיל האישה, מדד מסת הגוף שלה (BMI), היסטוריה משפחתית של סוכרת ותוצאות בדיקות העמסת סוכר מהריונות קודמים (אם אכן היו כאלה).
בשלב השני של המחקר רצו המדענים לוודא כי תשעת הפרמטרים אכן מנבאים בהצלחה את הסיכון לסוכרת הריונית. לשם כך, הם בחנו 140 אלף הריונות שלא נכללו בשלב המקורי של המחקר. התוצאות אישרו: תשעת הפרמטרים זיהו בהצלחה את הנשים שפיתחו סוכרת הריונית.
מהממצאים עולה כי באמצעות שאלון קצר אפשר יהיה לקבוע מראש אם האישה עלולה לפתח סוכרת הריונית. גילוי מוקדם של הסיכון לפתח סוכרת הריונית, בתחילת ההריון או אפילו לפני שהאישה נכנסה להריון, יאפשר לנשים ההרות להפחית את הסיכון לסוכרת הריונית באמצעות פעילות גופנית או תפריט מיוחד. כמו-כן השאלון עשוי לחסוך מנשים המצויות בסיכון נמוך לפתח סוכרת הריונית, את הטרחה ואת העלויות הכרוכות בבדיקת העמסת סוכר.
ברמה כללית יותר, מחקר זה מראה כיצד ניתוח "ביג דאטה" - במקרה זה, ניתוח של רשומות רפואיות - יכול להוביל להמלצות אישיות לטיפול במחלות או למניעתן.

תאריך:  14/01/2020   |   עודכן:  14/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ערן סגל / Eran Segal
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלגוריתם יזהה סיכון לסוכרת הריונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חוסיין כרובי, בנו של מהדי כרובי, נעצר יומיים לאחר שאביו קרא ממעצר הבית שבו הוא נתון להתפטרות המנהיג העליון, עלי חמינאי    אחרי מעצר השגריר הבריטי בהפגנות מזהירה אירן: נוכחותו בהפגנה הייתה בניגוד לנורמות דיפלומטיות
איציק וולף
משרד המשפטים הודיע כי לא השתכנע שחברת נכסים ובניין מקבוצת IDB אינה שולטת עוד בחברת גב-ים בניגוד לחוק לקידום התחרות וצמצום הריכוזיות    "שוקל לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי נאמן לשם מכירת אחזקות נכסים ובניין בגב-ים"
איציק וולף
המגעים בין רשות המיסים לדוגמנית בר רפאלי כוללים דרישה של החזרת 12 עד 18 מיליון שקלים במסגרת הסדר הטיעון שגם ישלח את אמה של רפאלי, ציפי, למאסר בפועל
איציק וולף
בתום כינוס חרום של משפחת המלוכה הבריטית הודיעה המלכה בת ה-93 כי היא תומכת ברצונם של נכדה הארי ושל אשתו מייגן מרקל להתחיל "חיים חדשים כמשפחה צעירה"    "מכבדים ומבינים את בקשם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה"
איציק וולף
ביקורת חריפה בליכוד על יו"ר הכנסת על כך שלא מנע את כינוס הוועדה המסדרת    מביעים ציפיה ממנו לעכב את הדיון במליאת הכנסת בהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il